Crash Cowboy
Well-known member
Seabait zei:Haha,prima plan idd!
Heb jij een tekening van je vrouwtje gemaakt? 😉
Haha, je hebt goede ogen ! Da's het eindexamenwerkstuk van mijn dochter.
Seabait zei:Haha,prima plan idd!
Heb jij een tekening van je vrouwtje gemaakt? 😉
Te weinig stroming in je bak ? Geen vissen ? 🙂Seabait zei:Ah ok,knap gedaan!
Ja voor stillevens heb ik wel oog! 😉
Klopt helemaal ! Ik ben benieuwd naar jullie bak. Wanneer ga je er mee beginnen ? Heb je al een foto-album hier ?Jalou zei:Dat ben ik met je eens, maar dat ligt natuurlijk ook aan het soort planten dat je er in gaat zetten. Het k�n zonder CO2, maar dan moet je je verlichting verlagen en groeien je planten minder hard. Op www.aquascaping-blog.com heb ik veel informatie gevonden m.b.t. CO2 toevoegen en de EI methode. Wij zijn er nog niet helemaal uit wat we gaan doen.
Bedankt voor je reactie in elk geval!
Gewoon een heel simpel waterpompje, voor vijf euro gescoord op Vivarium !Boomtak zei:Ziet er goed uit man! Wat voor extra stroompompje heb je erin hangen?
Die van mij is idd 160 x60x60 (waterhoogte 50).Jalou zei:Haha, verhuizen zal er wel een keer inzitten, maar de komende jaren nog niet iig 😉 Ik had het verkeerd gezien, dacht dat de jouwe 160*60*60 was! De onze is 65-70 hoog. Morgen is het eindelijk zo ver 😀
Zaten niet in de (tweedehands) bak, en alles kan achterlangs !Theelepel zei:Ziet er goed uit, zie ik het goed dat je geen bodemdoorvoeren/droogkamer/overloop hebt?
Uit nieuwsgierigheid, wat is daar de reden van?
Crash Cowboy zei:Zaten niet in de (tweedehands) bak, en alles kan achterlangs !Theelepel zei:Ziet er goed uit, zie ik het goed dat je geen bodemdoorvoeren/droogkamer/overloop hebt?
Uit nieuwsgierigheid, wat is daar de reden van?
Nee, ik heb hem tweedehands voor een goeie prijs. Bak en meubel zijn wel door De Maanvis gebouwd. Topkwaliteit !Theelepel zei:Aha, ik dacht dat je een nieuwe bak had laten bouwen door de maanvis.
Leuk ! Eindelijk een stadgenoot.Theelepel zei:Mocht je stekjes nodig hebben voor je nieuwe bak geef maar een gil, ik woon ook in nijmegen dus je kan altijd langskomen 🙂
Ik besef dat ik veel langzame groeiers op mijn lijstje heb; het zal geen echt makkelijke bak worden. Ik zet er voor de opstart wel een paar bossen snelgroeiers in denk ik. Over de glosso twijfel ik nog; de pogostemon is ook een mooie bodembedekker, en naaldgras zou ook nog kunnen. Glosso kan later ook nog, als de bak draait. Verlichting start ik 6 u per dag met 2 x 80 watt. Verder alles volgens EI 20/2 met 30 mg/l CO2.franketrank zei:Je hebt nu erg veel langzame groeiers vind ik.
Ik zou wel erg oppassen met de verlichting tijdens de opstart.
Als je HC of glosso weghaalt heb je aan 1xT5 waarschijnlijk al genoeg 😀
Bovendien kan je dan het CO2 gehalte ook drastisch verlagen.
En ?Jalou zei:Haha, verhuizen zal er wel een keer inzitten, maar de komende jaren nog niet iig 😉 Ik had het verkeerd gezien, dacht dat de jouwe 160*60*60 was! De onze is 65-70 hoog. Morgen is het eindelijk zo ver 😀
Crash Cowboy zei:Ik besef dat ik veel langzame groeiers op mijn lijstje heb; het zal geen echt makkelijke bak worden. Ik zet er voor de opstart wel een paar bossen snelgroeiers in denk ik. Over de glosso twijfel ik nog; de pogostemon is ook een mooie bodembedekker, en naaldgras zou ook nog kunnen. Glosso kan later ook nog, als de bak draait. Verlichting start ik 6 u per dag met 2 x 80 watt. Verder alles volgens EI 20/2 met 30 mg/l CO2.franketrank zei:Je hebt nu erg veel langzame groeiers vind ik.
Die gaat deze week op z'n plekkie, en dan kan ik met de hardscape aan de slag. Ik bouw deze week eerst alle techniek (filters, CO2 reactor, verlichting/tijdklokken, CO2 met magneetventiel etc.) in het meubel, en leg er stroom heen. 80 kg zand, 9 kg grind, takken en 30 kg lavasteen liggen hier al klaar !Jalou zei:Haha, gedaan. We moeten hem ook nog schilderen, maar we zijn er nog niet uit welke kleur het gaat worden.
Die planten gaan echt als een gek bij jou! Over een paar weken zie je je vissen niet eens meer... Hoe gaat het met de grote bak?
Ik betwijfel of die minder licht nodig heeft ...Jalou zei:Crash Cowboy zei:Ik besef dat ik veel langzame groeiers op mijn lijstje heb; het zal geen echt makkelijke bak worden. Ik zet er voor de opstart wel een paar bossen snelgroeiers in denk ik. Over de glosso twijfel ik nog; de pogostemon is ook een mooie bodembedekker, en naaldgras zou ook nog kunnen. Glosso kan later ook nog, als de bak draait. Verlichting start ik 6 u per dag met 2 x 80 watt. Verder alles volgens EI 20/2 met 30 mg/l CO2.franketrank zei:Je hebt nu erg veel langzame groeiers vind ik.
In plaats van die twee zou je misschien Micranthemum monte carlo kunnen nemen? Lijkt er best wel op
Dan is jullie bak precies even groot als de mijne ! 160l x 60d x 60h (waterhoogte 50 cm)Jalou zei:Mijn pc heeft er het halve weekend uit gelegen... Vandaar de late reactie. Hier een foto van de bak. Ik heb me een beetje vergist, hij is 60 hoog 😀 Maar beter ook, anders was hij misschien een beetje te zwaar geworden![]()
Nu kunnen we gaan kijken hoe we hem inrichten, waarschijnlijk met behulp van de Gulden Snede, dat maakt het wel een stuk aangenamer.
Crash Cowboy zei:Dan is jullie bak precies even groot als de mijne ! 160l x 60d x 60h (waterhoogte 50 cm)
Als je een strak zwart meubel in precies die maat wil hebben: dat heb ik binnenkort over !
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.