Wat is er nieuw

The Crash Cowboy - 450 liter Junglescape 'The Lion Sleeps Tonight'

Waterhoogte is 55cm. De bak lijkt inderdaad een stuk hoger, maar de kap staat er vrij hoog op. Niks mis mee toch 😀

En die planten van jouw :O :thumbs:

Jalou zei:
Waterhoogte is 55cm. De bak lijkt inderdaad een stuk hoger, maar de kap staat er vrij hoog op. Niks mis mee toch 😀

En die planten van jouw :O :thumbs:
Gaat jullie ook lukken ! Vraag maar raak aan iedereen hier !

😉

Geduld is een schone zaak,
En dient ter lering en vermaak !

Ik heb in ieder geval genoeg plaats.

D4FAD93C-1DD8-4D89-816F-96200B6A8F95_zpscigpply4.jpg

A8B4F6A0-853A-494C-BC66-F67535D8EEC6_zpsrgvhewez.jpg

7979F7BE-17F0-4AEF-807C-1B34C9252AD8_zps67s2rgmo.jpg

976ED478-8215-481E-86CE-EEE206E523EF_zpsfnl28sn6.jpg

E782B5FE-C6D3-47D3-A425-DF919F57EECA_zpst1vzuwxe.jpg

Crash Cowboy zei:
Jalou zei:
Crash Cowboy zei:
franketrank zei:
Je hebt nu erg veel langzame groeiers vind ik.
Ik zou wel erg oppassen met de verlichting tijdens de opstart.

Als je HC of glosso weghaalt heb je aan 1xT5 waarschijnlijk al genoeg 😀
Bovendien kan je dan het CO2 gehalte ook drastisch verlagen.
Ik besef dat ik veel langzame groeiers op mijn lijstje heb; het zal geen echt makkelijke bak worden. Ik zet er voor de opstart wel een paar bossen snelgroeiers in denk ik. Over de glosso twijfel ik nog; de pogostemon is ook een mooie bodembedekker, en naaldgras zou ook nog kunnen. Glosso kan later ook nog, als de bak draait. Verlichting start ik 6 u per dag met 2 x 80 watt. Verder alles volgens EI 20/2 met 30 mg/l CO2.

In plaats van die twee zou je misschien Micranthemum monte carlo kunnen nemen? Lijkt er best wel op
Ik betwijfel of die minder licht nodig heeft ...

Op verschillende websites zeggen ze dat die minder sterk licht en minder CO2 nodig heeft! Andere Micranthemum soorten wel, maar deze schijnt weer een kweekversie te zijn die daarin wel awesome is.

Goeie tip ! Tnx !

18 mm multiplex met 1 cm tempex onder het aquarium ... Morgen de bak er op en dan: Hardscaping time !

PS: weer wat geleerd. Tip: tempex is moeilijk te snijden, zelfs met een vlijmscherp stanleymes. Ik dacht altijd dat die piepschuimsnijders met een gloeidraad flauwekul waren. Niet dus.

B919A85D-F31C-4E22-A7D5-4F28ADA7AB5D_zpslqupndj1.jpg

Ik had nog een ouwe Aqua 40 in de kelder; die is nu bij een vriendin die hem zelf heeft ingericht ! Altijd leuk om anderen enthousiast te maken voor onze wonderschone hobby. Succes, Martine !

8FE26D94-3BAD-4AC4-83EA-C901DAEBF01E_zpsgqvfxk36.jpg

wat grappig dat kleine bakkie!

Eindelijk gaat het echte werk beginnen! ben benieuwd hoe je het inrichten gaat aanpakken :thumbs:

Magneetventiel en Hydor 300 watt externe heater aangesloten. De techniek zit er in !

10FEF40B-31AD-44B8-8B46-BBD76D7666CD_zpsp0whuyqh.jpg

39631752-3ED1-4F2C-94DB-87AE8031CABC_zps0zrzi5ue.jpg

Heerlijk zo'n grote kast onder je aquarium om je techniek weg te werken.

Nou, daar staat ie dan. Als het goed is komt ie voorlopig niet meer van z'n plek. Na mijn dochter en ik zijn jullie uiteraard de eersten die het zien !

Let niet op de rotzooi, en spiegelingen en zo. Het meubel is 10 cm hoger dan het oude, en dat maakt een enorm verschil vind ik !

AB875752-633E-4EB1-A3C2-15F36C86C594_zpsknzicc7w.jpg

wat ga je doen qua achterwand e.d.?

de zijkanten laat je zo? weet niet of het veel verschil maakt, maar nu kun je toch al niet door de zijruiten kijken 😛

Zwits zei:
de zijkanten laat je zo? weet niet of het veel verschil maakt, maar nu kun je toch al niet door de zijruiten kijken 😛
Daar kijk je van opzij door de voorruit ook niet doorheen. Die spiegelen gewoon. De bak staat vrijwel tegen de muur. Er zal wel wat licht uit stralen, maar dat geeft niet.

Niks mis met de huidige muzikale weerspiegelingen. Lekker houden zo 😉 😛

Crash Cowboy zei:
Zwits zei:
Daar kijk je van opzij door de voorruit ook niet doorheen. Die spiegelen gewoon. De bak staat vrijwel tegen de muur. Er zal wel wat licht uit stralen, maar dat geeft niet.

Ik bedoelde meer of je daat nog wat achter gaat plakken of inmaken, omdat dat misschien meer diepte kan cre�ren. maar niet dus 😉

Zwits zei:
Crash Cowboy zei:
Zwits zei:

Ik bedoelde meer of je daat nog wat achter gaat plakken of inmaken, omdat dat misschien meer diepte kan cre�ren. maar niet dus 😉
Nope !

Crash Cowboy zei:
Nou, daar staat ie dan. Als het goed is komt ie voorlopig niet meer van z'n plek. Na mijn dochter en ik zijn jullie uiteraard de eersten die het zien !

Let niet op de rotzooi, en spiegelingen en zo. Het meubel is 10 cm hoger dan het oude, en dat maakt een enorm verschil vind ik !

AB875752-633E-4EB1-A3C2-15F36C86C594_zpsknzicc7w.jpg

Heel erg gaaf hoor! Wat zou ik toch graag zo�n bak hebben :smitten: Ben erg benieuwd naar hoe je het gaat inrichten.

Hangt daar nou een witte Gretsch? :O

Chelle-T zei:
Hangt daar nou een witte Gretsch? :O
Goeie ogen ! Ja, dat is een Gretsch Electromatic 5120 ! Onder andere. Een hele fijne gitaar is dat ! Verder hangen/staan er nog een Squier Precision, een MIM Fender Stratocaster Classic 60s (reissue), een Eastman AC 412 dreadnought, een cello uit 1922 uit Dresden (jaja fish people !) en mijn trots: een Fender Telecaster uit 1971 !

BFB33799-3894-4423-8D83-6B555BC7F3E2_zpsbbkgrqp4.jpg

F09D0668-794F-4B95-B5AF-6D2304F34533_zpsen3lsycb.jpg

CB042974-4667-4D7C-A67E-1938FF4D563F_zpsgmfu0txi.jpg

Crash Cowboy zei:

Wauw!! Hele gave collectie hoor! Die Telecaster is super! Heb zelf ook het een en ander aan gitaren staan dus vandaar de interesse. Speel je in een band o.i.d?

Chelle-T zei:
Wauw!! Hele gave collectie hoor! Die Telecaster is super! Heb zelf ook het een en ander aan gitaren staan dus vandaar de interesse. Speel je in een band o.i.d?
Nee al jaren niet meer. Zou wel weer willen ! Zonder dat dit een gitaartopic wordt: wat heb jij dan voor gitaren ?

Crash Cowboy zei:
Chelle-T zei:
Nee al jaren niet meer. Zou wel weer willen ! Zonder dat dit een gitaartopic wordt: wat heb jij dan voor gitaren ?
Ah oke, zonde inderdaad. Voor mij geld het zelfde, wel altijd gespeeld maar ook niet meer en zou ook wel weer willen haha 😎

Ik speel voornamelijk basgitaar maar sinds een aantal jaar ook wat akoestisch en elektrisch gitaar. Heb een Fender Jazz American Vintage (75' reissue), een zelf in elkaar geschroefde fretless Precision van verschillende merken onderdelen. Een Yamaha akoestische gitaar, geen idee welk type. En een Epiphone Les Paul waar ik zo even geen foto van heb maar het is dezelfde als op onderstaande foto.

111471chellet_0_82_gitaar.jpg

158663chellet_0_82_fender.jpg

833963chellet_0_82_lespaul.jpg

Nice ! Keep rockin' & keep them sleeves wet !

niet een heel bijzonder ding, maar mijn schatje:

233384_0_82_dsc_0648.jpg

Zwits zei:
Haha ! Aquaristiek en rock 'n' roll gaan blijkbaar goed samen. Sex, drugs, rock 'n' roll, en dan als je weer thuis bent lekker chillen bij de visjes !

Vandaag heb ik de filters op mijn nieuwe schatje aangesloten: de filter in- en uitlaten gemonteerd, en de spraybars geplaatst. Links de Eheim 2217 met de CO2, dwars op de bak, en rechts de JBL e1501 met daarin de Hydor verwarming. Die schijnt vrijwel geen doorstroom weg te nemen, dus dat kon wel dacht ik. De JBL blaast van achter naar voor. Ik hoop dat ik zo genoeg stroming en verdeling van CO2, opgewarmd water en voedingsstoffen in het aquarium krijg, zonder dead spots.

stroomschema%202_zpst7n4r1xz.jpg

170DD51A-2210-4748-8A80-200CCEADEAF4_zps5z4dwhzq.jpg

349705FD-8A49-4D86-8FD7-219660561BC3_zpsyewzfrrb.jpg

BE4F8F01-8512-4B06-A3BE-9DB3E67495C5_zpsgpoyv5q6.jpg

Zwits zei:

233384_0_82_dsc_0648.jpg
Waar is je whammy bar ?

;-)

De tijdschakelaars zitten er in. En daarmee zijn de voorbereidingen afgelopen ! Het inrichten kan beginnen.

Wat zal ik doen ? Een nieuw foto-album beginnen ? Of hier verder gaan ?

A590C44E-9EC8-497A-87FB-DDDC393E9AD9_zpsjhtkmkyo.jpg

8FE971BC-7530-4653-BB2E-F8502A0717AE_zpskvkvwirf.jpg

Maar ik ga eerst mijn hondje maar eens flink uitlaten !

61082F87-3BE1-4DCB-89E5-9A67DEFAE37C_zpsxgex9hbo.jpg

waarom niet alle spraybars tegen de achter wand en die extra stromingspomp weg....
ga je met veel hout werken? valt wel mee toch? (stroming belemmerend)

die JBL doet iets meer dan die eheim volgens mij.
eventueel met drijvers gaat het op deze manier vol die bak door.
Ik heb de 901 en 1501 nu beide aangesloten zitten met een spraybar tegen de achterwand.
Die co2 die door de 901 wordt toegevoegd komt ook aan op de andere kant...
tenminste, mijn ei aan de andere kant zegt dat ie groen is!

en drijvers (riccia in mijn geval) draait lekker rondjes in het midden van de bak, zo tussen de spraybars in....

Poging tot meedenken! ;-)

eric79 zei:
waarom niet alle spraybars tegen de achter wand en die extra stromingspomp weg....
ga je met veel hout werken? valt wel mee toch? (stroming belemmerend)

die JBL doet iets meer dan die eheim volgens mij.
eventueel met drijvers gaat het op deze manier vol die bak door.
Ik heb de 901 en 1501 nu beide aangesloten zitten met een spraybar tegen de achterwand.
Die co2 die door de 901 wordt toegevoegd komt ook aan op de andere kant...
tenminste, mijn ei aan de andere kant zegt dat ie groen is!

en drijvers (riccia in mijn geval) draait lekker rondjes in het midden van de bak, zo tussen de spraybars in....

Poging tot meedenken! ;-)
Heb ik overwogen. Maar ik denk dat dit de beste manier is. De bak is 160 lang ! Ik kan de spraybar van de Eheim altijd nog tegen de achterwand hangen.

De uitstroomslang en spraybar van de Eheim zijn 12/16, dus die zal wel lekker spuiten. De invoer is 16/22, en dan is het dus net of je in een tuinslang knijpt zeg maar.

Ik neem geen drijfplanten. Een bos Vallisneria zal een stukje oppervlak bedekken, maar die zitten geworteld.

whoohoo 😀 ik ben z� benieuwd naar het eindresultaat straks!

Ik zou hier gewoon verder gaan, fotoalbum heb je immers toch gestart voor deze bak 😉 maar je moet het natuurlijk zelf weten.

de whammy bar, die moet nog wel ergens liggen, niet een groot fan van 😛 hoezo? 😉

Ik zag hem niet op de foto ! 🙂

Wauw, mooi begin al zeg 🙂
Ooit wil ik ook zo'n grote bak,.. maar dat zal wel bij dromen blijven denk ik 🙂

Ben heel benieuwd naar hoe je het gaat inrichten enz. 🙂

Hoe gaat het nu met jouw Rio? Hoe lang heb je de verlichting aan staan en gebruik jij reflectoren boven je lampen?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan