The Crash Cowboy - 450 liter Junglescape 'The Lion Sleeps Tonight'


Voor wie dit fotoboek zonder foto's nog leest: ik ga over een week verhuizen. Daarvoor ga ik de vissen en wat planten tijdelijk onderbrengen in mijn ouwe Rio 125, waar ik het JBL filter op heb aangesloten.

Op de dag van de verhuizing haal ik alle planten uit de Jungle, en daarna al het zand en de stenen en hout. Daarna kan ik de lege bak verhuizen.

XZf1pqH.jpg
 
Succes, ik moet er niet aan denken een aquarium te verhuizen. Ik vind het plannen van de nieuwe neerzetten al eng genoeg ;)
 
Gewoon met een onopvallend takkie uit de Jungle !

Paar dagen indraaien (er zit ongeveer een kwart water uit de Jungle in, en het filter heeft niet stilgestaan). En dan de vissen uit de grote bak vangen ... ik heb nergens meer een verwarming voor de Rio, maar met deze buitentemperaturen hou ik het water wel een tijdje op 23 graden.

h4vAYPz.jpg


Die Rio 125 blijft toch echt een mooi bakje !

wvuE0e5.jpg


EDIT: Toch een heatertje gevonden, ergens in een verhuisdoos.

vrlT51k.jpg
 
Laatst bewerkt:
Succes met verhuizen en erg jammer van de foto's .Je bent nu het verloop en de opbouw van al die jaren van je aquarium kwijt, dat is gewoon balen.
Ik gebruik ook gewoon de upload knop van het forum.
Word weer een hele klus het verhuizen, maar het wordt minder warm, dat scheelt weer met sjouwen e.d.
 
Doodzonde van je foto's! Ik heb er altijd een hoop inspiratie uit gehaald. Juist nu ik zelf bezig ben opnieuw op te starten had ik er graag nog eens doorheen gebladerd... Wel heel erg toevallig dat samenvalt met je verhuizing. Het enige juiste moment voor nieuw begin met een nieuw album.

Succes met de verhuizing en de nieuwe opstart.
 
Nou, daar gaan we. Verhuizen !

De eerste actie: verhuizen van de vissen baar de Rio, en dan de Jungle leeghalen.

En als je goed op de foto's kijkt, dan zie je één Japonica garnaal. Twee en een half jaar onzichtbaar, maar ik heb er VIER gevangen ! Die beestjes zijn intussen een jaar of zeven schat ik !

yJxpQua.jpg



GbJS9mk.jpg



bPRXMEY.jpg



ciXVyfJ.jpg



IAUADjB.jpg



76IkefX.jpg



m5bCF4G.jpg



CZD0rdV.jpg



Ktg2sVL.jpg



aDuWE0l.jpg
 
Wat een hel om je mooie bak zo te zien maar is niet anders en komt op de nieuwe plek vast weer helemaal goed.
Succes ermee verder!
 
Oh, en Pavarotti was nergens te vinden ... Óf hij was al dood, óf hij ligt nu bij de planten in de kliko ...
 
och zolang de piano 800 kg woog en je dan ook nog kon gaan springen zonder dat de boel bewoog
zou ik me daar niet zo gauw zorgen om maken
succes met de verhuizing/herinrichting van bak en huis :D:D
 
Laatst bewerkt:
Jammer, maar er zal weer een mooie frisse bak voor terug komen in het nieuwe huis.
 
och zolang de piano 800 kg woog en je dan ook nog kon gaan springen zonder dat de boel bewoog
zou ik me daar niet zo gauw zorgen om maken
succes met de verhuizing/herinrichting van bak en huis :D:D
Dank je !

... en een piano weegt tussen de 150 en 400 kg ...
 
Dank je !

... en een piano weegt tussen de 150 en 400 kg ...
oeps even te snel door je topic heen gelezen zag ergens 800 kg voorbij komen woordje geen even gemist.:sorry:
als je bang bent voor vervormen frame even kijken hoe de balken laag loopt meestal te zien aan de spijker/schroeven
daar dwars overheen een plaat min 18 mm hout liggen frame er op geen centje pijn lijkt me.
 
oeps even te snel door je topic heen gelezen zag ergens 800 kg voorbij komen woordje geen even gemist.:sorry:
als je bang bent voor vervormen frame even kijken hoe de balken laag loopt meestal te zien aan de spijker/schroeven
daar dwars overheen een plaat min 18 mm hout liggen frame er op geen centje pijn lijkt me.
Mijn hele aquarium weegt bij elkaar rond de 800 kg schat ik ...
 
Hey zie net pas dat je ook in Nijmegen woont. Ben nog niet zo lang op het forum, dus zie elke keer weer nieuwe fotoalbums. Heel veel succes met verhuizen!
 
succes met de verhuizing en damn jouw plantjes staan er lekker bij. mijn javavarens hebben bijvoorbeeld steeds bruine plekjes en de zwaardplant krijgt steeds gaten, ik begin ondertussen de slakjes te verdenken...
 
succes met de verhuizing en damn jouw plantjes staan er lekker bij. mijn javavarens hebben bijvoorbeeld steeds bruine plekjes en de zwaardplant krijgt steeds gaten, ik begin ondertussen de slakjes te verdenken...
Mijn geheim: de Estimative Index. Zoek maar eens op dit forum !
 
Hey zie net pas dat je ook in Nijmegen woont. Ben nog niet zo lang op het forum, dus zie elke keer weer nieuwe fotoalbums. Heel veel succes met verhuizen!
Ik heb regelmatig snoeiafval/ stekken over. Die zet ik vaak in 'Aangeboden'. Kan je dan zo op komen halen !
 
Duidelijk een scape idee en geen oerwoud meer, ik volg met belangstelling.
 
Duidelijk een scape idee en geen oerwoud meer, ik volg met belangstelling.
Eens kijken hoeveel onderhoud zo'n scape kost. Die groeit uiteraard binnen de kortste keren weer dicht LOL !
Maar het lijkt me wel gaaf zo, omdat ik op de nieuwe plek ook één zijkant open heb. De Jungle staat nu in een nis, dus daar zie ik alleen de voorkant.
 

Terug
Bovenaan