Wat is er nieuw

Tanganyika Oase scaper (van tanganyika)

Inmiddels voor de kaamlaag ook een skimmer in de bak gehangen en deze staat met een wifi schakelaar dat die 2x op een dag aangaat voor 20 min.
Ook staat de wavemaker nu geschakeld dat deze elke dag 3x 10 min aangaat.
Ook vond ik nogsteeds de multifasciatus het nog best zwaar hebben met de stroming waar ze mee moesten dealen, of ik moest het fliter zo terugknijpen dat er haast geen stroming meer was, nu heb ik de outflow van rechts voor naar links achter dus diagonaal naar de andere verre hoek, zodat ik hem iets harder kan laten uitblazen ( en dus ook aanzuigen), aangezien de diagonaal een wat verdere weg moet afleggen, eens zien hoe dat gaat....

Inmiddels voor de kaamlaag ook een skimmer in de bak gehangen en deze staat met een wifi schakelaar dat die 2x op een dag aangaat voor 20 min.
Ook staat de wavemaker nu geschakeld dat deze elke dag 3x 10 min aangaat.
Ook vond ik nogsteeds de multifasciatus het nog best zwaar hebben met de stroming waar ze mee moesten dealen, of ik moest het fliter zo terugknijpen dat er haast geen stroming meer was, nu heb ik de outflow van rechts voor naar links achter dus diagonaal naar de andere verre hoek, zodat ik hem iets harder kan laten uitblazen ( en dus ook aanzuigen), aangezien de diagonaal een wat verdere weg moet afleggen, eens zien hoe dat gaat....
Je zou natuurlijk ook kunnen testen of de originele OASE spraybar de flow beter verdeeld, eventueel de gaten hierin iets groter maken
Misschien kan je de plastic spraybar aan de RVS uitstroom koppelen

Daarna eventueel naar een soortgelijke rvs oplossing gaan.

Je zou natuurlijk ook kunnen testen of de originele OASE spraybar de flow beter verdeeld, eventueel de gaten hierin iets groter maken
Misschien kan je de plastic spraybar aan de RVS uitstroom koppelen

Daarna eventueel naar een soortgelijke rvs oplossing gaan.

Ik zit er aan te denken om een outflow zoals onderstaande aan te schaffen, en dan te kijken of ik het filter weer wat meer open kan zetten, volgens mij geeft deze namelijk minder flow dan die ik er nu op heb zitten...
Screenshot_20260430_154452_Chrome.jpg

Ik zit er aan te denken om een outflow zoals onderstaande aan te schaffen, en dan te kijken of ik het filter weer wat meer open kan zetten, volgens mij geeft deze namelijk minder flow dan die ik er nu op heb zitten...
Bekijk bijlage 396282

Maar waarom wil je de uitstroom omhoog gericht hebben?

Het gaat toch om deze of soortgelijke
https://www.devisvoerwebwinkel.nl/glazen-uitstroombuis-bold.html

Maar waarom wil je de uitstroom omhoog gericht hebben?

Het gaat toch om deze of soortgelijke
https://www.devisvoerwebwinkel.nl/glazen-uitstroombuis-bold.html
Klopt om zo een gaat het, ik wil hem niet perse omhoog hebben, ik wil hem eigenlijk niet zo hard via de ruit aan de andere kant naar beneden hebben,aangezien daar de slakkenhuis bewoners zich bevinden en de stroming daarvoor op dit moment te hard is.
Maar ik wil eigenlijk mijn filter wat meer "open" hebben aangezien die nu aardig dicht is gedraaid en er dus ook minder wordt aangezogen....

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan