TC420 aansluiting voeding Eheim


Doordat deze zeer robuust zijn gebouwd. Ze zijn open en worden dus niet heet.

Mijn vorige voeding zo’n plastic blok. Is na ruim een jaar stuk gegaan. Ik denk door de hitte.

Als je de datasheets bekijkt. Gaat een voeding bij 50 graden zijn vermogen terug schroeven.
Dus dat plastic blok had ik nog veel groter moeten kopen.
Zodat deze bij hitte ook nog zijn vermogen haalt.

Maar goed de meanwell wordt niet heet.

Maar ze moeten wel in een kastje. En ver weg van kinder vingers.

Ze zijn niet altijd open, hoor. Er zijn er ook die zitten ook in een blok. Maar het zijn inderdaad uitstekende producten.
https://www.meanwell-web.com/nl-nl/...led-driver-mix-mode-cv-cc-with-hlg--240h--24b
 
En, nog maar eens een keertje, die open dingen mogen NIET onderin een aquariumkast geschroefd worden. De behuizing is te open om aan de regels te voldoen en trekontlasting ontbreekt volledig. Die dichte versie waar Ben naar verwijst mag wel (maar is gelijk ook 2-3 x zo duur).

Gewoon de originele voedingen gebruiken kan natuurlijk ook.
 
Hij is binnen en dit is hem geworden:
IMG_5368.jpg
 
Omdat ik de bestaand kabels niet door wil knippen heb ik deze online gevonden:

IMG_5373.jpg
IMG_5374.jpg
 
Ik heb de kabels voor de aansluiting voor de led lampen naar de voeding in elkaar gezet, maar voordat ik het e.e.a. ga uit testen heb ik eerst een led uit vergistan aangesloten op de tc420 met de voeding.
IMG_5409.jpg
kabel in elkaar gezet

Omdat ik geen ervaring heb met programmameren TC420 en ter voorkoming van eventuele schade aan de powerled heb ik een oude ledlamp wit/blauw op de tc aangesloten.

IMG_5411.jpg
led lamp

IMG_5412.jpg
Voeding aangesloten en rode draad op v+(vermoed dat dit blauw is en de witte kabel wit (warmwit)

Vraag weet iemand elke kleur draad welke led kleur aanstuurt. De stekker waarop deze led aangesloten was is gebroken en fungeerde als trafo
 
Zo bij de laatste foto zou het goed kunnen zijn.

Nu de tc420 programmeren en testen zou ik zeggen.
 
Mijn vraag gaat over het programmeren.


Omdat ik niet weet welke kleur draad welke kleur led geeft heb ik een aanname gedaan heeft dat invloed. Zoals ik schreef heb ik op de v+ (blauw!) de rode draad aangesloten en de witte op kanaal 4 warmwit.

Hoe verwijder ik een programma die ik niet goed vind
 
Even over je led.

Als je de Eheim powerled hebt kun je het aansturen van aparte kleuren niet regelen.

Het is: alles tegelijk dimmen. Een andere mogelijkheid heb je niet.

Je kunt een programma in de Pled Software aanmaken.
Daar kun je meerdere programma's aanmaken.
Degene waar je het meest tevreden bent laad je in de TC420.
Dat kan heel eenvoudig.

completed-mode.png


Naast het floppy icoontje staat een zwarte pijl naar beneden.
Als je de TC420 op je laptop hebt aangesloten en je programma geinstalleerd hebt dan klik je op die zwarte pijl en word het programma naar de tc420 gedownload.

Overigens is het bovenstaande plaatje niet goed. die heb ik even van internet gehaald. CH2 CH3 CH4 CH5 hoef je niet naar te kijken.
Ik heb maar 1 channel. omdat ik maar 1 lamp heb.

Jij hebt hem aangesloten op channel 4 en zal je dus in de pled software channel 4 moeten programmeren.
Als je de witte draad op channel 1 aansluiten zul je channel 1 in je pled moeten programmeren.
 
Bedankt voor de info.

Ik heb ondertussen een klein programma gemaakt met een blauwe led kanaal 4 en het valt reuze mee moet even gaan stoeien.
Ik "geluk" omdat ik 3 eheim powerled lampen heb daylight, plants en marine hybride (blauw). Omdat ik mijn bestaande kabels niet wilde doorknippen heb ik op het internet deze gevonden:
IMG_5374.jpg
Deze heb ik zo laten maken en daarna zelf in elkaar gezet zoals dit:
IMG_5409.jpg

Nu ik mij wat heb verdiep kwam ook al tot de conclusie dat ik per powerled lamp maar kan dimmen en niet nog eens met de kleuren kunnen spelen met bv de powerled lamp plants.
 
Even vraag over de aansluiting, omdat het om drie led verlichtingen gaat daylight plants en marine hybrid, sluit dan alle drie de rode draden op de V+ output

daylight rode draad op v+ output zwart gaat dan op kanaal !!!!
plants rode draad op v+ output zwart gaat dan op kanaal !!!!!
Marine hybrid rode draad op v+ output zwart gaat dan op kanaal !!!!!


of moet alle zwarte draden op bv kanaal 1 aansluiten!

Bij de eheim kan je niet de afzonderlijke led apart aansturen m.a.w. je kan ze alleen dimmen.
 
Klopt,
Je moet de plus kabels allemaal op de V+ output.
En verder de andere draden op de channel 1 2 en 3
Dan in de software uiteraard ook Channel 1 2 en 3 programmeren.
 
Ben even bezig geweest had de rode en zwarte kabel, deze
IMG_5409.jpg
, met elkaar verwisseld gevolg de led deden het niet, gelukkig is het probleem opgelost.
De uiteindelijke programma wordt pas gemaakt op het moment dat het aquarium gevuld is met water e.d. Het programma is wel in grote lijnen klaar maar waarschijnlijk zal er hier en daar wat bij/af moeten om het geheel beter tot zijn recht te laten komen
 

Terug
Bovenaan