Wat is er nieuw

Tanganyika Oase scaper (van tanganyika)

Mooi he hoe de natuur langzaam van een steriele bak water langzaam een ecosysteem maakt.
Vermoed dat dit anaerobe denitrificerende bacteriën zijn die aan het groeien zijn.
Die zetten nitraat om in zuurstof en stikstofgas.

Voor de slechte dingen is je bak nog wat te jong.

Hoe staat het nu met je waterwaardes (nh3/4, no2 en no3)?

Zeker mooi hoe de natuur werkt.
Is het een goed iets dat deze bacteriën aan t groeien zijn?

Ductape langs de onderkant, zo werk je de glasranden ook uit het zicht
Snap dat dit het oplost door t niet meer te zien, echter bij mijn bak vindt ik dit niet echt mooi staan...

Snap dat dit het oplost door t niet meer te zien, echter bij mijn bak vindt ik dit niet echt mooi staan...
Was een grapje

Je kan ook langs de randen omwoelen en de rest van de bak niet, dat doe ik vaak een beetje met een WW ofzo

Stomme vraag mischien maar kan je ook van te weinig licht last van algen krijgen?
Omdat er minder groei is van de planten hierdoor terwijl er andere stoffen door de algen worden gebruikt?

Ik heb mij chihiros B nu op zonsopkomst van 1 uur van 15:30 tot 16:30 dan brandt hij op 28% tot 20:45 en dan 1 uur zonsondergang tot 21:45 dan is het weer 0%
En ik vraag me af of de lamp niet te zwak staat afgesteld om goede groei van de planten kan bevorderen..

Laatst bewerkt:
Er zitten her en der wel voedigscapsules in de bodem maar meer omdat ze ook op de plekken staan waar de eleocharis montevidensis hebben gestaan.
Echter zijn de vallisneria geleverd haast zonder wortels dus alles drijft elke ochtend en middag boven in de bak, dus kan alles 3x per dag terug plaatsen....

Voor het planten van Vallisneria met weinig, of zonder wortels, kan je het schuim lapje gebruiken dat onder het loodje zit waar het vaak mee geleverd wordt.

Als je dat niet (meer) hebt kan je de Vallisneria het beste laten drijven in de bak tot het wortels ontwikkelt. Wanneer je ze probeert te planten zonder wortels doe je dat snel te diep waardoor ze weg kunnen rotten.

Stomme vraag mischien maar kan je ook van te weinig licht last van algen krijgen?
Omdat er minder groei is van de planten hierdoor terwijl er andere stoffen door de algen worden gebruikt?

Ik heb mij chihiros B nu op zonsopkomst van 1 uur van 15:30 tot 16:30 dan brandt hij op 28% tot 20:45 en dan 1 uur zonsondergang tot 21:45 dan is het weer 0%
En ik vraag me af of de lamp niet te zwak staat afgesteld om goede groei van de planten kan bevorderen..
Heeft iemand hier nog een mening of idee over?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan