Superfish Home 60 van peterdenhaag53


Ja, Ton. Zal wel (weer) die kant uitgaan. Alhoewel ik over mijn filter niet te klagen heb. Is een klein Europet binnenfiltertje.
 
Ben ik met je eens John. De keuze voor een wit filterhuis is eigenlijk een onjuiste van de fabrikant.
Ik heb zelf ook een 30liter van superfish, ik heb vanaf dag 1 dat ding eruit willen trekken inderdaad, zonder ziet het er stukken beter uit.
 
20170409_210419.jpg
 
Oehoe deze past beter in m'n binnenzak....
Wa't heb je er weer wat moois van gemaakt.
Al vond ik met al dat valisneria ook wel heel erg mooi
 
Tsja John, die all-in-one voeding is 'te' goed ;)

Zelf volg ik de EI zoals je weet en werk met poeders. Ik geef in de 60cm bakjes dus plantenvoeding en daarnaast 2,5 ml nitraat en fosfaat zodat ik wekelijks 5 en 0,5mg no3 en po4 toevoeg. Dat is ongeveer wat de bak ook per week verbruikt bleek uit metingen in het verleden. Maar de AIO is natuurlijk ook lekker makkelijk;)
 
Hadie Peter. Dit bedoel ik dus. Een prachtig beplantte bak, en als jij zegt dat jej dit zonder CO2 laat draaien, dan ben ik eel blij mens. Ik wwil zelf een leuke 60 literbak gaan beplanten met één bETTA sPLENDENS erin. C omplimenten voor de fraaie fotos
 
Ik las dat je gewoon bodemgrind gebruikt met latherraalballetjes bij de wortels. Waar kan ik die kopen? En moet ik dan met mn vinger een plantgat maken, zon balletje erin mikken en een plantje in dat gat planten?
 
Hadie Peter. Dit bedoel ik dus. Een prachtig beplantte bak, en als jij zegt dat jej dit zonder CO2 laat draaien, dan ben ik eel blij mens. Ik wwil zelf een leuke 60 literbak gaan beplanten met één bETTA sPLENDENS erin. C omplimenten voor de fraaie fotos
Ik las dat je gewoon bodemgrind gebruikt met latherraalballetjes bij de wortels. Waar kan ik die kopen? En moet ik dan met mn vinger een plantgat maken, zon balletje erin mikken en een plantje in dat gat planten?

Hallo Rudo, ik gebruik op dit bakje wel een Dennerle bio co2 setje met een minitopper.
Laterietballetjes had ik bij ons forumlid Bertus gekocht. Gewoon je plantje eerst in de bodem steken en daarna de balletjes bij de wortels in de bodem drukken.
 
Nou, ik moet zeggen dattik het een prachtig bakje vind. Ik heb van die lateriet balletjes gevonden van HS Aqua. Geld voor een CO2 installatie heb ik nog niet dus moet het even zo doen. Ik ga mn plantjes provito bemesting geven. En dan zie ik het wel verder.
 
Wat een heerlijk bakje is dit zeg! Een lust voor het oog!
 

Terug
Bovenaan