Crash Cowboy
Well-known member
De bodem wordt gewoon grind (van H***nbach bijvoorbeeld), en een 'strandje' van wit of gewoon (filter)zand, of hetzelfde zand dat nu in de Rio ligt. Geen voedingsbodem; kleibolletjes waar dat nodig is. Verder komen er veel planten op de rotsen en takken, dus die halen hun voeding uit de stoffen die ik aan het water toevoeg.
Filtering: ik heb een JBL Crystalprofi Greenline 1501; daar komt nog een grote Eheim bij. Op ��n ervan ga ik toch maar een Aqua Medic 1000 CO2 reactor aansluiten.
Blikvanger moet de hele scape worden. Wb de vissen: een grote school. De Echinodorus ozelot uit de Rio past denk ik niet in de nieuwe scape; te groot.
Qua idee blijf ik terugkeren naar deze bak:
Wat betreft aquascape en gebruik van planten vind ik die prachtig.
De planten in deze scape komen ook overeen met mijn wensen. Dit zit er in:
Anubias barteri var. nana
Anubias nana ''golden''
Bolbitis heudelotii
Cryptocoryne usteriana
Cryptocoryne wendtii ''green''
Flame Moss - Taxiphyllum sp.
Giant Moss - Taxiphyllum sp.
Hygrophila pinnatifida
Limnophila sp. (Guinea)
Marsilea hirsuta
Micranthemum sp.
Microsorum ''narrow''
Microsorum pteropus 'Windelov'
Vesicularia sp.
Ik ben er nog niet uit of ik alle takken aan ��n kant zet, zoals op de foto, of aan twee kanten, of een groot 'eiland' in het midden. De achterwand blijft gewoon zwart.
Filtering: ik heb een JBL Crystalprofi Greenline 1501; daar komt nog een grote Eheim bij. Op ��n ervan ga ik toch maar een Aqua Medic 1000 CO2 reactor aansluiten.
Blikvanger moet de hele scape worden. Wb de vissen: een grote school. De Echinodorus ozelot uit de Rio past denk ik niet in de nieuwe scape; te groot.
Qua idee blijf ik terugkeren naar deze bak:
Wat betreft aquascape en gebruik van planten vind ik die prachtig.
De planten in deze scape komen ook overeen met mijn wensen. Dit zit er in:
Anubias barteri var. nana
Anubias nana ''golden''
Bolbitis heudelotii
Cryptocoryne usteriana
Cryptocoryne wendtii ''green''
Flame Moss - Taxiphyllum sp.
Giant Moss - Taxiphyllum sp.
Hygrophila pinnatifida
Limnophila sp. (Guinea)
Marsilea hirsuta
Micranthemum sp.
Microsorum ''narrow''
Microsorum pteropus 'Windelov'
Vesicularia sp.
Ik ben er nog niet uit of ik alle takken aan ��n kant zet, zoals op de foto, of aan twee kanten, of een groot 'eiland' in het midden. De achterwand blijft gewoon zwart.