Toch maar een CO2 set in mijn bak?


Misschien een domme vraag: Maar hier zit toch geen gasfles bij? Is het dan wel zo voordelig? (Bijv. vergeleken met de APO set incl. ventiel?)

(Ik volg de discussie omdat ik zelf ook zoekende ben.)
 
Ik denk dat hij de set uit de link bedoeld. Ik neem ook aan dat daar geen fles bijzit omdat hij hem wil betrekken van de slijter.
 
Tja, dan is die set uit die link die ik aangaf dus toch niet zo duur. Hoewel er dus over de kwaliteit ervan getwijfeld werd in een reactie, overigens ook over de set die John aangaf in zijn MP link. Hoewel ik dat dan weer in twijfel trek. Hoe slecht is slecht. Of waarom is die set uit Engeland beter tov de Duitse of van Dennerle? Deutsche grundlichkeit lijkt me.
 
Ja ik ben erg tevreden over Dennerle moet ik zeggen hoor.
 
backplay zei:
jessicapilon zei:
Ik zie dus deze:
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Het is enkele tientjes goedkoper maar dan heb je wel een Dennerle.
Zelf heb ik ze dus iets goedkoper kunnen krijgen en daar moet je denk ik wat geluk mee hebben.

Hetzelfde probleem als de Duitse, beperkte werkdruk en single stage.
Een merk heeft meestal alleen het voordeel dat je meer betaald voor het naamkaartje. ;)

Wat versta je onder beperkte werkdruk want ik heb ook 2 sets van Dennerle en daar kun je makkelijk een druk van 2 mee geven.
Ik moet zeggen dat ik lang zoveel niet eens doseer.
In de 80cm met de kleine flipper staat de druk op iets meer dan 0,5 namelijk ;).
Maar ja ik ben geen techneut.
 
Zo, heel veel reacties zie ik. Fijn dat jullie meedenken / actief zijn.

Dus het gaat om dat kleine regeldingetje aan de set, in het Engels denk ik dat ze het een Needle Valve noemen.
Als je het product op de volgende pagina bekijkt kan je dat los selecteren, dus ik vraag mij af of het erbij zit.
Ik heb ze gemaild met de vraag hierover.

Dankje voor de link naar de set John, het nadeel vind ik dat het een gebruikte set is en dat er geen garantie meer op zit wanneer er iets stuk zou gaan. Ook zie ik dat het single stage is met een beperkte werkdruk? Kan iemand mij hier nou meer uitleg over geven..

Opzich vind ik het niet erg om er een paar euro meer aan uit te geven, zolang ik maar weet dat ik wel goede kwaliteit en producten in huis heb. Dit vind ik voor de vissen, maar ook voor mijzelf belangrijk. Maar wat maakt een CO2 set nou echt 'slecht'?
 
Tja dat over die druk is me ook niet helemaal bekend al moet ik zeggen dat Backplay het me weleens heeft uitgelegd. Ik vind de Dennerle set die ik heb prima en die bevalt heel goed.
Ok, je hebt geen garantie meer misschien maar daar is dan de prijs ook naar als je het vergelijkt met de nieuwprijs.

Maar als je besteld wat jij voor ogen hebt dan komt dat uit het buitenland en als er dan iets mee mis is dan is dat ook een heel gedoe denk ik.
 
Heb al wel eens vaker iets in het buitenland besteld, als je problemen hebt moet je het toch opsturen, in NL is dat niet veel anders. Heb trouwens reactie van de Co2Art website. Er zit wel een Needle Valve op / bij de set. Dus ik twijfel erg hard of ik een tweedehands set neem of een nieuwe...
 
Ik dacht aan hoge portokosten bij het versturen naar het buitenland en eventueel de taalbarriere.
Maar dat kan misschien meevallen.
Jij moet toch zelf de keuze gaan maken Rick ;).

Ik zou voor MP gaan, maar ja ik wil je niet be�nvloeden natuurlijk.
 
Heb er nog even over nagedacht en heb het volgende gekozen:

De set besteld via Co2Art met kortingscode (was even online aan het neuzen, vond een kortingscode, 5% korting op de bestelling ivm. moederdag, het werkte nog!). Hierdoor heb ik uiteindelijk een mooie prijs betaald voor het geheel vind ik. Heb dan compleet de garantie erop zitten, toch wel een fijn gevoel. Via Marktplaats wel op een advertentie gereageerd maar kreeg niet het juiste gevoel erbij.

Heb gekozen voor de gratis verzending, kan wel even rustig wachten.

De Co2 fles moet ik nog gaan bestellen. Mocht ik het binnen hebben kan ik hier wel wat foto's plaatsen.
 
Hmm gratis verzending, duurt 7 tot 40 werkdagen zeggen ze. Krijg gisterenavond bericht dat het pakket verzonden is, met track and trace (heb ik niet voor betaald, zou er namelijk bij gratis verzenden niet bij zitten, toch wel, handig!). Het pakket heeft zojuist de UK verlaten en is onderweg naar NL. Het pakketje wordt volgens de website morgen al afgeleverd! Hoezo 7 tot 40 werkdagen? 3 werkdagen! :D Supersnel!
 
kijk dat zijn nog een berichten Zanziee :D
bij mij duurde het ook niet zo lang gemiddeld 3 a 4 werkdagen
denk dat ze de levertijden ruim genomen hebben ivb leveringen andere landen
tja GB en NL is niet zo ver :thumbs:
 
Ik ben benieuw naar je set en hoe alles bevalt.
 
Hier ook altijd na 3-4 werkdagen alles binnengekregen, met gratis verzending.
Altijd leuk als ze een foutje in je voordeel doen, kom je niet vaak tegen. ;)
 
CO2 Set is gisteren binnengekomen! Echter is de CO2 Fles nog niet binnen, haha!
Deze op dezelfde tijd besteld, echter vandaag pas verzonden, dus morgen is het binnen.
Wel grappig, vanuit de UK is het sneller binnen dan vanuit NL zelf! ;)

Er zit een naaldventiel op trouwen, zelfde als op de foto.
 
Ik denk dat ze aan de andere kant wat harder werken dan hier :D ;).
 
Dat denk ik ook! Heb de CO2 fles ook binnen! Dus ik dacht, even alles mooi aansluiten.
Zoeken zoeken zoeken... waar heb ik die schakelklok gelaten!?!?

Ik heb alles afgezocht, maar geen schakelklok gevonden (fijn dat verhuizen)...
Maandag eerst maar een schakelklokje halen en dan kan ik het rustig aansluiten.
Alles lijkt compleet en netjes.

Heb de mamometer al aangesloten op de fles en ben nu aan het kijken of hij toevallig ergens lekt, kan ik dan mooi even testen. Ook de dropchecker heb ik al in de bak gehangen, dat werkt ook prima :D

Nu even wachten dus op een schakelklok :eek:
 
Het kan ook zonder maar dan moet je zelf er even op letten dat je hem handmatig aan en uit zet.
 
Ja, maar ik ken mijzelf daarin veelte goed.. Ik vergeet dat :D
 
Dan kun je beter even wachten.
 
Ik heb een tijdschakelaar en heb zojuist alles aangesloten. De eerste bubbels CO2 zijn de bak al in!

Nu heb ik nog een aantal vraagjes.

De High Pressure op mijn regulator geeft 700 aan. Deze blijft mooi stabiel (dan heb ik geen CO2 lekken toch?)
De Low pressure staat nu op 20. Is dit te laag? Moet dit hoger? Ik kan hem wel iets opschroeven, maar dan schieten de bellen de bak in (dit zie ik dan aan mijn bellenteller).
Het aantal belletjes dat ik momenteel tel schommelt nog heel erg. Rond de 60 per minuut tel ik er denk ik nu.

Hoe kan ik nu precies erachter komen wat het gewenste resultaat zou moeten zijn qua CO2? Ik heb de test erin hangen, kleurt momenteel nog blauw.

Iemand tips voor het optimaliseren van het systeem? Alvast bedankt!
 
Je kan de ph en de kh meten maar dat is een indicatie met de tabel. ik heb zelf de indicator op heel lichtgroen zitten. Rond de 25mg is voor een flink beplantyte bak wel een redelijke waarde denk ik zo. Het duurt enkele uren voordat de kleur zich heeft aangepast.

Wat dat pressure allemaal inhoudt weet ik niet want ik heb alleen een meter die de werkdruk aangeeft en de druk in de fles.
 
Dus twee waardes?

Ik heb deze:

reg005.jpg


De eerste meter is de low pressure (werkdruk volgens mij) en de 2e de high pressure (druk in de fles).

Waar heb jij ze op staan?
 
