Superfish Aquaflow 300 maakt herrie

  • Onderwerp starter WesleyMunnik
  • Startdatum

W

WesleyMunnik

Guest
Afgelopen vrijdag een nieuw aquarium de Superfish 110 met de standaard bijgeleverde Aquaflow 300 binnen filter gekocht en opgestart.

Nu heb ik nu al meerdere keren gehad dat het filter behoorlijk wat lawaai maakt, eerste keer heb ik de afschermkap waar het filter zit verwijderd en daarbij het filter opnieuw gestart en de bijgeleverde afschermkap weer terug geplaatst. Dat ging 2 dagen goed toen kwam het lawaai weer terug. Toen de truc met de stekker eruit en weer in gedaan ook dat werkte prima echter nu heb ik weer dat het filter een brommend lawaai maakt.

Nu is mijn vraag hebben meerdere met dit specifieke filter hier last van en wat is een mogelijke oplossing voor de lange termijn om dit te voorkomen??

Heb op het moment een 2de aquarium van Superfish de Aquacubic 30 met een aquaflow 100 erin en daar heb ik tot op heden ( ruim een jaar) geen problemen met herrie in het binnenfilter gehad.

Alvast bedankt,

Wesley
 
Laatst bewerkt door een moderator:
M'n vriendin had het zelfde probleem met dit filter, we hebben van alles geprobeerd maar bleef terug komen. Mee terug gegaan naar de winkel, nieuwe gekregen maar die had het ook. Uiteindelijk nooit een oplossing voor gevonden.
 
Even een oud topic oprakelen, op een gegeven moment werd het filter na genoeg stil. In ieder geval niet storend. Echter sinds 2 weken begon de ellende weer dat die veel te veel lawaai begon te maken.. Filter toen compleet uit elkaar gehaald en gereinigd ging het weer een paar dagen goed. Maar nadat het weer begon het lawaai besloten na wat lezen op internet een Eheim Pickup te bestellen. Het is uiteindelijk de Pickup 200 geworden. Deze heb ik zojuist in het aquarium gehangen ( halve spons van de Eheim vervangen door de spons van de superfish). Echter de Eheim maakt ook lawaai, moet deze indraaien om stiller te worden of is hier iets anders aan de hand?? Het filter is wel ontlucht. Alvast bedankt voor de reacties.
 

Terug
Bovenaan