The Crash Cowboy - 450 liter Junglescape 'The Lion Sleeps Tonight'


Planten !

711DCEBC-C3AE-4DFF-9D57-3FE9933FDAE4_zpsxtvt7n12.jpg


201CC41C-96D3-40F8-922D-4062449BAD1D_zps7asayncy.jpg


37CB6ECD-4924-40DA-9F34-929EE6FCFE8C_zpsxecf5ke7.jpg


D9F2B312-AD2F-4B51-97FB-2ACD73B38D77_zps8mjkoc2x.jpg


967F51D9-A4A8-404E-9D98-0EEBEFA824EF_zpsk3luaxhd.jpg


576A6E9D-027A-4B9A-8186-02C942DEEAC7_zpsykefzb4n.jpg


02EFBABF-E477-4FD7-9B81-B81C1C3DAD72_zpso2wkrym0.jpg
 
Die wilde planten! Ik word er helemaal vrolijk van!

Keurige bak, maar waarom heb je nog geen deurtjes is je meubel??? :D :D :D
 
Het aquarium staat er nog steeds super bij, heel erg mooi! :) De vissen hebben het daar wel naar hun zin denk ik.
 
C�dric Vleminckx zei:
Mooie plantenbak!
Je enthousiasme is aanstekelijk, C�dric. Maar reageer je echt op iedere foto die op dit forum wordt geplaatst ?

;)
 
Misschien ook al eerder opgemerkt (net als de deurtjes), maar zie ik op de laatste foto Blauwalg op de bodem?
 
Wouter18 zei:
Misschien ook al eerder opgemerkt (net als de deurtjes), maar zie ik op de laatste foto Blauwalg op de bodem?
Nee hoor. Daar groeit HC, maar die kleurt een beetje raar op die foto.
 
Heb niet de moeite genomen om alles te lezen... maar waar zijn die deurtjes? :p

Mooi plantenbakje hoor!
 
Crash Cowboy zei:
C�dric Vleminckx zei:
Mooie plantenbak!
Je enthousiasme is aanstekelijk, C�dric. Maar reageer je echt op iedere foto die op dit forum wordt geplaatst ?

;)

Hij staat in de top 10 actiefste leden hahahaha :D
Leuk toch zo'n knul die zo enthousiast is.
Mooie plaatjes inderdaad :D
 
astrid j zei:
Crash Cowboy zei:
C�dric Vleminckx zei:
Mooie plantenbak!
Je enthousiasme is aanstekelijk, C�dric. Maar reageer je echt op iedere foto die op dit forum wordt geplaatst ?
Hij staat in de top 10 actiefste leden hahahaha :D
Leuk toch zo'n knul die zo enthousiast is.
Haha ja heerlijk, ook al is ie in z'n goed bedoelde adviezen hier en daar een ongeleid projectieltje !
 
Mijn Kardinalen doen het niet echt heel goed in de Jungle. De meeste zijn gezond, maar ik had er ooit een stuk of veertig en die zitten er nu echt niet meer in. Het is ook de enige soort in mijn tank waarvan er soms een uitvalt. Vandaag zwom deze (in het filmpje) er rond: gewoon levendig, maar met troebele ogen en een erg opgezwollen lijf. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen, en ik heb het visje preventief uitgevangen en doodgemaakt. Toch ben ik wel benieuwd wat dat kan zijn; ik heb nauwelijks verstand van visziekten. Weet iemand wat dit is ? En vooral: lopen andere vissen gevaar ? Ik weet al dat Kardinalen gevoelig zijn voor wisselende omstandigheden. Ik heb vier dagen geleden water ververst, goed op temperatuur.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=-P6GNRu4qPc[/video]
 
Wouter18 zei:
Lijkt net alg! :cool: Apart spul
Hemianthus callitrichoides is een vrij bekend, maar best lastig aquariumplantje. In mijn bak heeft ooit een prachtig tapijtje gelegen, maar de laatste maanden heeft het het een beetje moeilijk. Dat kan liggen aan het feit dat ik de cyclus van de EI niet meer iedere week, maar iedere drie weken herhaal; misschien ontstaan er soms tekorten in de voeding. HC heeft CO2, veel licht en veel voeding nodig. Misschien moet ik er de schaar weer eens in zetten, dat doet ook vaak wonderen. Maar meestal ben ik daar te lui voor want dat geeft wel iedere keer een enorme troep met al die kleine blaadjes, haha !

C756A538-619B-4821-82E6-1958D64E86B6_zpstpx53dka.jpg
 
astrid j zei:
Crash Cowboy zei:
C�dric Vleminckx zei:
Mooie plantenbak!
Je enthousiasme is aanstekelijk, C�dric. Maar reageer je echt op iedere foto die op dit forum wordt geplaatst ?

;)

Hij staat in de top 10 actiefste leden hahahaha :D
Leuk toch zo'n knul die zo enthousiast is.
Mooie plaatjes inderdaad :D

Ik ben inderdaad een lekker actief lid,en ik doe dit ook graag. ;)

Leuk dat je het leuk vindt (wat een woordspelling :d ) dat ik zo een actief lid ben.
 
HCC is inderdaad een drama om te snoeien maar het is het zoooooooo waard!
 
Er viel me deze week iets op. Vanaf afgelopen weekend is de CO2 fles van mijn bak leeg. Door omstandigheden kan ik pas morgen (een week later) een nieuwe fles halen.

De Sera indicatoren (ik heb er twee) blijven echter aangeven dat er genoeg CO2 in het water zit: ze zijn allebei mooi groen ! Als ik water heb ververst (iedere 3 weken de helft: 225 liter ongeveer) slaan de indicatoren meteen blauw uit. Ik ververs de testvloeistof bij iedere verversing, en die reageert meestal goed (weliswaar langzaam) op schommelingen.

Hoe is het op peil blijven van het CO2 gehalte te verklaren ? Ik heb wel wat vis in de bak, maar niet overdreven veel: ongeveer 60 kleine scholenvisjes en vier flinke Goerami's. Maar geven die zoveel CO2 af ? Dat kan ik me bijna niet voorstellen !

Ik ben, gezien de inhoud van de bak, bijna parano�de voorzichtig met het onderbreken van de CO2-toevoer; het aquarium heeft tot nu toe nooit langer dan ��n dag zonder gezeten !

D7576F41-BFBE-4476-82C0-4CAB9076B68E_zps4pegaosi.jpg


NB: ook gepost in CO2 !
 
Ik zag je andere topic al net. toch raar dat het co2 gehalte niet afneemt als je al zolang zonder co2 zit. Ik kan dat zo ook niet verklaren. Als ik eens toevallig de fles leeg heb dan verkleurd hij snel naar blauw. Dat wil zeggen na een ruime dag is dat duidelijk waarneembaar.
 
jessicapilon zei:
Ik zag je andere topic al net. toch raar dat het co2 gehalte niet afneemt als je al zolang zonder co2 zit. Ik kan dat zo ook niet verklaren. Als ik eens toevallig de fles leeg heb dan verkleurd hij snel naar blauw. Dat wil zeggen na een ruime dag is dat duidelijk waarneembaar.
De enige verandering die ik zie is van geelgroen naar donkergroen.
 
Wat en schitterende bak blijft dit toch om te zien
 
Heehee! Ik was al een tijdje niet op het forum geweest, maar je bak is echt een plaatje! :smitten:

Heb je toevallig interesse in een mooi koppeltje diamantgoerami's? Ik heb door omstandigheden een koppel honinggoerami's erbij gekregen, en die vind ik in mijn formaat bak veel leuker gedrag vertonen...
 
SaskiaP zei:
Heehee! Ik was al een tijdje niet op het forum geweest, maar je bak is echt een plaatje! :smitten:

Heb je toevallig interesse in een mooi koppeltje diamantgoerami's? Ik heb door omstandigheden een koppel honinggoerami's erbij gekregen, en die vind ik in mijn formaat bak veel leuker gedrag vertonen...
Ik ben bang dat er te veel strijd ontstaat ... Mijn mannetjes-Goerami regeert met strakke edoch rechtvaardige hand over zijn harem, maar ik vrees dat hij een ander mannetje de bak uit jaagt ... Maar thanks for asking !

Hoe is het met jouw aquarium ?
 
Niet zo best, mijn bio CO2 fles is woensdag overdag omgevallen en heeft de hele bak een gistwaas gegeven. Nagenoeg alle garnalen zijn overleden en bijna al mijn neon tetra's. Ik ben nu dus nog de schade aan het herstellen en tegelijk mijn bestand eens aan het herzien..
 
SaskiaP zei:
Niet zo best, mijn bio CO2 fles is woensdag overdag omgevallen en heeft de hele bak een gistwaas gegeven. Nagenoeg alle garnalen zijn overleden en bijna al mijn neon tetra's. Ik ben nu dus nog de schade aan het herstellen en tegelijk mijn bestand eens aan het herzien..
Ow ja ik lees het net ... Wat een drama !
 
SaskiaP zei:
Niet zo best, mijn bio CO2 fles is woensdag overdag omgevallen en heeft de hele bak een gistwaas gegeven. Nagenoeg alle garnalen zijn overleden en bijna al mijn neon tetra's. Ik ben nu dus nog de schade aan het herstellen en tegelijk mijn bestand eens aan het herzien..

Wat een ellende Saskia. De kans dat zoiets gebeurt is niet groot maar ja je ziet het :(.
 
Het ging al zo lang goed in mijn bak, dat kon ook niet voortduren natuurlijk :(
 
Indicator na waterwissel. Dan zijn ze �cht blauw. Morgen weer goed, want ik heb inmiddels een nieuwe 2kg fles CO2 gehaald.

Verder heb ik vandaag de twee Eheim filters schoongemaakt. Die gaven veel minder water door dan in het begin. Ik maak de filters nauwelijks schoon; misschien 2 x per jaar een beetje de modder en het grove vuil er uit spoelen onder de kraan. De kleine Eheim (Classic 250) doet eigenlijk voor spek en bonen mee; daar zit ook CO2 op aangesloten maar die gebruik ik niet.

Wat me opvalt is dat de JBL filter (e1501 Cristalprofi) veel beter blijft 'sproeien'. In het algemeen vind ik dit een veel beter en makkelijker te hanteren filter dan de grote Eheim (2217). Men zegt dat de JBL filters eerder versleten zijn omdat sommige plastic onderdelen eerder broos worden en af kunnen breken, en dat de Eheim Classic filters vrijwel onverwoestbaar zijn. Maar de JBL blijft veel meer water geven, en het aanzuigen van water met de handpomp is super makkelijk. Om de Eheims aan de gang te krijgen heb ik zeker 5 liter aquariumwater doorgeslikt, omdat je het water in het systeem 'aan moet zuigen'. Dan koop ik liever om de tien jaar een nieuwe JBL !

A38A912C-F5AD-46CE-BA3A-32666E912DC4_zpswx8biegm.jpg


1A07E2B3-B48A-4706-A06A-FE5E6F9793D7_zpsux3a5vlg.jpg


E60E1EF3-B07E-4753-BDE4-202B76D67A7A_zpsdm9oo3qe.jpg
 
Mooi hoor! er zijn ook 10kg flessen hoor!
 

Terug
Bovenaan