Wat is er nieuw

toontjuh1 zijn planten paradijs (de herstart)

• Onderwerp starter Onderwerp starter toontjuh1
  • Startdatum Startdatum
Dank je martin hij draait nog steeds heel goed mn lotus begint ook donker rood te worden helaas is mn laptop kapot maar zogauw hij gemaakt is zal ik weer wat fotos plaatsen

Zwemmen de denisonii's nog bij je rond? 🙂

yep de denisonni,s zwemmen nog in mn bak er had laatst iemand intresse alleen die heeft niks meer van zich laten horen
dus ga ze binnekort nog eens op mp zetten

zoo hier weer een update van mn aquarium 🙂, hij draaid lekker alleen ben niet helemaal tevreden met mn verlichting

ik ben hier een oplossing voor aan het zoeken ik heb er momenteel een tl balk in waar tls in passen van 115 en mn aquarium is 150 breed dus vooral de zijkanten krijgen een bak minder licht dit is dan ook wel te zien aan mn Braziliaanse klimop

mn nieuwe ph electrode van jolub week ook behoorlijk af waarschijnlijk komt dit door mn tl verlichting hij versprong steeds van waarde en ook net nadat ik hem geeikt had versprong hij weer in de eik vloeistof met 0,3 ph

aangezien ik mn oude ph electrode heb weggegooit draaid de bak nu even zonder ph controller dus gewoon dmv een tijd klok

waarschijnlijk gaat er gewoon weer een ph electrode van dennerle komen daar heb ik in het verleden eigelijk weinig last van gehad met verspringen, misschien dat glas elektrodes hier gevoeliger voor zijn.

zoals jullie zien heb ik mn achterplanten vrij goed gesnoeid vooral de bacopa was een flinke bos geworden en overheerste eigelijk mn bak , mijn stricta heeft het ook een poos niet goed gedaan hij verloor zijn blad maar begint nu weer nieuwe bladeren aan te maken.

ik heb er ook 2 stukken kienhout in gezet en geprobeerd 1 ervan volgens de gulde snede neer te zetten dit zou meer rust in de bak brengen ook heb ik mijn rosaefolia op een ander punt van de gulde snede neergezet ( deze stond al bijna goed )

ik ben met mijn plantenvoeding overgestapt naar kramerdrak voeding, het viel me op dat in mijn rio 300 bak de planten er nu al heel mooi bij stonden vooral de klimop heeft dikke stengels en lekker stevige vlezige bladeren en een heel stuk groter kwa afmeting en ook mijn roseafolia doet het een heel stuk beter

ben benieuwd wat jullie ervan vinden 🙂

197651_0_82_foto_2_2.jpg

681886_0_82_foto_3_2.jpg

199491_0_82_foto_3_3.jpg

657636_0_82_foto_3.jpg

Het ziet er weer beeldschoon uit!

dank je allemaal voor de leuke reacties 🙂

ik heb vandaag ook eens uit zitten pluizen wat ik nu met mn verlichting wil gaan doen en het volgende is er uit gekomen:

ik ga er 145 cm lange t5 tl buizen in maken welke met buizen klemmen op de dwarsliggers van het aquarium komen daar kan ik ze als het ware in vast klikken

normaal gebruik je tl doppen waar je je lamp in stopt alleen gaat dit niet meer passen ik heb gelezen dat je de draden ook aan de tl zelf kunt vast solderen dit ga ik dan ook doen en dan mbv een beetje siliconen kit en krimpkous waterdicht maken

er komen in totaal 4 tls in te hangen en heb de kleuren 865,830,en 840 besteld alleen even kijken nog welke tl ik waar plaats

als het klaar is dan kan ik 2 lampen samen laten dimmen en de 2 andere lampen kan ik apart laten dimmen

mooi hoor!

wat is dat voor een plantje wat je helemaal rechtsvoor hebt staan?

dank je !! de plant is de Nymphoides ezannoi een erg leuk plantje moet ik zeggen

de denissoni,s zijn inmiddels verhuisd naar een ander plekje nu wil ik mijn boesemani,s ook latenverhuizen om zo een mooi nieuw visbestand in mn bak te doen word wel eens tijd voor wat anders.

ik zit zelf aan een mooie grote groep kegelvlek barbeeltjes te denken omdat deze heel mooi scholen met daarbij een stuk of 5 diamant gourami,s , ook lijkt me een groepje maanvissen (peru altums) mooi en dan nog wat marmer bijlzalmpjes voor het oppervlak.

ik denk dat ik zo ook een stuk meer rust in mn bak breng

Heb je veel planten weggedaan? Ik zag een advertentie van je bij aangeboden maar je hebt niet gereageerd?

