Tips gezocht voor 60l beginnersbakje


Hij leek meer op de soort die ik linkte, echt stipjes geen strepen. Geen baard dus maar ik begrijp ook dat alleen mannetjes die hebben?

Maar ik ben bang dat ik een beetje verliefd aan het worden ben op Otos! They are so cute! :smitten: Zat wat youtube filmpjes te kijken en daar worden wel uiteenlopende dingen geroepen zeg; een gast die er eentje had in een heel klein bakkie met amper planten en riep dat stroming het belangrijkst is, en een ander die zegt dat ze zich het fijnst voelen in grote groepen en dat je daarom ook een grote bak nodig hebt... om vervolgens te zeggen dat het absolute minimum 10gallon is... nogal wiedes, 10 gallon is het minimum om uberhaupt vissen in te hebben lijkt me... Maargoed, diegene zei dat als ze in een groep zijn en zich dus op hun gemak voelen ze ook algentabletten en komkommer enzo eten... Kortom, ik ga nog wat verder inlezen en ook eens bij de plaatselijke aquariumspeciaalzaak informeren. Misschien wel m'n verlichting 10 uur aan om eens flink algen te kweken en dan 15 otos erin en voor de rest niets :D alhoewel wat neons of vuurtetras voor de kleur ook wel leuk is

Ik snap je verliefdheid helemaal, ik vind het ook geweldige vissen. Ik heb een groepje in 180 liter en ze eten wel repashy soilent green, maar algentabletten of komkommer moeten ze niks van hebben. Ik kan je overigens aanraden om niet alleen otos te nemen. Ze hebben namelijk ook een nadeel en dat is dat je ze overdag niet ziet :D Overdag hangen ze tussen de planten bij mij en met de hoeveelheid planten die ik heb staan is het echt een zoekpuzzel. Als de lichten uit zijn hangen ze wel eens aan de raam. Ik zou er dus nog wel een andere soort bij zetten, anders wordt het een beetje een teleurstelling ben ik bang.
 
Ik snap je verliefdheid helemaal, ik vind het ook geweldige vissen. Ik heb een groepje in 180 liter en ze eten wel repashy soilent green, maar algentabletten of komkommer moeten ze niks van hebben. Ik kan je overigens aanraden om niet alleen otos te nemen. Ze hebben namelijk ook een nadeel en dat is dat je ze overdag niet ziet :D Overdag hangen ze tussen de planten bij mij en met de hoeveelheid planten die ik heb staan is het echt een zoekpuzzel. Als de lichten uit zijn hangen ze wel eens aan de raam. Ik zou er dus nog wel een andere soort bij zetten, anders wordt het een beetje een teleurstelling ben ik bang.

Ja, denk dat het ook leuker staat met minstens nog een ander soortje erbij. Had inderdaad begrepen dat ze in principe 's nachts actief zijn maar zie toch ook veel filmpjes voorbij komen met actieve otos in het licht :S

Hoeveel heb je er eigenlijk?
 
Ja, denk dat het ook leuker staat met minstens nog een ander soortje erbij. Had inderdaad begrepen dat ze in principe 's nachts actief zijn maar zie toch ook veel filmpjes voorbij komen met actieve otos in het licht :S

Hoeveel heb je er eigenlijk?

Ik heb er 8 en ze zitten eigenlijk altijd bij elkaar. Bij mij zijn ze echt alleen in de nacht actief. Overdag hangen ze wat in de planten. Ik zie ook wel filmpjes met oto's die als een malle door de bak zwemmen in het licht, maar die hebben vaak amper schuilplekken dus volgens mij is dat ook deels stress.

Edit: al moet ik zeggen, ze zijn aardig in het zicht vandaag
20181116_195404.jpg

20181116_195347.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
8 is al niet een superklein groepje. Maar wel goed punt, dat ze misschien actief zijn omdat ze geen schuilplaatsen hebben. Alhoewel Rachel O'Leary (zelfverklaard Oto-expert op youtube) zegt dat als je een grote groep hebt ze uit hun schulp kruipen en de hele tijd actief zijn.

Mooie foto's! Leuke beestjes zijn het toch om te zien :)
 
Tja iedereen kan zich op internet tot expert verklaren. Maar zover ik weet handelt Rachel in die vissen, dus kan me voorstellen dat als je een groep van 100 hebt ze meer te zien zijn :D

Het is ook niet dat ze echt schuw zijn, maar ze zwemmen niet echt heen en weer maar hangen meer op 1 plek. Ik vind het ook echt hele leuke beestjes, dus kan ze je zeker aanraden. Alleen zo jammer dat ze zo moeilijk aan droogvoer te wennen zijn.
 

Terug
Bovenaan