The Crash Cowboy - 450 liter Junglescape 'The Lion Sleeps Tonight'


Water:

pH 6.5 - 7.0
KH 6
NO2 0 mg/l
PO4 2 mg/l
NO3 10 mg/l
CO2 ~ 30 mg/l


Nitraat is lager dan 20 mg/l omdat ik gisteren na de waterwissel maar 10 ml stock NO3 heb toegevoegd ipv 30. Dus ik voeg morgen weer de normale hoeveelheid toe.
 
Nette waarden toch voor de EI.
Ook een mooi co2 gehalte.
 
De CO2 waarde is geschat; de pH zit tussen de 6.5 en 7.0 volgens de Sera test. Dat betekent dat de CO2 bij een KH van 6 tussen de 17.8 en 56.0 zit. Maar ik denk idd dat het wel goed zit; na de 50% waterwissel van gisteren zijn vandaag de Sera indicatoren gewoon groen; normaal zijn ze lichtgroen.

Is er een nauwkeurigere pH test te koop ? Met stappen van 0,2 bijvoorbeeld ?
 
Van de nieuwe Kardinalen bleef er al een tijdje eentje magerder en niet zo actief als de rest. Die heeft het vandaag begeven. Jammer ! Ik heb maar heel zelden dooie visjes ! De rest van de vissen is gezond. Ik ben alleen nog steeds vier van de acht Glasmeervallen kwijt ... Maar ik denk dat die tissen de planten zitten.

583C9543-70C7-4EDC-A141-C529347D98F6_zpsaewqxp7n.jpg
 
Rode Zweepstaartmeervallen blijken ze in het Nederlands te heten. Leuke, domme, onhandige en aandoenlijke vissen; ze kunnen amper zwemmen en trekken zich nergens iets van aan.

[video]https://m.youtube.com/watch?v=LzfWqU-V6lc[/video]

Gelukkig zie ik soms ook nog een Glasmeerval:

[video]https://m.youtube.com/watch?v=DQQWPXhLFOo[/video]

De Oto's doen ook waar ze voor aangenomen zijn.

[video]https://m.youtube.com/watch?v=8cyQKtzNkDE[/video]
 
Voor wie heel even is uitgekeken op zijn eigen bakkie, en dat van mij: hier kan je 6:34 minuten genieten van het grootste zoetwater aquarium ter wereld, in het Ocean�rio de Lisboa, ontworpen door mijn held: Takashi Amano !

[video]https://www.youtube.com/watch?v=SDxOqUZay9o&list=FLTtXBupMZ1GMprPdnlcDWrA&index=1[/video]

In HD, en in het groot: hier !
 
Ik zag trouwens net VIJF Glasmeervallen in een keer, dus ik denk dat ze er gewoon allemaal zijn en zich heel goed kunnen verstoppen.

Verder heb ik net nog een mager, ziek en ondermaats Kardinaaltje uit de bak gehaald en dood gemaakt. Het zwom wel gewoon met de rest mee, maar at niks en was helemaal krom en mager. Ik hoop niet dat er iets aan de hand is ... De rest van de school lijkt gezond.
 
Jammer van de kardinaaltjes. Je bak ziet er nog steeds geweldig uit.

Groeten Leopard
 
't Blijft een grandioze bak!
 
O ja, en for the record: ik voeg nu dagelijks 10 ml EasyCarbo toe: 1 ml per 50 liter is de geadviseerde dosering. Die spuit ik op plekken waar nu alg zit: Javamos en Glossostigma. Er zit niet veel alg, maar toch. En een beetje extra voeding mag altijd.

Ik heb ook nog een lavasteen bekleed met het Javamos dat ik maandag heb afgesnoeid, en die in de bak gezet. Morgen een foto !
 
De nieuwe steen met Javamos:

C4CB7C76-0E6E-4D33-8D0A-02FA3FC686F2_zps28q3t6sf.jpg


Het geheim van de Crash Cowboy Jungle: Kleuren en bladvormen !

