Tanganyika start...


S

smidsy

Guest
Ik had al ergens anders een post staan maar zal hier nogmaals even plaatsen dat ik weer met een aquarium ben begonnen... dit keer is mijn oog gevallen op Tanganyika...
Gister en vandaag beetje begonnen... graag hoor ik jullie op en aanmerkingen en tips voor de inrichting... hieronder wat fotos.

image-2019-03-03.jpg
image-2019-03-03 (1).jpg

Het is een grind vijverfolie mat, aangezien als ze gaan graven je dan niet tegen een piepschuimplaat zit te kijken....
image-2019-03-03 (2).jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is dat grind want volgens mij kun je beter zand hebben. Weet je al welke vissen je erin wilt nemen?
 
Nee het is een vijverfolie mat...
Dit moet t bestand gaan worden...

Koppel julidochromis
2m/4v l. Multifasciatus (kweekt vanzelf verder)
5 synodontis
Solo/koppel altolamprologus
 
Euhm goede vraag... omdat er nog heeel veel slakkenhuizen bij moeten .....
 
Klopt maar dacht dit is een betere plek om hem hier te plaatsen...
 
Ja ik wil ze ook door de bak heen hoor, alleen dan minder in totaal, dus rechts echt een bult waar de kolonie zal zijn en dan nog slakkenhuizen richting links....
 
Ik begrijp wat je bedoelt, heb je een voorbeeld van hoe je t bedoelt?
 
Nee geen voorbeeld van heb nog nooit een tanganyikabak gehad, maar het is een kwestie van outside the box denken en proberen.
 
Met die stenen, heb je minder ruimte voor de slakkenhuizen. Als ik het zo zie,kom je ruimte te kort.
 
Zou de helft er uit halen. en meer ruimte op de bodem voor de slakken huizen.

En dan gooi je ze op een hoopje. links en rechts.
 
Dus dan eigenlijk 2 kolonies links en rechts van de stenen?
En dan de rots bewoners er tussen?
Hebben die dan niet teweinig plek?
 
Links en rechts een stapel slakkenhuizen zou ik niet doen, dan krijg je symmetrie en zoals het te raden is ben ik daar geen fan van. Ziet erg gekunsteld uit.
 
Daar kan je nou niet naar kijken, met zoveel vis hij er in doet, je moet ze toh uit elkaar houden. anders wordt het knokken.
Bak in niet zo groot.
 
hoe groot is de bak überhaupt? voordat iedereen de bak te klein vindt..

Persoonlijk vind ik zijn stenen indeling mooi. Je zou het ook meer naar rechts kunnen doen dan blijft er minder troep achter de stenen hangen als het naar de pomp wordt getrokken.
 
Dan kan ik ook de aanzuigkorf naar rechts plaatsen...
De bak is 120x40x60
 
Kan ik de stenen rechts tegen t glas aanplaatsen? Of is dit niet bevorderlijk voor t glas?
 


Kijk hier eens.


YouTube is niet moeilijk te vinden. kijk eens wat filmpjes.
 
Bertus logica denk ik... voor maar 1 persoon te begrijpen....
 
Nou meer van, JIJ zegt,,, ik doe tangayika.
Zeg ik. ga wat filmpjes kijken.
Dan laat ik er 1 zien, m begrijp jij dat dan niet? wat ik bedoel?
Of snap je het echt niet?
 
Eerlijk .... nee zeg gewoon wat je bedoelt
 
die slakkenhuizen kun je ook verspreid door de bak leggen, staat ook een stuk natuurlijker dan, in het echt ligt dat ook niet op een kluitje

Ik vrees dat je dat verkeerd hebt, in het meer leven ze ook op verzamelingen van slakkenhuizen. Je moet dus echt een collectie bij elkaar hebben liggen. Niet de hele bak vol, ze hebben ook zand nodig om te graven. Kijk hier..

Ik heb met zijn "maatje" de N. similis gekweekt. Die multi's in die film van Bertus laten zien dat ze van graven houden en flink wat slakkenhuisjes nodig hebben.
 
Volgens mij heb ik al gezegd dat ik de slakkenhuizen besteld heb.... als daar t op doelen was waarom ze er niet inliggen
Euhm goede vraag... omdat er nog heeel veel slakkenhuizen bij moeten .....
 
Ik had er op een gegeven moment ruim 75 in liggen. Echt een slakkenkerkhofje ;-) Wat voor slakken heb je besteld? Kijk maar eens hier....
Maar zijn echt geinige, maar pittige visjes. Ik vond persoonlijk de N. similis mooier.
Pas je wel op met 1 stenen stapel, want daar gaan en de synodontis, de altolamprologus en de julidochromis inzitten. Dat wordt "herrie", ik zou dus voor meerdere stapels gaan. Welke Julidochromis wil je gaan plaatsen? Ik neem aan een kleinere?
Verder moet je er rekening mee houden dat de alto heel erg langzaam groeit, die wordt pas echt mooi als ze minimaal 5 jaar oud zijn (mijn mening).
 

Terug
Bovenaan