hey Saskia

ik heb zojuist gereageerd ik heb er ook meteen een foto bij gedaan maar heb iig nog voldoende plantjes over hoor 🙂

dankje richvio 🙂 er zijn alweer enkele nieuwe planten aan mn bak toegevoegt namelijk de zosterfolia en helferi , javamos en Christmas mos en nog 2 soorten varens 🙂

vandaag eindelijk mijn ph electrode binnen gekregen dus nu draait mn bakje weer op de ph controller 🙂

klein updateje

morgen komt he tpakketje smet de nieuwe verlichting binnen 🙂 dus kunnen we gaan klussen haha

ik heb rechts mijn uitstroom ook eens vervangen voor een stukje sproeibuis dit omdat mijn planten in de rio 300 vele malen mooier groeien als in mn rio 400 eens kijken hoe dat uit gaat pakken

jaja we hebben afgelopen week kunnen knutselen ik heb de verlichting zo goed als aangepast ik moet alleen mijn voorste tl nog aansluiten en dan het dimgebeuren nog aansluiten maar dit doe ik als de lampen zijn ingebrand

tenopzichte van mijn rio 300 draaid deze iets minder hij draaid wel goed alleen ik merk duidelijk dat de plante in de rio 300 vele malen mooier en beter groeien waarschijnlijk heeft dit ook een groot deel met de verlichting te maken .

ik heb mn rechtste uitstroom veranderd naar een stukje sproeibuis op de achterwand als mn planten dadelijk weer tegen het wateroppervlak zitten valt dit niet zo erg meer op het is iets minder mooi maar wel veel beter voor de verspreiding van de voedingstoffen

het ziet er op het moment een beetje kaal uit maar dat gaat wel weer goed komen heb er achter de palustris superred een paar stekken sterrenkruid neergezet dit gaat zeker een mooie volle bos worden ik heb ook nog wat mos en pogestemon helferi op het hout gemaakt en 2 kleine varens op het hout bevestigt

waterwaardes die ik probeer aan te houden zijn

po4 0,5 a 1 mg/l
no3 10 a 15mg/l
fe o,5 a 1 mg/l

de nieuwe verlichting als hij helemaal klaar is is alsvolgt :

van voor naar achter

philips 830
philips 840
philips 865
philips 840

de buizen zijn 145 cm lang en 49 watt dus ik heb nu een veel beter lichtspreiding ik heb ze helaas wel allemaal in eens moeten vervangen dus heb de verlichtings duur wat korter gezet om de algjes zoveel mogelijk weg te houden

de fotos

934341_0_82_img_0660.jpg

993352_0_82_img_0661.jpg

533822_0_82_img_0662.jpg

474138_0_82_img_0663.jpg

376519_0_82_img_0664.jpg

495538_0_82_img_0665.jpg

495538_0_82_img_0665.jpg

981376_0_82_img_0667.jpg

Prachtig mooie bak.
Wat zijn de maten eigenlijk van deze bak?

Ik vind de verlichting mooi, helder en toch warm. De bak staat er weer prachtig bij!

juwel 400 is het 1,50 cm bak

de boesemanies zijn verkocht en heb net nieuwe vissen gekocht het zijn :

13 marmerbijlzalmen
19 kegelvlek barbelen ( gaan er 30 worden maar de winkel had er niet meer )

Wat een plantenpracht. Heel mooi. Ik las dat je bent afgestapt van de ei-methode en iets wilde gaan doen met de voeding. Heb ik gemist wat dat nieuwe dan is of heb je er nog niets over verteld. Of is het "kramerdrak"?
Wil je dat uitleggen want het zegt mij niets.

Vr.gr.
Paul

ben anders gaan bemesten met lagere waardes aan po4 en no3 en dit gaat tot dusver erg goed ook ben ik de kramerdrak gaan gebruiken en goede resultaten mee behaal

ik ga nu als test in mijn rio 300 minder ( de helft )plantenvoeding gebruiken en minder co2 en redelijk veel licht eens kijken wat dat gaat brengen kreeg de tip van n mede aquariaan dat zoveel voeding niet nodig was dus gaan we dat eens proberen 🙂

hey Anthony!

Mooi gegroeid allemaal 😀
*jaloers*

groetjes carina

dank je !!🙂

laatst mn aquarium leeg gehaald en herplant en t groeit weer prima allemaal 🙂

743832_0_82_img_1909.jpg

938455_0_82_img_1910.jpg

993285_0_82_img_1911.jpg

thks peter 🙂

de rio 400 is niet meer ....

heb m verkocht en er is een aqualantis fusion 200 voor in de plaats gekomen waarvan ik ook een plantenbak ga maken 🙂

Ik ben daar ook benieuwd naar wat je ervan gaat maken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan