M
Mieka
Guest
Ik heb geloof ik iets verkeerd gedaan 😀
En weet niet of dit kwaad kan.
Ik had laatst van Dennerle, de Plantagold 7 gekocht:
Alleen dacht ik dat je het in de bodem moest steken en heb dus bij elke plant een capsule gedaan.
Echter toen ik de achterkant las ( ja, erg dom, dat had ik beter van te voren kunnen doen), kwam ik er dus achter dat je ze in het water moet breken.
Het is ��n capsule op 50 liter water en ik heb dus per plant een capsule in de bodem gestoken.
Ik heb een stuk of 30 van die dingen dus in de bodem zitten nu.
- Het zal onderwater, in het zand, vanzelf wel oplossen dacht ik zo?
- Dit kan verder geen kwaad voor de bodem ( bodemrot) of voor de toekomstige bewoners en/of de planten?
- De capsule zou in zijn geheel oplosbaar zijn, dus vanzelf verdwijnen, maar weet dus niet hoe het onder het zand gaat.
Ik denk zelf dat dat gewoon wat langzamer zal gaan dan normaal?
Waar ik dus nu voor vrees is dat de bodem t� verzadigd is qua voedingsstoffen.
Dat er veel alg zal komen enz.
Of valt dat dus wel wat mee?
En weet niet of dit kwaad kan.
Ik had laatst van Dennerle, de Plantagold 7 gekocht:
Alleen dacht ik dat je het in de bodem moest steken en heb dus bij elke plant een capsule gedaan.
Echter toen ik de achterkant las ( ja, erg dom, dat had ik beter van te voren kunnen doen), kwam ik er dus achter dat je ze in het water moet breken.
Het is ��n capsule op 50 liter water en ik heb dus per plant een capsule in de bodem gestoken.
Ik heb een stuk of 30 van die dingen dus in de bodem zitten nu.
- Het zal onderwater, in het zand, vanzelf wel oplossen dacht ik zo?
- Dit kan verder geen kwaad voor de bodem ( bodemrot) of voor de toekomstige bewoners en/of de planten?
- De capsule zou in zijn geheel oplosbaar zijn, dus vanzelf verdwijnen, maar weet dus niet hoe het onder het zand gaat.
Ik denk zelf dat dat gewoon wat langzamer zal gaan dan normaal?
Waar ik dus nu voor vrees is dat de bodem t� verzadigd is qua voedingsstoffen.
Dat er veel alg zal komen enz.
Of valt dat dus wel wat mee?