Taiwanese garnalenbakjes van Seabait


Seabait

Well-known member
Lid geworden
11 december 2011
Berichten
34,289
Locatie
Middelburg
Sinds kort een 60cm van Aquatlantis aangeschaft om de garnalen uit mijn nano te huisvesten.
Bijgeleverde binnenfilter heb ik vervangen voor een sponsfilter van Aquael.
De bodem is ph verlagende soil van Dennerle en de bak is gevuld met osmosewater en mineralen.

De bewoners zijn dus de Taiwan bee garnalen uit de nano,een mix van panda en king kong en een paar crs.

20170301_181037.jpg


20170301_181103.jpg


20170301_181111.jpg


20170228_200743.jpg


20170227_210931.jpg


20170227_210853.jpg


20170227_205131.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zeer tof bakje!!
Mooie foto's, schitterende garnalen!!
 
Mooi bakje zeg!
 
Wat een mooi garnalen paradijs!
 
Mooie foto's weer! Stukje hout staat er mooi bij, al vond ik die grote drakensteen ook wel mooi staan.

En die garnaaltjes gaan het hier denk ik helemaal naar hun zin hebben :)
 
Heel mooi! :D
 
Binnenkort zien we foto s van de eerste kleintjes;)
 
Echt heel mooi! Is dat osmose water persee nodig? Of kan het ook zonder, heb namelijk geen osmose apparaat maar wel een ph verlagende bodem?!
 
Ik heb ook TB garnalen en daar gebruik je in de regel osmose voor omdat die een lage kh wensen en een lage geleidbaarheid. Dit water breng je op peil met mineral salt tot de juiste waarden.
De rest mag John uitleggen:D;). ik denk dat met alleen een ph verlagende bodem de geleidbaarheid te hoog kan zijn maar dat kun je navragen bij degene waar je ze wil kopen. Vaak worden ze gehouden op een geleidbaarheid van onder de 300uS.
 
Garnalenparadijs. Prachtig!
 
Bedankt voor alle reacties!

Echt heel mooi! Is dat osmose water persee nodig? Of kan het ook zonder, heb namelijk geen osmose apparaat maar wel een ph verlagende bodem?!

Is allemaal afhankelijk van welke garnalen je precies neemt Kraantje maar er zijn genoeg garnalen die het prima doen op enkel een ph verlagende bodem met kraanwater.
Moet je gewoon van te voren goed uitzoeken want zo kan je een grote teleurstelling door dode garnalen voorkomen!
 
Is allemaal afhankelijk van welke garnalen je precies neemt

Dat klopt helemaal en ik ging ervanuit dat degene die dit vroeg ook TB garnalen zou willen gaan houden. De Neocaridina soorten kunnen doorgaans wel op gewoon kraanwater.
 
:smitten::smitten::smitten:Prachtig bakkie geworden John en waanzinnig mooie garnalen!
 
Heel mooi en wat een gave garnalen!!
 
Echt heel mooi! Is dat osmose water persee nodig? Of kan het ook zonder, heb namelijk geen osmose apparaat maar wel een ph verlagende bodem?!


De garnalen worden op een ph verlagende bodem gekweekt met 50% leidingwater en 50% gefilterd regenwater.
 
Bedankt dames!

Welke garnalen Herman? die van mij iig niet hoor! ;)
 
De panda is een van de bekendste Taiwan Bee garnalen. Vandaar.
 
Ik heb ze van een kweker die ze volledig op osmosewater aangevuld met mineralen kweekt en ik doe hetzelfde.
 
Oke daar zit het verschil, maar ze leven daar niet slechter onder.
 
De garnalen worden op een ph verlagende bodem gekweekt met 50% leidingwater en 50% gefilterd regenwater.

Ik ben nogal terughoudend met regenwater in een stad dus gebruik enkel osmose bij het verversen.
 
Je moet geduld hebben, John!:deal:;)

Het ziet er goed uit!
 
Bedankt.

Wat is dat voor lelijk woord Ruben? Geduld :( ;)

Net een blaadje spinazie in de bak gedaan.

20170306_183534.jpg


20170306_184211.jpg


20170306_183720.jpg


20170306_183621.jpg
 
Dat lusten al die Popeye s wel zo te zien:D:D
 
Klopt,als ze maar geen pijp gaan roken dan! ;)
 
Joepie,heb de eerste met eitjes gespot!
Mevrouw zit natuurlijk weer zo ver mogelijk achter in de bak zodat het lastig op de foto te krijgen is maar is wel te zien.

20170309_192603.jpg


20170309_192410.jpg


20170227_205512.jpg


Het in Vitro mosje gaat ook lekker.

20170309_192454.jpg
 
Mooi John en dat mosje gaat inderdaad goed zeg.
 
Is volgens de verpakking peacock mos.
 
Ik ken alleen Captain Peacock:D:D
 
Moest ff googlen,is van voor mijn tijd! ;)
 

Terug
Bovenaan