BubbelGuppy
New member
- Lid geworden
- 1 januari 2026
- Leeftijd
- 49
Hoi,
Met mijn superfish 30 wilde ik weer na enkele jaren weer een voorzichtige herstart maken in het aquarium houden.
Hij draait alweer 2 jaar. Maar sinds 1/2 jaar ineens een witte waas en na weer verversen en alle andere adviezen opgevolgd te hebben veranderd er weinig.
Nu weer 3 weken witte waas sie langzaam veranderd in groen.
Er zitten garnalen in en paar kleine visjes.
Co2 systeem, laatste filter veranderd naar een originele cassette van super fish. Daar het niet hielp alleen witte watten volgens advies dierenbenodigdheden zaak.
Co2 uitgehad en ju weer aan geen verschil. Lampen meer en minder geprobeerd ook geen verschil.
Test strips water waarden zien er gezond uit.
Planten groeien gezond, 5-6 soorten staan erin.
Voederen minimaal.
Wat denken jullie wat ik kan doen om weer helder doorzichtig water te krijgen?
Met mijn superfish 30 wilde ik weer na enkele jaren weer een voorzichtige herstart maken in het aquarium houden.
Hij draait alweer 2 jaar. Maar sinds 1/2 jaar ineens een witte waas en na weer verversen en alle andere adviezen opgevolgd te hebben veranderd er weinig.
Nu weer 3 weken witte waas sie langzaam veranderd in groen.
Er zitten garnalen in en paar kleine visjes.
Co2 systeem, laatste filter veranderd naar een originele cassette van super fish. Daar het niet hielp alleen witte watten volgens advies dierenbenodigdheden zaak.
Co2 uitgehad en ju weer aan geen verschil. Lampen meer en minder geprobeerd ook geen verschil.
Test strips water waarden zien er gezond uit.
Planten groeien gezond, 5-6 soorten staan erin.
Voederen minimaal.
Wat denken jullie wat ik kan doen om weer helder doorzichtig water te krijgen?