Stiphodon sp


Heb nu een adres gevonden waar ik de echte Atropurpureus kan kopen. Dus die komen er binnenkort.

En zit stiekem toch ook te kijken naar een grotere bak voor de hillstream.
Maar ben bang dat ik niet ga snappen hoe een extern filter werkt en dat heb ik dan echt wel nodig:juggle:
 
Gewoon aan het wachten tot er een goedkoop meter bakje met pomp en meubel op marktplaats komt.

Heb als 16 jarige gewoon simpelweg het geld niet om zoiets helemaal nieuw aan te schaffen.
 
Heb nu een adres gevonden waar ik de echte Atropurpureus kan kopen. Dus die komen er binnenkort.

En zit stiekem toch ook te kijken naar een grotere bak voor de hillstream.
Maar ben bang dat ik niet ga snappen hoe een extern filter werkt en dat heb ik dan echt wel nodig:juggle:


Buitenfilter is heel simpel als je eenmaal weet hoe het werkt ;) maar is ook niet noodzakelijk hoor.
Voor Hillstreams gebruiken ze ook vaak een Manifold systeem.

http://www.loaches.com/articles/river-tank-manifold-design
 
Klopt het dat Stiphodon Atropurpureus niet op kleur komt zonder vrouwtjes?
Deze foto heb ik gister gemaakt, eerste dag dat ze in de bak zaten.

IMG_2525.JPG
 
Net onder een steen enorm veel eitjes ontdekt.
Helaas weinig van het opkweken bekend behalve dat ze de eerste tijd in zout of brakwater leven.

20180520_140640.jpg


20180520_140630.jpg
 
Jij kan echt niet tellen! :D zeker 3 x zoveel hoor! ;)
 
Ik kan wel goed tellen maar ik kan niet verder dan 235 tellen:p. Als jij dan de rest telt dan weten we ook hoeveel het er zijn:D:D
 
Heb je de eitjes al naar zee gebracht, John? (Je woont er toch vlakbij:))
Met deze tropische temperaturen kun je de jongen misschien na een paar maanden weer proberen te vangen.
Wellicht kunnen ze via het Veerse Meer ook vanzelf weer je bak inklimmen (zie hun neefjes Sicyopterus )
Wel route borden langs de weg zetten dan.
 

Terug
Bovenaan