zoo hier weer een update van mn aquarium
🙂, hij draaid lekker alleen ben niet helemaal tevreden met mn verlichting
ik ben hier een oplossing voor aan het zoeken ik heb er momenteel een tl balk in waar tls in passen van 115 en mn aquarium is 150 breed dus vooral de zijkanten krijgen een bak minder licht dit is dan ook wel te zien aan mn Braziliaanse klimop
mn nieuwe ph electrode van jolub week ook behoorlijk af waarschijnlijk komt dit door mn tl verlichting hij versprong steeds van waarde en ook net nadat ik hem geeikt had versprong hij weer in de eik vloeistof met 0,3 ph
aangezien ik mn oude ph electrode heb weggegooit draaid de bak nu even zonder ph controller dus gewoon dmv een tijd klok
waarschijnlijk gaat er gewoon weer een ph electrode van dennerle komen daar heb ik in het verleden eigelijk weinig last van gehad met verspringen, misschien dat glas elektrodes hier gevoeliger voor zijn.
zoals jullie zien heb ik mn achterplanten vrij goed gesnoeid vooral de bacopa was een flinke bos geworden en overheerste eigelijk mn bak , mijn stricta heeft het ook een poos niet goed gedaan hij verloor zijn blad maar begint nu weer nieuwe bladeren aan te maken.
ik heb er ook 2 stukken kienhout in gezet en geprobeerd 1 ervan volgens de gulde snede neer te zetten dit zou meer rust in de bak brengen ook heb ik mijn rosaefolia op een ander punt van de gulde snede neergezet ( deze stond al bijna goed )
ik ben met mijn plantenvoeding overgestapt naar kramerdrak voeding, het viel me op dat in mijn rio 300 bak de planten er nu al heel mooi bij stonden vooral de klimop heeft dikke stengels en lekker stevige vlezige bladeren en een heel stuk groter kwa afmeting en ook mijn roseafolia doet het een heel stuk beter
ben benieuwd wat jullie ervan vinden
🙂