Mijn fles staat nu op 50Bar en word afgevuld op zo n 60Bar. er zit dus nog 50Bar in de fles ongeveer.
Ik heb de werkdruk op ongeveer 1 bar staan hier.
Jij hebt dubbele rijen met getallen en dat heb ik dus niet op de meters staan.
 
Lastig, dus gewoon een kwestie van PH en KH meten ?

De druk in de fles is goed (net gevonden via de website).

Over de werkdruk kan ik helaas niets vinden online.. Misschien moet ik dit gewoon gaan uitproberen?

Misschien hebben backplay en flipper een idee?
 
Zanziee zei:
De High Pressure op mijn regulator geeft 700 aan. Deze blijft mooi stabiel (dan heb ik geen CO2 lekken toch?)
Dat is de druk van de fles, die zal dalen naargelang je fles leeg loopt.

Zanziee zei:
De Low pressure staat nu op 20. Is dit te laag? Moet dit hoger?
Heb je de inline atomizer, of iets anders?
Een atomizer heeft meestal wat meer druk nodig, dus als je die gebruikt begin dan bij 1,5 bar en kijk of die hoger of lager hoeft.


Zanziee zei:
Hoe kan ik nu precies erachter komen wat het gewenste resultaat zou moeten zijn qua CO2? Ik heb de test erin hangen, kleurt momenteel nog blauw.
Je pH door de dag meten, en kijk naar het verschil t.o.v. ontgast water.
Stel die zo in dat als het licht aangaat je pH stabiel blijft, dus een uur of 1-3 aanzetten voor het licht aan gaat.
Voor het instellen zou ik niet onmiddellijk op de dropchecker afgaan, dat duurt wel even eer die reageert.

HIER is een goed artikel over het instellen van CO2 en de verschillende methodes.
 
backplay zei:
Dat is de druk van de fles, die zal dalen naargelang je fles leeg loopt.
Duidelijk, dit staat dus prima.

backplay zei:
Heb je de inline atomizer, of iets anders?
Een atomizer heeft meestal wat meer druk nodig, dus als je die gebruikt begin dan bij 1,5 bar en kijk of die hoger of lager hoeft.

Inderdaad, een inline atomizer. Hij staat nu op 20 psi. Heb even online gekeken via omrekentooltje en zie dat het op 20 psi ongeveer 1,4 bar is. Draai hem heel iets hoger.

backplay zei:
Je pH door de dag meten, en kijk naar het verschil t.o.v. ontgast water.
Stel die zo in dat als het licht aangaat je pH stabiel blijft, dus een uur of 1-3 aanzetten voor het licht aan gaat.
Voor het instellen zou ik niet onmiddellijk op de dropchecker afgaan, dat duurt wel even eer die reageert.

Heb nu ��n uur voordat de lampen aangaan dat de CO2 aanspringt en ��n uur voordat de lampen dimmen gaat hij weer uit.
 
CO2 continu meter is donker groen.
Dacht even mijn PH en KH te meten, maar blijkt dat mijn KH flesje leeg is.. Morgen / vrijdag maar even nieuwe zien te scoren.

Zag dat mijn PH gedaald is tot 6.5! KH was laatste keer dat ik een meting had gedaan 9, maar dat was toen de CO2 set er net aan zat..
Daalt de KH ook mee wanneer je CO2 toevoegt aan het aquarium?
 
De kh daalt niet meetbaar kun je stellen hoor door de co2.
Donkergroen wil zeggen dat je nog niet al teveel co2 in je bak hebt.
Ik doseer in de 200 literbak zo n 140 bellen.
 
Misschien duurt het ook wel even voordat er iets gebeurt.. Morgen maar eens zo'n testje halen en dan zien wat de KH is. Mocht het 9 zijn met een PH van 6,5 dan is het CO2 gehalte veelte hoog in het water lijkt mij?
De continu meter moet dan lijkt mij gelig kleuren?
 
Even een meting gedaan (KH gehaald).

KH 9
PH ~6,5

Dan kom ik uit op ongeveer 90/100 Co2..
Dit lijkt mij erg veel. De dropchecker is groen van kleur zoals op het plaatje hieronder:

sB39kq777VAkUzltdNJu8-7EdTUk22aZ.jpeg


Ik gebruik een testkoffer van Sera, de PH gaat in stappen van 0,5.
Is er een mogelijkheid dat ik de PH nauwkeuriger kan meten?
 

Terug
Bovenaan