Tanganyika start...


Ik zou het uit eigen ervaring niet zo kunnen zeggen welke van de twee beter zal gaan jammer genoeg misschien dat iemand anders op 't forum het wel weet?

De julidochromis ging zodra hij een vitattus zag er direct achteraan... ik dacht dat dit met de vorm van de vis te maken had want hij liet de multis en de conpressiceps volledig met rust...
Vandaar dat ik mij af vraag of de tetro geen betere keuze zou zijn, aangezien er niks van die vorm en kleur als 'bedreiging' rond zwemt...?
 
Ik zou het uit eigen ervaring niet zo kunnen zeggen welke van de twee beter zal gaan jammer genoeg misschien dat iemand anders op 't forum het wel weet?

Voor welke zou jij gaan, met mijn bestand in je achterhoofd houdende?
 
Voor welke zou jij gaan, met mijn bestand in je achterhoofd houdende?
Ik zou zelf gaan voor de neolamprologus tretocephalus. Ivm de grootte (verschil is wel minimaal) van het dier en ik vaker sneller lees dat hij als combi beter gaat maar voor de rest zijn ze niet veel verschillend dacht ik.
 
Ik zou zelf gaan voor de neolamprologus tretocephalus. Ivm de grootte (verschil is wel minimaal) van het dier en ik vaker sneller lees dat hij als combi beter gaat maar voor de rest zijn ze niet veel verschillend dacht ik.

Ik denk dat een vrouwelijke tetro idd een leuke afwisseling is in mijn bak... zal ze niet omdat mijn compressiceps ook strepen heeft hier getriggerd door worden en daar achteraan gaan? Of is dat raar gedacht?
 
Zal niet zo snel gebeuren gok ik maar de sexfasciatus heeft ook strepen dacht ik.
 
Zal niet zo snel gebeuren gok ik maar de sexfasciatus heeft ook strepen dacht ik.

Nee maar de sexfasciatus zit qua kleur weer dichter bij mijn compressiceps.... zou daarom de keuze voor de tetro ook beter zijn... qua de kans dat de sexfasciatus de compressiceps eerder als bedreiging ziet, dan de tetro....?
 
Dus dan eigenlijk 2 kolonies links en rechts van de stenen?
En dan de rots bewoners er tussen?
Hebben die dan niet teweinig plek?
 
Dus dan eigenlijk 2 kolonies links en rechts van de stenen?
En dan de rots bewoners er tussen?
Hebben die dan niet teweinig plek?
Hij heeft zijn bestand alweer verkocht dacht ik
Het bestand is de multifasciatus kolonie aan de rechterkant, en de lamprologus compresiceps mutondwe zwemt overal, en de 3 twlmatochromis vitattus hebben de middelste stapel, eigenlijk ruimte genoeg voor alles en iedereen,helaas heb ik ze nog niet verkocht....
 
Hoe staat het nu met de bak en bewoners?

In de bak gaat t goed, de multis hebben gekweekt als konijnen, heb inmiddels 20+ mini's zwemmen, alleen krijg ik de alg niet 100% onder controle... ik heb mijn bestand verkocht en deze gaat aankomende zondag naar de nieuwe eigenaar... dan ga ik de bak schoonmaken en opzoek naar mooi hout en mijn bak omtoveren naar amazone...
 
IMG_20190808_202457.jpg


IMG_20190808_202537.jpg


Hier een indruk...
 
Ah jammer, maar ben benieuwd wat je er dan van gat maken. Hier ook in de twijfel om multi's te nemen, maar je hoort dat het soms net guppen zijn idd. Wil ze dan in een gezelschapsbak, maar da's ook niet zo'n beste combi lees je
 
Ah jammer, maar ben benieuwd wat je er dan van gat maken. Hier ook in de twijfel om multi's te nemen, maar je hoort dat het soms net guppen zijn idd. Wil ze dan in een gezelschapsbak, maar da's ook niet zo'n beste combi lees je
Als ze te weinig slakkenhuizen hebben gaan ze ook niet meer voortplanten
 
Ah okay, wist ik niet. Dan maar eens uitzoeken hoe ze in een gezelschapsbak doen en of ze daar in kunnen. Lastig lastig weer... wou ze ipv cory's gaan doen nml
 
Lang geleden kwam mijn bak hier met schildpadden erin, en mijn eerste idee was om er een tanganykabak van te maken. Ik had ergens julidochromis gezien en daar was ik weg van. Uiteindelijk vond ik het toch te hoog gegrepen voor mijn kennis van zaken en niet te vergeten mijn portemonnee, en ik ging voor een koudwaterbak met goudvissen, die inmiddels in een subtropische gezelschapsbak is veranderd. Maar ik blijf die Afrikaanse cicliden fascinerend mooie vissen vinden, en hoop dat de nieuwe eigenaar er veel plezier aan beleeft.
 

Terug
Bovenaan