Update
🙁
Zondagavond zou er iemand komen om de Galaxy's op te halen (verkocht via Marktplaats)
Dus ik ruim van te voren al de visjes uit mijn bak proberen te vissen met een netje maar die krengen zijn snel en weten precies waar ik er moeilijk bij kan....
Resultaat was uiteindelijk dat ik alle planten etc eruit had en een flinke laag water eruit gehaald. Uiteindelijk alle 6 gevangen.
Omdat de bak nu toch compleet overhoop was gelijk besloten om het grind te vervangen voor het zand (hornbach zwart zand). Dit had ik een paar dagen ervoor al gewassen dus was aquarium gereed.
Toch meer werk dan gedacht maar uiteindelijk allemaal gelukt.
In de tussentijd had de deurbel al een keer moeten gaan met de Marktplaats gast............wachten............geen Marktplaats gast.........

Anderhalf uur later krijg ik een mailtje, hij had het adres verkeerd opgeschreven, nog wel rondgevraagd in de wijk. We hadden ook geen telefoonnummers uitgewisseld. Aangezien het voor hem een rit was van 3kwartier kwam hij ook niet meer nog eens terug ervoor.
Gisteren kom ik thuis van werk en toen lagen er een paar dode vissen en garnalen op me te wachten.
De rest zat allemaal bovenin wat het leek naar adem te happen.
Gelijk een 50% waterwissel gedaan en alle dode eruit gevist. De pomp anders qua uitstroom gezet en op zijn hardst. Vanmorgen geen dode maar zaten nog wel redelijk boven in de bak. Ik houd mijn hart vast voor wat ik straks aantref.... Ga gelijk vanuit werk wat extra waterpest halen, en nog een 50% waterwissel, zal niet weten wat ik nog meer kan doen.
Stress door mijn bezigheden van zondag, zuurstofgebrek door iets anders?
Ik vind het zo sneu voor die beestjes ;(