Stilste luchtpomp


mini-fred

Well-known member
Lid geworden
23 mei 2011
Berichten
1,755
Leeftijd
36
Locatie
almere-stad
Allen, 1 vraag..
War is nu de stilste luchtpomp?
Ik zoek tussen 100 en 200lph opbrengst.

Mijn dank s enorm!
 
Misschien een overbodige vraag, maar wat is de reden dat je een luchtpomp wilt?

Verder gebruik ik geen luchtpompen, dus kan ik je er geen antwoord op geven.
 

Als je bij de zoekfunctie stille luchtpomp intoetst dan kom je topics hierover tegen;)
 
Eentje die uitstaat zal het stilste zijn.... Zelf een aquaforte v-20, hoor je die, ja maar voor mij niet hinderlijk.
Nitto wordt aangeraden maar daar betaal je ook voor de stilte.
 
Eentje die uitstaat zal het stilste zijn.... Zelf een aquaforte v-20, hoor je die, ja maar voor mij niet hinderlijk.
Nitto wordt aangeraden maar daar betaal je ook voor de stilte.
Helemaal geen aquarium is nog stiller want voor je het weet hoor je de afschuimer ook:DD:DD

Ik heb enkele kleintjes gehad en al die krengen hoorde je en zeker na enige tijd.
 
Misschien een overbodige vraag, maar wat is de reden dat je een luchtpomp wilt?

Verder gebruik ik geen luchtpompen, dus kan ik je er geen antwoord op geven.
Voor mijn zoutbak... daar doe ik ozon injecteren in de afschuimer.. echter is de trek van mijn schuimer op de ozon poort niet voldoende sterk, en eil weleens dicht kalken..

Luxhtpomp zorgt er dan voor dat ik niet NOG een keer (2x gebeurd al) een 250ā‚¬ ozon apparaat zichzelf kapot laat branden
 

Als je bij de zoekfunctie stille luchtpomp intoetst dan kom je topics hierover tegen;)
Heb toch helemaal geen verstand van t forum keerl šŸ¤£šŸ¤£
 
Eentje die uitstaat zal het stilste zijn.... Zelf een aquaforte v-20, hoor je die, ja maar voor mij niet hinderlijk.
Nitto wordt aangeraden maar daar betaal je ook voor de stilte.
1000035498.jpg


Fabriek hoor k sowieso wel..
 
Wel handig dat we die horen want bij reinigen of onderhoud vergeet ik anders snel om de boel weer aan te zetten maar in dat geval denk ik heel snel wat is het stil in de kamer.
 
Wel handig dat we die horen want bij reinigen of onderhoud vergeet ik anders snel om de boel weer aan te zetten maar in dat geval denk ik heel snel wat is het stil in de kamer.
Zeker. Alleen staat deze gewoon 24-7 alrijd aan..
Enige wat aan dat systeem periodiek gereinigd moet worden is de venturi op de schuimer
 
De Aquael Oxypro 150

staan een paar review online die erg positief zijn zelf geen ervaring
 
Zeker. Alleen staat deze gewoon 24-7 alrijd aan..
Enige wat aan dat systeem periodiek gereinigd moet worden is de venturi op de schuimer
Ja hier ook 24/7 maar soms leeg ik de beker en dan zet ik hem even uit en dan slaat ie na 10 min weer aan maar voorheen trok ik de stekker er even uit en ja dat vergeet ik dan weer maar dan valt het snel op.
 
Als je een stille luchtpomp kiest is het belangrijk om de kenmerken (Trillingsdempers, GeĆÆsoleerde Behuizing, EfficiĆ«nte Motoren en Variabele Snelheidsinstellingen) in overweging te nemen maar ook de prijs en recensies en aanbevelingen van collega aquaristen. De Eheim Air en de Tetra Whisper series staan bekend. Verder is het interessant om te overwegen om je luchtpomp middels een eco timer (tijdschakelaar) alleen snachts aan te laten springen. Maar let op: Sommige vissoorten en andere aquariumbewoners hebben hogere zuurstofbehoeften dan andere. Zorg ervoor dat je de specifieke behoeften van je aquariumbewoners kent voordat je dit besluit.

Overigens kan je met levende planten ook zuurstof in je bak creƫren dmv fotosynthese. Je kan ook eerst een zuurstofmeter kopen om de zuurstofniveaus in je aquarium te monitoren.
 
Laatst bewerkt:
Overigens kan je met levende planten ook zuurstof in je bak creƫren dmv fotosynthese. Je kan ook eerst een zuurstofmeter kopen om de zuurstofniveaus in je aquarium te monitoren.
Ik heb begrepen (maar misschien zit ik mis) dat het hier om een zeewaterbak gaat. Welke planten zouden dan geschikt zijn, behalve kelp?
 
Ik heb begrepen (maar misschien zit ik mis) dat het hier om een zeewaterbak gaat. Welke planten zouden dan geschikt zijn, behalve kelp?
Voor zeewater alleen wieren en de mangrove zou wel lukken.
Denk dat aquashowclub erover heen gelezen heeft dat het om een zeebak ging.
 

dit soort lucht pompen zijn echt stil maar gaan niet lang mee en zijn duur
 

dit soort lucht pompen zijn echt stil maar gaan niet lang mee en zijn duur
Die zijn meer voor de kleinere bakjes en TS heeft denk ik een wat grotere bak.
 
Kun je die voetjes niet los bestellen dan?
 

Terug
Bovenaan