J
Jalou
Guest
Waterhoogte is 55cm. De bak lijkt inderdaad een stuk hoger, maar de kap staat er vrij hoog op. Niks mis mee toch 😀
En die planten van jouw :O
En die planten van jouw :O
Gaat jullie ook lukken ! Vraag maar raak aan iedereen hier !Jalou zei:Waterhoogte is 55cm. De bak lijkt inderdaad een stuk hoger, maar de kap staat er vrij hoog op. Niks mis mee toch 😀
En die planten van jouw :O![]()
Crash Cowboy zei:Ik betwijfel of die minder licht nodig heeft ...Jalou zei:Crash Cowboy zei:Ik besef dat ik veel langzame groeiers op mijn lijstje heb; het zal geen echt makkelijke bak worden. Ik zet er voor de opstart wel een paar bossen snelgroeiers in denk ik. Over de glosso twijfel ik nog; de pogostemon is ook een mooie bodembedekker, en naaldgras zou ook nog kunnen. Glosso kan later ook nog, als de bak draait. Verlichting start ik 6 u per dag met 2 x 80 watt. Verder alles volgens EI 20/2 met 30 mg/l CO2.franketrank zei:Je hebt nu erg veel langzame groeiers vind ik.
Ik zou wel erg oppassen met de verlichting tijdens de opstart.
Als je HC of glosso weghaalt heb je aan 1xT5 waarschijnlijk al genoeg 😀
Bovendien kan je dan het CO2 gehalte ook drastisch verlagen.
In plaats van die twee zou je misschien Micranthemum monte carlo kunnen nemen? Lijkt er best wel op
Die blijft zwart !Zwits zei:wat ga je doen qua achterwand e.d.?
Daar kijk je van opzij door de voorruit ook niet doorheen. Die spiegelen gewoon. De bak staat vrijwel tegen de muur. Er zal wel wat licht uit stralen, maar dat geeft niet.Zwits zei:de zijkanten laat je zo? weet niet of het veel verschil maakt, maar nu kun je toch al niet door de zijruiten kijken 😛
Crash Cowboy zei:Daar kijk je van opzij door de voorruit ook niet doorheen. Die spiegelen gewoon. De bak staat vrijwel tegen de muur. Er zal wel wat licht uit stralen, maar dat geeft niet.Zwits zei:de zijkanten laat je zo? weet niet of het veel verschil maakt, maar nu kun je toch al niet door de zijruiten kijken 😛
Nope !Zwits zei:Crash Cowboy zei:Daar kijk je van opzij door de voorruit ook niet doorheen. Die spiegelen gewoon. De bak staat vrijwel tegen de muur. Er zal wel wat licht uit stralen, maar dat geeft niet.Zwits zei:de zijkanten laat je zo? weet niet of het veel verschil maakt, maar nu kun je toch al niet door de zijruiten kijken 😛
Ik bedoelde meer of je daat nog wat achter gaat plakken of inmaken, omdat dat misschien meer diepte kan cre�ren. maar niet dus 😉
Crash Cowboy zei:Nou, daar staat ie dan. Als het goed is komt ie voorlopig niet meer van z'n plek. Na mijn dochter en ik zijn jullie uiteraard de eersten die het zien !
Let niet op de rotzooi, en spiegelingen en zo. Het meubel is 10 cm hoger dan het oude, en dat maakt een enorm verschil vind ik !
![]()
Ben erg benieuwd naar hoe je het gaat inrichten.Goeie ogen ! Ja, dat is een Gretsch Electromatic 5120 ! Onder andere. Een hele fijne gitaar is dat ! Verder hangen/staan er nog een Squier Precision, een MIM Fender Stratocaster Classic 60s (reissue), een Eastman AC 412 dreadnought, een cello uit 1922 uit Dresden (jaja fish people !) en mijn trots: een Fender Telecaster uit 1971 !Chelle-T zei:Hangt daar nou een witte Gretsch? :O
Crash Cowboy zei:
Nee al jaren niet meer. Zou wel weer willen ! Zonder dat dit een gitaartopic wordt: wat heb jij dan voor gitaren ?Chelle-T zei:Wauw!! Hele gave collectie hoor! Die Telecaster is super! Heb zelf ook het een en ander aan gitaren staan dus vandaar de interesse. Speel je in een band o.i.d?
Ah oke, zonde inderdaad. Voor mij geld het zelfde, wel altijd gespeeld maar ook niet meer en zou ook wel weer willen haha 😎Crash Cowboy zei:Nee al jaren niet meer. Zou wel weer willen ! Zonder dat dit een gitaartopic wordt: wat heb jij dan voor gitaren ?Chelle-T zei:Wauw!! Hele gave collectie hoor! Die Telecaster is super! Heb zelf ook het een en ander aan gitaren staan dus vandaar de interesse. Speel je in een band o.i.d?
Haha ! Aquaristiek en rock 'n' roll gaan blijkbaar goed samen. Sex, drugs, rock 'n' roll, en dan als je weer thuis bent lekker chillen bij de visjes !Zwits zei:niet een heel bijzonder ding, maar mijn schatje:
Waar is je whammy bar ?Zwits zei:niet een heel bijzonder ding, maar mijn schatje:
![]()
Heb ik overwogen. Maar ik denk dat dit de beste manier is. De bak is 160 lang ! Ik kan de spraybar van de Eheim altijd nog tegen de achterwand hangen.eric79 zei:waarom niet alle spraybars tegen de achter wand en die extra stromingspomp weg....
ga je met veel hout werken? valt wel mee toch? (stroming belemmerend)
die JBL doet iets meer dan die eheim volgens mij.
eventueel met drijvers gaat het op deze manier vol die bak door.
Ik heb de 901 en 1501 nu beide aangesloten zitten met een spraybar tegen de achterwand.
Die co2 die door de 901 wordt toegevoegd komt ook aan op de andere kant...
tenminste, mijn ei aan de andere kant zegt dat ie groen is!
en drijvers (riccia in mijn geval) draait lekker rondjes in het midden van de bak, zo tussen de spraybars in....
Poging tot meedenken! ;-)
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.