Wat is er nieuw

Splinternieuwe rio400 opbouw van Dice

• Onderwerp starter Onderwerp starter dice
  • Startdatum Startdatum
De rodelotus krijgt al nieuw uitloop mag ik van de 5 oude bladeren bvb 3 weg snoeien of moet ik daar nog even mee wachten

Mvg

Zelf zou ik even wachten maar het ligt er ook aan wat je wil. Ik heb altijd de wat hogere direct weggehaald om hem zo laag te laten blijven en dat lukt aardig. Maar als je nu 5 bladeren hebt, en deze niet te hoog, zijn dan zou ik nog even wachten.

oXmwTu8orpY-wxNGNZ6dsQEgf_JZd3NW.jpeg

Zoals je kan zien heb ik de lotus meer ruimte gegeven en kan je ook goed zien dat hij al 3 uitlopers heeft in 5 dagen en dat ander bald 3x het opervlakte heeft bereikt vandaar de vraag

Ja smaken verschillen maar ik zou de hoge wegknippen. het is ook maar net wat je wilt met deze plant en zelf wil ik hem dus laag houden en dat lukt aardig zolang je de hoge bladeren weghaalt.
Plagen helpt in dit geval dus wel 😉.

Als de lotus laag staat, vindt ik deze ook het mooist.

Maar als Dice hem liever hoger ziet staan, is dat natuurlijk zijn volste recht.

Over smaak valt niet te twisten, en die is bij iedereen verschillend.

Ff je oksels nat maken, en de schaar erin.

Ik wil hem ook laag houden maar omdat hij pas 5 dagen staat en nu al uitlopers heeft wil ik hem wel snoeien de hoge bladeren maar weet niet of dat nu al verstandig is

Mvg

Ja hoor gewoon afknippen.
Ik heb hem ook vaak afgeknipt met enkel de dichte bladeren er nog aan.
Als een lotus eenmaal hoge bladeren heeft worden de nieuwe bladeren ook hoog.
Dus te hoge bladeren wegknippen. Dan blijven de nieuwe bladeren weer laag.
Als er dan weer een hogere komt, weer weghalen.

Even een vraagje, die afgeknipte bladeren kan je toch niet meer hergebruiken om opnieuw te planten? Of wel?

biljoenblik zei:
Ja hoor gewoon afknippen.
Ik heb hem ook vaak afgeknipt met enkel de dichte bladeren er nog aan.
Als een lotus eenmaal hoge bladeren heeft worden de nieuwe bladeren ook hoog.
Dus te hoge bladeren wegknippen. Dan blijven de nieuwe bladeren weer laag.
Als er dan weer een hogere komt, weer weghalen.

Bedankt voor de uitleg hij is inmiddels geknipt en lekker kort :daisy:

Gr rick

Vgmo4iQIti4q8GISG47joi0_aZob2sdb.jpeg

Totaatje vanaf de andere kant

C�dric Vleminckx zei:
Ik ben benieuwd hoe de lotus het gaat doen.

Ik ook maar tot nu toe komt hij snel op en als het niet goed gaat heb ik er nog 3 :thumbs:

wF8d8ZBl9Znp74ryT7tm4eaCMHQFh6tx.jpeg

Kleine update!

Ik heb vandaag klein beetje water ververst voor het eerst, heb het op 10% gehouden en zoals het nu draait allemaal ben ik tevreden planten slaan langzaam aan en klein kaamvliesje, tot nu toe geen spoortje bruinalg hopenlijk blijft het zo

Alleen vindt ik de hoeveelheid ontlasting van de algeneters wel heel veel zijn er 2x kleintjes , zie foto,s , gelukkig stapelt het zich op bepaalde plekken op en ik weet niet of meer mensen hier last van hebben , en blijft me hout na 9 maanden nog een kleurtje afgeven vindt niet zo heel erg heeft wel wat

Voor vragen of tips of eventuele verbeteringen hoor ik het graag

Mvg rick

Wat ik ook zie is dat ik veel kleine deeltjes in me water heb dit valt op als ik met me neus bij het glas sta, mss een keertje me witte watten controlleren

Is er een oorzaak waardit vandaan kan komen het lijkt wel dat het door me spraybar komt omdat hij nu stroming geeft over me bodem via de voorruit ik heb hem max aan staan ..want voorheen was dit nooit
Gr rick

Ziet het eruit alsof er een scheutje melk in het water zit?

Btje zweefvuil na onderhoud of voer is niks geks hoor
Gwn ff geduld of watten vervangen en alles is zo weer helder 😉

#biljoenblik ja heel klein beetje ik denk omdat me bodem nog tenieuw is dus bacterie bloei mss

#tuinkabouter ja maar dit had ik vanmiddag ook al is niet echt storend maar je Ziet het wel ik denk dat het aquarium nog even moet wennen ivm 7 dagen staan mu wel al me water en 3 maanden oudflter over gezet

Bedankt voor de tips en antwoorden

Bedankt niwla 🙂

ag dit soort dingen komen vaan vanzelf goed 😉 althans dat is mijn ervaring..

Ja idd ik heb gisteravond me filter even opengemaakt en ik zag maar een dun laagje wittewatten in de pomp dus heb in de mand er onder extra laagje gedaan zal niet veel kwaad kunnen denk ik en heb me spraybar weg gehaald de stroming was niet goed ivm dat het niet correct naar me krofjes ging dus het bleef hangen dus hopenlijk zal het over paar daagjes minder/weg zijn dit kost tijd nu

Gr rick

Update

Gister wat nieuwe plantjes gekocht en wat planten verplaatst aquarium draait nu zoals het hoort 🙂 water os nog kleinbeetje melkachtig

Voor de mensen die graag van foto,s houden 😛

8jid57T7iNGmXsc-a3gfls1sYRrFPOQ-.jpeg

Gr rick

Mooi, mooi en mooi.
Je bent zeer goed bezig en je kunt naast inrichten ook goede foto's maken.

Dank je henk leuk om tehoren 😉

ziet er goed uit, de melk is ook wat wer getrokken lijkt wel

kleine tip: de rode stengelplant (alternanthera?) niet in bosjes planten maar stengel voor stengel zodat elke stengel wat ruimte heeft.

Mascha&Ivo zei:
kleine tip: de rode stengelplant (alternanthera?) niet in bosjes planten maar stengel voor stengel zodat elke stengel wat ruimte heeft.

Dit is de alternanthera reineckii mini 5a10 cm hoog en kon hem niet meer uitelkaar halen anders bleef er niks over wel bedankt voor het meedenken mascha&ivo 🙂

Bedankt mensen voor de leuke reacties

Tuinkabouter , dit klopt idd het gaat de goede kant op 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan