torenslakken?


sailjo

Well-known member
Lid geworden
21 januari 2020
Berichten
761
Locatie
Gauw
20200505_205833.jpg


zijn dit allemaal torenslakken ?
 
Kleine torenslakjes kunnen best wel nuttig zijn om je bodem fris te houden dus je zou ze eventueel handig kunnen inzetten.
 
Slakken worden vaak als een plaag gezien, maar het zijn zeker nuttige beestjes die je van algen, overgebleven voer en afgestorven plantenresten kunnen afhelpen.
Persoonlijk zou ik er voor kiezen die helena uit te vangen en van de torenslakken te profiteren!

Als het er al te veel worden, kun je eenvoudig van een groot aantal af komen door 's avonds een schijfje komkommer of aardappel in de bak te laten vallen en dat er 's ochtends afgeladen met slakken weer uit te halen.
 
Dat zijn een heleboel maar zeer zeker nuttig.
 
Terwijl velen er graag vanaf willen, heb ik een tijdje geleden bewust torenslakken gekocht voor in mijn aquarium. Ze ploegen de zandbodem om waardoor er belangrijke uitwisseling plaatsvindt tussen de waterkolom en het substraat onder de zandlaag. Als het er te veel worden vis ik er een aantal uit, maar tot nu toe valt dat nog reuze mee. Een gouden regel is volgens mij dat je niet moet overvoeden zodat er etensresten overblijven.

Deze komen allemaal uit je aquarium @sailjo ?
 
ja, deze komen uit de nieuwe bak van de zoon, ik probeer ze zoveel mogelijk uit te vangen, er zal een andere bodem in komen want deze is niet geschikt voor de vissen die erin zitten en dan komen ze er deels weer in. Grootste deel zal dan naar mijn grote bak gaan en er was nog iemand die belangstelling had voor ze.
 

Terug
Bovenaan