Terrasvijver Fozzy


Fozzy

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 januari 2009
Berichten
18,465
Leeftijd
63
Locatie
Bergentheim
Goedemiddag,

om wat meer water in de tuin te krijgen heb ik deze besteld. Velda Pond met waterval. Formaat 7xx75x35cm met een losse waterval bak erbiven. Totaal ca 200 liter. komen alleen maar plantjes in te staan, dus maak je geen zorgen visliefhebbers over de diepte. Er worden geen vissen gekookt door me. Het is puur voor waterplezier in de tuin. Eind vd week is de bedoeling dat ik hem ga halen.
Het is een kunsstof bak, compleet met pomp en aansluitmateriaal.
IMG_2675.jpeg
IMG_2676.jpeg
 
Leuk dingetje Albert.
 
Leuk Albert! Al eens eerder een vijver gehouden?
 
Leuk Albert! Al eens eerder een vijver gehouden?
Kijk en huiver. bij onze vorige woning hadden we een grote tuin met een vijver van een paar duizend liter, mooi in een schaduwrijk hoekje.
IMG_2678.jpeg
IMG_2677.jpeg
IMG_2679.jpeg
 
Altijd gezellig wat water in de tuin. De spiegeling geeft toch een extra dimensie.

Die waterval loopt maar minimaal. Pompje te klein?
 
Altijd gezellig wat water in de tuin. De spiegeling geeft toch een extra dimensie.

Die waterval loopt maar minimaal. Pompje te klein?
Zit standaard erbij, zou 2000ltr per uur moeten zijn. Misschien de spons er maar uit halen. kan er gemakkelijk bij nl
 
Mooi ding Albert.
 
Zou t kunnen dat het plantje de waterval tegen houdt? Super leuke bak voor in de tuin!
 
Lijkt me makkelijk groot genoeg voor twintig Chinese danio's.
 
Zou t kunnen dat het plantje de waterval tegen houdt? Super leuke bak voor in de tuin!
Nee, die staat nog voor het t-stuk vd uitstroom.
Lijkt me makkelijk groot genoeg voor twintig Chinese danio's.
ja, en dan elke keer de ooievaar erbij om te vissen.
 
Leuke keuze Albert!
 
Altijd gezellig wat water in de tuin. De spiegeling geeft toch een extra dimensie.

Die waterval loopt maar minimaal. Pompje te klein?

Zou t kunnen dat het plantje de waterval tegen houdt? Super leuke bak voor in de tuin!
Problem solvedā€¦ zat een steentje in de aanvoerslang die dus de stroming tegen hield.
IMG_2683.jpeg
 
Ja das wel een flinke verbetering! Zit er eigelijk ook licht in? Vind m echt heel leuk staan
 
Ja das wel een flinke verbetering! Zit er eigelijk ook licht in? Vind m echt heel leuk staan
Nee, dat kan wel.. ze verkopen ook verlichtingssetjes hiervoor.. maar dan zit er gelijk zoā€™n 2in 1 geval met een mistapparaatje. En dat willen we absoluut nie.. Kitscherig.
 
Als dit 2000 liter per uur is dan hoef ik me over mijn pomp geen zorgen te maken denk ik šŸ˜‚

Super leuk dit! De vogels en insecten gaan ook heel blij zijn šŸ˜„
 
Als dit 2000 liter per uur is dan hoef ik me over mijn pomp geen zorgen te maken denk ik šŸ˜‚

Super leuk dit! De vogels en insecten gaan ook heel blij zijn šŸ˜„
Dit is 2000 ltr p uur dus qua stroming. Slan van pomp naar waterval is denk ik 30cm.
 
Dit is 2000 ltr p uur dus qua stroming. Slan van pomp naar waterval is denk ik 30cm.

Dan maak ik me iets minder zorgen straks met me bioloog garnalen en me 2500ph pompje šŸ˜

Lekker rustgevend geluidje zo šŸ˜„
 
leuk ding
Zou je de waterval ook iets hoger kunnen zetten voor wat meer kletter effect?
 
Iets meer beweging in het vijvertje. Fonteintje erbij aangesloten.
IMG_3742.jpeg



En de bewegende beelden:
 
Eerlijk gezegd vond ik het mooier met alleen de waterval, maar smaken verschillen natuurlijk. Het fonteintje leidt af van de waterval en omgekeerd....
 
Ja het leidt inderdaad wat af maar goed als Albert het mooi vindt dan is het prima denk ik. Ik moet van het geluid uit de video nu al plassen:ROFLMAO:
 
Iets meer beweging in het vijvertje. Fonteintje erbij aangesloten.
Bekijk bijlage 360432


En de bewegende beelden:

Hij is groter dan ik dacht! Je hebt ook hele grote tegels zie ik nu šŸ˜„

Van vooraf lijkt ie wel wat af te leiden maar misschien is dat minder als je er boven of naast staat šŸ˜„ het is in iedergeval leuk voor wat afwisseling. Ik zou hm in iedergeval lekker laten zitten zo. Als het beu word kan hij er altijd later nog uit šŸ˜„
 
Ach, gelukkig hoeven jullie er niet naar te kijkenā€¦. :)
Hij is groter dan ik dacht! Je hebt ook hele grote tegels zie ik nu šŸ˜„

Van vooraf lijkt ie wel wat af te leiden maar misschien is dat minder als je er boven of naast staat šŸ˜„
ja, de tegels zijn 60x60cm.
 
Na een goed gesprek met mijn vrouw toch de fontijn er weer afgehaald. Onder het mom van te vaak schoon moeten maken. ;);)
Nu loopt het water veel mooier door.



IMG_3769.jpeg
 
Leuk zo met die planten Albert.
 
Vanavond een mini waterlelie met wat plantjes erbij gezet. Gekocht bij een webwinkel. Compleet met stappenplan (voor dummies).
IMG_3908.jpeg
IMG_3909.jpeg
 
Leuk zo'n terrasvijver. Ik heb er vroeger ook Ć©Ć©n gehad maar ipv buiten hield ik 'm binnen in de hoek in de woonkamer. Het plan was om het in de achtertuin te zetten maar toen ik het eenmaal binnen in elkaar zette, kreeg ik de vijver niet meer door de deur heen. Had er totaal niet aan gedacht dat het beter was om hem buiten in elkaar te gaan zetten.
inside pond1.JPG

Werkte met een kleine externe drukfilter en dat werkte perfect.
 

Terug
Bovenaan