Superfish Start 100 van Destiny035


Corydoras idd, ik weet alleen nog niet precies welke versie :) maar ik kom nog wel met een "visbestand" aanzetten waar jullie dan weer commentaar op mogen leveren ;)

Eerst dat water goed zien te krijgen . Ik heb nog drie weken.
 
Vraagje: Om de lamp zitten een soort van plakbandjes. Zijn die voor het vervoer geweest en kan ik die er gewoon afhalen of zijn ze essentieel en dondert de lamp er anders uit? Lijkt me niet maar toch.
Ze laten wat los nl.

1585156236226.png
1585156270324.png
 
Andere vraag :)
(We blijven bezig)

Mijn 100 bakje staat nu zo'n twee weken. De planten doen het wel goed maar niet florisant. Ik zat er zelf over te denken om een Sera CO2 start setje te proberen met CO2 tabletten (ik hou niet zo van die flesjes).
Aangezien dit forum alles van Sera vind als je zoekt maar CO2 links laat liggen omdat dat te kort is vindt ik hier even niets over. Ja, één topic zo ver.

Ik las daarin dat de topic starter dacht dat zijn garnalen er aan gingen door die tabletten. Maar op dit moment zit er nog niets in mijn aquarium, ja, een redelijke hoeveelheid kleine puntslakjes, maar ik wil de planten ook wat gunnen.
Is dit een goed idee?Ik heb geen ervaring met CO2. Ik kan er mee ophouden als er garnalen in komen (daar wil ik mee starten, daarna langzaam opbouwen met wat visjes).
 
Als je start met co2 en plots stopt gaan je planten kapot, dan kun je beter kijken naar kleibolletjes van @tuinkabouter bijv. goedkoop en erg effectief en onschadelijk voor garnalen
Capsules, geen kleibollen ;)
Maar zou idd onschadelijk moeten zijn voor garnalen.
Maar je kan me altijd een berichtje sturen als je vragen hebt ;)
 
Capsules, geen kleibollen ;)
Maar zou idd onschadelijk moeten zijn voor garnalen.
Maar je kan me altijd een berichtje sturen als je vragen hebt ;)
My bad, capsules indd, en hier gebruik ik ze naar volle tevredenheid bij mijn procerpinaca palustris (what's in a name) en de garnalen blijven gewoon hun ding doen
 
We zijn nu meer dan vier weken verder (gaat toch snel) en ik heb Smokey (de slak) maar verhuist aangezien ik niet naar een winkel kan om beestjes te halen.
Kan hij iig de ramen schoonlikken :)

1587373804309.png


De planten zijn overigens weer helemaal opgenomen. Ik heb hier en daar wat alg weggehaald en wat planten verwisseld met de kleine bak.

Ik zat te denken aan het volgende om er in te doen qua beestjes:

Japonica garnalen
bodembewoners (ik denk aan Corydoras maar ik ben nog niet helemaal zeker welk type)
een schooltje neon tetra's
En uiteindelijk in een wat verdere toekomst dan ik had gehoopt (omdat ik hem zelf uit wil zoeken) een kortvinnige betta man.

Wat denken jullie hiervan, hoeveel zou ik van de eerste drie kunnen doen en meningen over welk type cory?

Ook, heeft iemand ervaring met het online bestellen van garnalen?
Ik vond dit: https://www.aquafizz.nl/c-913216/garnalen/
maar ik heb geen ervaring met deze webshop of het online bestellen van dieren in het algemeen. Ik wilde het nooit, ook qua het moeten verzenden en zo, maar nu in deze tijd ga ik er liever niet dan wel uit, en is het misschien wel handig.

Meningen? Gedachten?
 
Ik heb enkele malen bij Aquafizz besteld en altijd goede ervaringen hiermee gehad. Hou er rekening mee dat een Betta soms weleens garnalen wil opeten dus je bent een beetje afhankelijk van zijn karakter en van de inrichting van je bak.
 
Ik heb ze ook daar vandaag, goede service en ze leven allemaal nog. Mijn betta gaat er soms achteraan als ze in de weg zitten maar overdag zie ik ze alleen tussen de planten, dus dat is geen probleem voor de betta
 
Ik dacht (met een tussenpoos van twee weken om het water weer te laten "wennen":

Japonica garnalen
Corydoras Panda
Neon Tetra

En misschien, daarna, ooit nog eens een betta man. Maar omdat ik die zelf wil uitkiezen kan het nog even duren :) is ook niet het belangrijkste in dit aquarium maar wel leuk.

Hoeveel kan ik van elk nemen?

Bv. 10 japonica's, 8 corydoras panda, 10 neon tetra?
of raden jullie iets anders aan? Het is een vrij grote bak.

Hoe gevaarlijk zijn corydoras? Ik las iets over stekels en gif, kunnen ze de andere beestjes verwonden?
 
Ik dacht (met een tussenpoos van twee weken om het water weer te laten "wennen":

Japonica garnalen
Corydoras Panda
Neon Tetra

En misschien, daarna, ooit nog eens een betta man. Maar omdat ik die zelf wil uitkiezen kan het nog even duren :) is ook niet het belangrijkste in dit aquarium maar wel leuk.

Hoeveel kan ik van elk nemen?

Bv. 10 japonica's, 8 corydoras panda, 10 neon tetra?
of raden jullie iets anders aan? Het is een vrij grote bak.

Hoe gevaarlijk zijn corydoras? Ik las iets over stekels en gif, kunnen ze de andere beestjes verwonden?
Ik heb zelf kardinaal terras, daarvan had ik er 20 in de bak, dat was groot genoeg. Ik denk dat dat met neons ook moet gaan. Van de andere 2 heb ik (nog) geen verstand, maar in mijn 125 liter wil ik ook 8 corys
 
Ja ze hebben stekels en geven een gif af als ze gestresst zijn, maar dat is de reden dat ze ook (als de zaak het goed doet) apart in een zakje komen te zitten en niet bij andere vissen. Het gif is in principe niet gevaarlijk voor de vissen zelf, maar vooral voor andere soorten. Stekels heb ik ze nooit zien gebruiken bij andere vissen, maar ben zelf altijd wel voorzichtig als ik ze uit een netje haal :DD

edit; qua aantallen onder de 10 zou ik voor oneven aantallen gaan. Oogt natuurlijker
 
Ik heb nu het standaard er bij geleverde filter er in maar de gleuven waardoor het water aangetrokken wordt lijken mij erg groot voor garnalen, vooral als je ze klein krijgt.
Ik kan er natuurlijk een nylon kous over heen doen in het begin maar is onderstaande iets?

https://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/onlineaquarium-spullen-bio-sponsfilter-met-filterk.html

Of is dat extra medium niet nodig en kan het ook gewoon een XL sponsfilter zijn? Deze is in ieder geval groot genoeg :)
Vraag is: Kan een aquael pat mini genoeg kracht leveren voor dit filter.
 
Ik heb hier gemerkt me het externe filter dat garnalen hier prima in overleven. Ik heb de keuze gemaakt niks over de aanzuig te doen en af en toe met het schoonmaken wat langer bezig te zijn voor de kleine garnalen.
 
Geeen ervaringmee, maar ja. Evt een spons voor se intake zou moeten helpen. En ik meen hiervaker te lezen dat ze er schijnbaar ook vanaf de bovenkant in kunnen, bij de opening vh snoer. Maar hier zouden andere leden even op moeten reagerrn
 
Ik besef net dat dit een foto onderwerp is en ik het gebruik als "onderwerp over dit aquarium". Als dit niet mag of "liever niet" dan spijt me dat, dan zal ik proberen informatie te vinden in de andere subfora.
 
Goed, foto´s dus :)

Eindelijk! Nieuwe bewoners in mijn 100 bak :) Smokey is weer terug verhuist naar zijn oude 30 bakje en ik heb vanmiddag bij mijn dierenwinkel 10 Japonica garnalen en een Nerita slak gekocht.
Na rustig wennen aan de temperatuur en acclimatiseren met het water van de bak zijn ze direct in sneltreinvaart aan het werk gegaan! Wat zijn die beesten snel!

1587746767624.png
1587746794129.png


Blijkbaar is de top het leukst:

1587746853145.png
En nog een overzicht zoals het nu is:
1587746889369.png


Het leuke is ook dat ik nu in mijn 30 bakje een Nerita slak met strepen heb en in mijn 100 bak een Nerita met stippen :) Geen idee hoe die heet, geen zebra denk ik :) misschien tijger...?
 
Ik besef net dat dit een foto onderwerp is en ik het gebruik als "onderwerp over dit aquarium". Als dit niet mag of "liever niet" dan spijt me dat, dan zal ik proberen informatie te vinden in de andere subfora.
Info over de bak is soms makkelijker in eenzelfde topic dan alleen maar foto's of korte informatie in een andere! Lekker doen, gaat toch over je eigen bak :DD
 
Vraagje: De winkel waar ik mijn vissen vandaan haal heeft het heel mooi voor elkaar, vissen en bakken zien er altijd goed uit, goede ervaringen mee. Hij zorgt er goed voor.
Zouden jullie zeggen dat je nieuwe vissen altijd eerst in een quarantaine bak moet doen of hoeft dat niet perse?
En zo ja, hoe lang moet dat?
 
Antwoord op de vorige vraag: Hij houdt ze zelf eerst in quarantaine voordat hij ze in de winkel in de bakken doet :) ben ik wel blij mee.

Vandaag zes piepkleine cory panda's opgehaald, ze zijn nu aan het acclimatiseren :) wat een schatjes... helemaal verliefd. Foto's volgen ;)

Ik laat het voorlopig eerst even zo denk ik en ga eens goed nadenken wat ik er bij wil.
 
Een van die kleintjes trekt zich echt NIKS van de toch wel veel grotere garnalen aan, die hem al uitvoerig hebben "besnuffeld" (betast klinkt zo ranzig), de rest is nog even onder een boomstam gedoken.

Net een groen algen tabletje en een geligrood cory tabletje er in gedaan... nou... de garnalen hebben het cory tabletje al op, en de cory is nu met het groene tabletje bezig *zucht*. Komt wel goed, gaan we maar van uit :)

1588954043894.png
- Hier zijn ze dan!

1588954090638.png
- Kennismaking. Of uitvinden of het eetbaar is. Ik denk het laatste.

1588954165876.png
- Blending in

1588953194949.png
- Kop heeft haar gekregen (waterpest verplaatst ;))

1588953122072.png
- De eerste vervelling heeft plaatsgevonden :)

Morgen ga ik nog even naar wat meer planten kijken en vooral naar drijfplanten.
 
Veel plezier van de aanwinsten en ik vindt het knap dat een winkel alles in quarantaine kan doen want als ik zie wat de lfs hier binnenkrijgt dan is dat onbegonnen werk.
 
Het is een gezellige boel wanneer er net voer is gestrooid.

1593334860296.png


Maar wat zien we daar?

1593334900346.png


De Red Sakura garnalen zitten in mijn Start 30 bakje...
Dit is nu al de derde kleine red sakura die ik in mijn Start 100 bak tegenkom met kleine tussenpozen... hoe komen ze er toch in? Waarschijnlijk met een plant mee die ik over heb gezet of zo... anders weet ik het zo ook niet. Maar dat is al een tijdje geleden...
Hij mag er van mij op zich in blijven maar ik vang hem toch maar weer. Ik denk dat hij het gezelliger heeft met zijn eigen soortgenootjes.
 
Nee en daar moet ik ook eerst maar eens goed naar kijken. Ik ben er ook nog steeds niet uit wat voor vissen ik er nou bij in wil hebben, wil het in een keer goed doen :D
 

Terug
Bovenaan