T8 Vervangen door Finnex ray 2


Hou het maar op "je". Volgens hebben de JMB mensen geen balken meer van 1 mtr. Deze balken c/q de kleuren zijn zo gekozen omdat ik een drukbezette plantenbak heb.

Beschrijving verlichting:

3x 90 cm. JMB balk met elk 27 Epistar leds van 1 watt elk. Ip68 (International Protection Rating)

1x Balk met 21 witte leds (3000K ca. 100 lumen) en 6 rode leds (660-670 Nm ca. 50 lumen) achter

1x Balk met 22 witte leds (8000K ca. 100 lumen) en 5 blauwe leds (470-480 Nm ca. 50 lumen) voor

1x Balk met 27 witte leds (8000K ca. 100 lumen) midden

Lichtschema:

9:00 uur Zon-op tot 30%

9:30 uur Tot 100%

18:30 uur Tot 30%

21:30 uur Tot 10%

23:00 uur Zon-onder tot 0%




Toevoeging mid-balk

10:30 uur tot 17:30 uur

De twee balken met kleur werken met een JMB controller. De mid-balk met een timer.

De ophanging staat ook "ergens" in mijn fotoalbum beschreven.


Hoi heb je nou 3000 K rood/wit of 4500 k rood/wit ik dacht toch gezien te hebben dat je eerder schreef 4500 natural.Als je 3000 K heb dan valt dat bij jmb onder amazon toch?
 
Ik wou zojuist de balken gaan bestellen, maar ik zag in een paar posts terug dat jij 3000K rood/wit heb?
ik zie alleen 4500k staan op de site van aquaplantsonline

Ik denk dat je dan bij Amazon had moeten kijken die zijn 3000 k bij jmb.
 
JMB balken gister ontvangen, vandaag afgesloten en wat een mooi fel licht! Een grote upgrade ten over mijn t8 balken.
Heb 2 scènes ingesteld momenteel op de dimmer, alleen weet niet zeker of ik het helemaal goed heb gedaan. Als die vanavond om 9 uur van 100 naar 0 gaat in een uur tijd dan heb ik het goed gedaan, anders er nog even mee spelen :)
Ik laat het nog even weten.
 
Lampen gingen jammer genoeg niet uit toen ik vanavond terug kwam, de bedoeling was dat ze langzaam van 100 naar 0 gingen in een uur van tijd, maar er is niks gebeurd.
Morgen even kijken en alles opnieuw instellen, was er bijna zeker van dat ik hem goed ingesteld had, maar dat blijkt niet het geval.
 
Lampen van JMB doen het nu goed volgens de dimmer geloof ik, ging vanmiddag mooi aan om 12:00 en zal vanavond om 21:00 uit gaan naar een kleine schemering ( 1 of 2% licht ) wat vervolgens tot 24:00 aan blijft (laat wakker), zodat ik alsnog even van mijn aquarium kan genieten voordat ik ga slapen.

later in de week ook wat meer planten erin plaatsen, heb er momenteel nog niet veel instaan omdat ik een herinrichting had gedaan.
Heb de hoek rechtsachter al wat beplant en een grot gemaakt van opgestapelde stenen, als mijn bak helemaal klaar is ga ik zeker een foto-album maken.
 

Terug
Bovenaan