Toch maar een CO2 set in mijn bak?


ja dan moet je een set van salifert halen, ik kan de kh op tienden meten. ik heb een kh van 0.9 dh en een ph 6.2.
 
Bij een ph van 7 zit je nog op 66mg en dat geeft de dropcheker niet aan nee.
Nou is het zo dat de test ook andere zuren meeneemt en de continutest niet. ook zuren door organische belasting worden meegenomen en daarom is de continutest betrouwbaarder.

Hoeveel bellen doseer je nu op hoeveel liter??
 
Laatst was er ook een lid die volgens de tabel veel co2 had maar volgens de continutest niet. Ik snapte dat ook niet en heb de vraag aan Backplay voorgelegd en dit was de reactie:

Op druppeltesten hebben die organische stoffen ook een invloed. Op de CO2 indicator niet, omdat die er niet in raken.
Heb onlangs nog een reactie gelezen op die vraag van de firma "Hach". Die maken professionele druppeltesten, en die bevestigden dat de zuren invloed hebben op de testen. Vanaf de moment dat je met titratie begint (dus bv. pH en KH testen) kan het mis gaan. Zelf de zogenaamde directe CO2 druppel testen zoals JBL die heeft.
 
Ik doseer 95 bellen per minuut heb ik zojuist even geteld, heb een Rio 240 (~200 liter?)
 
Vanmorgen voordat het licht aan ging:

PH 6,5 - 7 (vond het lastig te zien)
KH 7

Kan dat zoveel en zo snel dalen?
 
Als je co2 aanpast dan hoort na enkele uren de nieuwe waarde te zijn bereikt hoor.
 
Hoeveel invloed heeft stroming eigenlijk op co2?

In mijn kubusbak lijkt het alsof de stroming beter is ten opzichte van in een lange bak. Als ik vlokvoer geef wervelt het echt door de hele bak. In mijn eerdere lange bakken had ik dit niet zo erg.

Misschien is de vorm van mijn bak en de daarop volgende goede stroming de oorzaak dat ik maar 80bellen per minuut hoef te geven op 300 liter? Betere stroming bespaart je dus co2?

Mijn continuetest is trouwens lichtgroen nu, als ik hem donkergroen wil hebben zou ik nog lager kunnen gaan zitten denk ik.
 
80 is wel erg weinig maar e.e.a. hangt ook af van je waterwaarden uit de kraan. Ik moet hier 1.35 de ph verlagen. van 7.9 naar 6.6 ongeveer en dat kost me 130 bellen op 200 liter.
Door oppervlaktestroming zal er door gasuitwisseling co2 ontsnappen zeg maar.Als je veel beweging aan het oppervlak hebt zal je meer moeten toevoegen.
 
Het ligt aan een combinatie van factoren.
Ik zit met een vergelijkbare inhoud als John, maar het lukt mij met 12 bellen per minutt..
 
Zag gisterenavond en vanmorgen de neons flink happen naar lucht. Heb het aantal bellen iets verlaagd, nu zwemmen ze weer normaal door de bak, de continu test is nu wel blauw/groenig.

Nog even rustig blijven afstellen lijkt mij tot het gewenste resultaat behaald is.
 
Bij die kleur heb je zeker niet teveel co2. Zijn alle andere waarden wel goed??

@Tom
Hoe doe je dat dan?? Dan heb je vast andere waterwaarden dan dat ik heb.
Verlaag jij ook bijna 1,5 ph met 12 bellen??????
 

Terug
Bovenaan