FC55DCE6-37B7-4058-9969-51B5E34917EC_zpse7adoxas.jpg


19C34C2F-832C-433B-ABC3-D12AFC0A19FD_zpskuakdf2r.jpg


A204E545-564E-4EDC-91C0-553708DFF5F3_zps28zzzgwf.jpg


1CDFBB5D-85EB-416F-BAEA-376308855303_zpslyiwbddu.jpg


5294A4D0-92A5-4226-B797-9EAB204CD908_zpspr3nxtqa.jpg


A14D2C58-3EFF-4CE8-9A65-1E33AFA3E22C_zpsc2m5ofj0.jpg


AD925574-D0A5-4BA7-BAB8-3453C475161E_zpsvtkem2qy.jpg


9C958B83-E8F2-451B-ADB1-9AD8CF4E5579_zpsqnxcr2z1.jpg
 
Blijft een mooie jungle. :petjeaf:
 
Ik zag 7 Glasmeervallen in ��n oogopslag. Helemaal achter in de bak, op de bodem tussen de Vallisneria. Sommige vissen vertonen zich voorzichtig ook wat meer in zicht.

De Kardinalen lijken verder allemaal gezond.
 
Ziet er puik uit man! Hoe gaat het met je draad alg waar je nu easy carbo op spuit? Wordt dat al minder?
 
Boomtak zei:
Ziet er puik uit man! Hoe gaat het met je draad alg waar je nu easy carbo op spuit? Wordt dat al minder?
Was al niet veel hoor, maar het lijkt iig of het geknipte Javamos zonder alg blijft. Ik spuit er nu iedere dag wat Carbo op. Bedankt voor de tip dus !
Ik 'wapper' er tijdens het verschonen ook de troep uit, want dat gaat veel tussen het mos zitten. Dus het gaat goed ! Ik ben blij dat ik zo'n enorme bak (voor mijn doen dan) zo goed algenvrij kan houden. Ik moet er niet aan denken dat ik dezelfde problemen krijg als ik ooit wel eens in de Rio 125 heb gehad ... Leve de EI, en: afkloppen !
 
Hele mooie bak. Ik ben stiekem wel een beetje jaloers.
 
Donders mooi maar je weet nog steeds niet wat het grootste probleem van je bak is he?!
 
Seabait zei:
Donders mooi maar je weet nog steeds niet wat het grootste probleem van je bak is he?!
Ehh ... Nee ? Er zijn eigenlijk geen grote problemen ?
Behalve die vrachtwagen die ooit langs komt !

:S ;)
 
Precies! om je bak bij mij thuis te zetten want dan is het helemaal perfect! :D
 
Seabait zei:
Precies! om je bak bij mij thuis te zetten want dan is het helemaal perfect! :D
Weekje ruilen ? Als jij het transport regelt !

Of jij komt mij al jouw vissen brengen en dan neem je die van mij mee naar Zeeland !

:D
 
Haha,zullen we maar niet doen.
Ik kom wel een keer op de cola bij je in Nijmegen! ;)
 
Seabait zei:
Haha,zullen we maar niet doen.
Ik kom wel een keer op de cola bij je in Nijmegen! ;)
Mag altijd. En als je de vrachtwagen thuis laat en met de trein komt dan krijg je een paar Westmalle Tripeltjes !

:koffie:

Jouw tank is ook een beauty ! Vooral je vissen vind ik geweldig.
 
Pff,van zulk bier ben ik 2 dagen in coma hoor! ;)
Mijn bak is een slap aftreksel van die van jouw hoor,vissen zijn wel aardig idd.
 
Je hebt een mooi album, de bak is echt een plaatje!!
Ik zag dat filmpje , ik ben in dat oceanium geweest in Lissabon, echt geweldig mooi!! :thumbs:
 
astrid j zei:
Je hebt een mooi album, de bak is echt een plaatje!!
Dank je ! Dat is een mooi compliment van iemand met een van de mooiste bakken van dit forum ! <bloos>

astrid j zei:
Ik zag dat filmpje , ik ben in dat oceanium geweest in Lissabon, echt geweldig mooi!! :thumbs:
Vet ! Die Amano bak is pas een paar weken open, toch ? Heb je die ook gezien ? Ik zou er heel graag een keer gaan kijken.
 
Seabait zei:
Mijn bak is een slap aftreksel van die van jouw hoor,vissen zijn wel aardig idd.
Niet te bescheiden !
 
Nou, misschien ben ik binnenkort niet meer werkeloos. Ik begin gewoon een praktijk voor aquariumtherapie ! :) :) ;)

3E5144EF-C0D7-479D-95D5-60D312C6D9B8.png_zps0tmf1qc1.jpg
 
5 keer per week je huiskamer volproppen met adhders a 50 euro per uur! ;)
 

Terug
Bovenaan