Stromingspomp gevaarlijk voor kleine vissen en garnalen??


Leipeloedje

Well-known member
Lid geworden
4 juli 2020
Berichten
95
Leeftijd
32
Hallo allemaal,

Ik ben waarschijnlijk van plan om te gaan kijken voor een extra stromingspompje voor in mijn 250cm bak.Ik heb nu last van een hoek waar het minder doorstroomt en het vuil zich ophoopt.Nu ben ik alleen bang dat het rotortje van het pompje Mischien wel een mijn roodkoppen of corrydorras of garnalen kan gaan beschadigen of ombrengen.Kan iemand mij hier wat meer over vertellen? Alvast bedankt.
 
Je moet wel opletten dat ze niet door de spijlen kunnen natuurlijk.
 
aquael pat mini, kan je ook prima gebruiken als stromingpomp.

Maar idd, de standaard stromingspomp kan vaak dienst doen als mixer.
 
Ik heb alleen nog maar planten door de pomp zien gaan nog geen vissen of garnalen en heb er genoeg die er door passen. Ze zwemmen meestal weg al ze in de buurt komen ze spelen wel vaak tegen de stroming.
 
Ik heb 2 stromingspompjes draaien in de zeewaterbak en bij beide passen garnalen en vooral de kleinere er wel tussendoor. Bij een normaal visje zal dat niet snel gebeuren denk ik.
 
Ik heb weleens een visje moeten bevrijden die aan de zijkant vastzat, daar waar het water wordt aan gezogen. Ik meen dat het ging om een kardinaal
 
ï
Hallo allemaal,

Ik ben waarschijnlijk van plan om te gaan kijken voor een extra stromingspompje voor in mijn 250cm bak.Ik heb nu last van een hoek waar het minder doorstroomt en het vuil zich ophoopt.Nu ben ik alleen bang dat het rotortje van het pompje Mischien wel een mijn roodkoppen of corrydorras of garnalen kan gaan beschadigen of ombrengen.Kan iemand mij hier wat meer over vertellen? Alvast bedankt.
Allemaal bedankt voor jullie reactie.Ik ga er mijn voordeel mee doen.
 
20200715_183551.jpg
 

Terug
Bovenaan