The Crash Cowboy - 450 liter Junglescape 'The Lion Sleeps Tonight'


Crash Cowboy zei:
astrid j zei:
Je hebt een mooi album, de bak is echt een plaatje!!
Dank je ! Dat is een mooi compliment van iemand met een van de mooiste bakken van dit forum ! <bloos>

astrid j zei:
Ik zag dat filmpje , ik ben in dat oceanium geweest in Lissabon, echt geweldig mooi!! :thumbs:
Vet ! Die Amano bak is pas een paar weken open, toch ? Heb je die ook gezien ? Ik zou er heel graag een keer gaan kijken.

Nee, toen der tijd was het alleen zoutwater, en groot dat het is, je krijgt echt de dag van je leven daar, zo verschrikkelijk mooi, ik ben daar tot sluitingstijd gebleven, kon er niet genoeg van krijgen, zeker een aanrader als je eens een stedentrip naar Lissabon maakt. Ik ga nog een keer :D
 
Ja. Dan timmer ik er ook nog gedragstherapie in :)
 
Seabait zei:
5 keer per week je huiskamer volproppen met adhders a 50 euro per uur! ;)

Hahahahahaha, ik rol van de bank, echt buikpijn :D :D :D
:oops: pas gevallen hahahaha
 
astrid j zei:
Seabait zei:
5 keer per week je huiskamer volproppen met adhders a 50 euro per uur! ;)

Hahahahahaha, ik rol van de bank, echt buikpijn :D :D :D
:oops: pas gevallen hahahaha
Ik zeg: Handel !

Zo verdien ik in vijf jaar mijn aquarium terug hehheh ... !

:thumbs: :)
 
Filmpje van de week. Week 9 geloof ik.

;)

[video]https://m.youtube.com/watch?v=CJTEQ0fNSNk[/video]
 
astrid j zei:
Nee, toen der tijd was het alleen zoutwater, en groot dat het is, je krijgt echt de dag van je leven daar, zo verschrikkelijk mooi, ik ben daar tot sluitingstijd gebleven, kon er niet genoeg van krijgen, zeker een aanrader als je eens een stedentrip naar Lissabon maakt. Ik ga nog een keer :D
Nou, dan weet ik wel waar mijn volgende trip heen gaat !

:)
 
Het hele topic eens doorgelezen, dit is wel een gave bak.
De rio mocht er ook wezen

groeten Albert
 
Crash Cowboy zei:
astrid j zei:
Seabait zei:
5 keer per week je huiskamer volproppen met adhders a 50 euro per uur! ;)

Hahahahahaha, ik rol van de bank, echt buikpijn :D :D :D
:oops: pas gevallen hahahaha
Ik zeg: Handel !

Zo verdien ik in vijf jaar mijn aquarium terug hehheh ... !

:thumbs: :)

50 euro per uur per pati�nt bedoel ik hoor! ;)
Stuk of 10 man passen er toch wel in je kamer?
 
2 rijen van 5 voor mijn aquarium, half uurtje kijken, kop koffie, doekoe cashen en wieberen !

:)
 
Ik hoop mijn school te kunnen overtuigen in elk lokaal een aquarium te zetten, probeer maar eens 30 pubers rustig te houden! :) kan ik jouw bak niet lenen? ;)
 
SaskiaP zei:
Ik hoop mijn school te kunnen overtuigen in elk lokaal een aquarium te zetten, probeer maar eens 30 pubers rustig te houden! :) kan ik jouw bak niet lenen? ;)
Tuurlijk ! Achter op de fiets ? Ik help wel mee sjouwen !

:)

Maar serieus, een aquarium op iedere school zou goed zijn. Ik heb alleen op de school van mijn dochter wel eens een bak zien staan die er zo bedroevend slecht bij stond ...

Idee: bedrijfje beginnen dat aquariums plaatst en onderhoudt op scholen en voor bedrijven. Bestaat al hoor, trouwens.
 
Mooi zeg :)

Hoe heet onderstaande plant uit jouw aquarium?
Is dat Vallisneria?


341273_0_82_naamloos2222.jpg
 
Die met de grassprieten is Vallisneria nana, en die met de kleine blaadjes daar achter is Ludwigia repens mini !

De Vallisneria nana is veel dunner dan de gewone, en ik vind dat hij een groot deel van mijn scape bepaalt. Mooie, makkelijke plant !
 
Ok, bedankt :)

Ik wil misschien dat plantje ook wel ( Vallisneria).
Ga van de week eens zien of die hier ook te krijgen is :)
 
Werkelijk waar een prachtbakske!
 
Ik ben de de hele week iedere avond je topic gaan lezen. Nu eindelijk uit. Wat een gaaf verhaal en wat een coole bak. Bedankt dat je het hebt gepost, ik heb ervan genoten en ik zie uit naar wat nog komen gaat.
 
Een Zweepstaartmeerval !

25C00EB3-7E64-430C-B036-A5276F6B5CC2_zpshgznwuye.jpg


372566F9-C3D2-420C-8FB9-EEDEE000FC80_zpsbtqbjszn.jpg


7A8C3C99-FBC3-445B-8359-76327A4A0933_zpsvo0mpb2y.jpg


6878DA76-78DE-4895-9CD7-2AD10E5A6CF1_zpsd4sxx5qn.jpg
 
En Het Filmpje van week 10.

[video]https://m.youtube.com/watch?v=n6zIVNmRWIY[/video]
 
Is weer genieten hoor
 
:smitten:

Niet te zuinig met de foto's ajb :foto:
 
Leuk visje die zweepstaart! Bak staat er nog steeds mooi bij hoor. Ik moet misschien maar eens even met de vrouw gaan praten, zoiets wil ik ook.

Groeten Leopard
 
Ik zag net voor het eerst de drie Rineloricaria Zweepstaarten tegelijk op het strandje. Tot nu toe zag ik er steeds maar twee; ik maakte me al een beetje zorgen. De derde is veel kleiner, en ook bleker dan de andere twee. Wie weet wat dat kan betekenen ?

Het is moeilijk om ze op de foto te krijgen, maar dit is de Verloren Zoon (of dochter):

54B28AED-61B8-4750-9FED-5AE0DFCCC698_zpsmfahzavz.jpg


Hier met zijn/haar broer/zus:

8CD77B59-2431-4B88-8A2F-5DF891EDF2C6_zpslr0ipkul.jpg


Door bezigheden dit weekend kan ik morgen pas het onderhoud doen, maar het wordt weer hard tijd om te snoeien. Vooral de Ludwigia groeit keihard, en iveral schiet Vallisneria uit de grond. Verder moet ik het zand van het strandje goed schoon maken, zoals je kunt zien.

42BBA656-0BBC-4FC4-8819-61F24005BE73_zpsn4ghdmpf.jpg


Verder ben ik er over aan het denken om alle HC op stenen te laten groeien. Dat lijkt me makkelijker in het onderhoud, en er is dan mooi mee te scapen. Links groeit het op een steen, de rest staat in het grind.

7CF6B739-3240-4474-BDFE-F7B79F3ECDF4_zpsdovio4d9.jpg
 
Misschien helpt een extra maaltijd wel !

[video]https://m.youtube.com/watch?v=b-c5geJWkLk[/video]
 
Kleurverschil tussen individuen is bij deze soort ook niet iets dat teken is van acute problemen.
Ze verkleuren (worden donkerder) trouwens ook wel iets naarmate ze ouder worden.
kleurtjes werden bij ons wel net wat intensiever vanaf dat ze Cyclops 'intensive red' en Daphnia 'intensive red' kregen.
 
Dat hebben echt alle l nummers volgens mij. Die heerlijke onhandigheid haha
 
Echt een lust voor het oog hoor die bak van jou :smitten:
 
Strandje gekuist.

B4B97642-B918-4B2C-9787-991BB6344ED3_zpst0xbj3xm.jpg


Bosje Braziliaanse klimop is losgeraakt. Morgen even planten. Het is een kerngezonde, goed groeiende plant die bijna geen wortels in het grind maakt.

67E98B81-A446-451D-9314-FF5636AFE90A_zpsdurcnpsf.jpg
 
Een Nederlander maakt schoon. Een Belg kuist :). Fraaie pics :D
 
Het is nog niet helemaal schoon. Wel kuis ! :) :) :)
 
Wat een prachtig aquarium heb jij... Echt super mooi. :thumbs: :smitten:
 

Terug
Bovenaan