[ Tranquility ] 120x50x55 full optic white/High tech [ Veilside ]


Ze zijn erg cool... ben benieuwd naar de effectiviteit naar verloop van tijd! maar daar val ik je over een tijdje wel mee lastig :D
Zal wel goed zijn...op papier heb ik 2800 l/u
Voor netto ongeveer 260 liter water.
2 jet outflows....na dat zit wel goed:cool:
 
Zal wel goed zijn...op papier heb ik 2800 l/u
Voor netto ongeveer 260 liter water.
2 jet outflows....na dat zit wel goed:cool:
Misschien niet helemaal lekker uitgelegd wat ik bedoelde met effectiviteit. Ik bedoelde of de
ingekepingen (dunne gaten) in de inlaat groot genoeg zijn om het water en rotzooi af te voeren en of dit niet
snel vol komt te zitten!
 
Misschien niet helemaal lekker uitgelegd wat ik bedoelde met effectiviteit. Ik bedoelde of de
ingekepingen (dunne gaten) in de inlaat groot genoeg zijn om het water en rotzooi af te voeren en of dit niet
snel vol komt te zitten!
Welke rotzooi;)
Nee zijn goed...eerder te groot nog...maar werkt wel top....normaliter zitten er zelf minder inkepingen in
 
Welke rotzooi;)
Nee zijn goed...eerder te groot nog...maar werkt wel top....normaliter zitten er zelf minder inkepingen in
dat komt nog :p nee grapje.. maar mooi.. vind het een strak systeem!
heb zelf een glazen skimmer/inlaat binnen gekregen via aliexpres en ben nog opzoek naar een glazen spraybar! Deze heb ik helaas
nog niet gevonden voor een betaalbare prijs! langzaam maar zeker alles verzamelen kan erg frustrerend zijn als je wilt beginnen!
 
dat komt nog :p nee grapje.. maar mooi.. vind het een strak systeem!
heb zelf een glazen skimmer/inlaat binnen gekregen via aliexpres en ben nog opzoek naar een glazen spraybar! Deze heb ik helaas
nog niet gevonden voor een betaalbare prijs! langzaam maar zeker alles verzamelen kan erg frustrerend zijn als je wilt beginnen!
Zal als ik thuis ben je effe wat linkjes sturen van glazen spraybars:D
Ik kan dat gevoel van verzamelen en dan is het zo ver en dan wil ik weer opnieuw beginnen:cool:
 
Zal als ik thuis ben je effe wat linkjes sturen van glazen spraybars:D
Ik kan dat gevoel van verzamelen en dan is het zo ver en dan wil ik weer opnieuw beginnen:cool:
ah thanks! Vond degene bij Wilco wat aan de dure kant :D .. moet alleen nog de soil en spraybar en dan kan ik met de definitieve scape
beginnen! Helaas is alles zo f%^&*ing duur! Nu weer verder met jouw topic :D
 
ah thanks! Vond degene bij Wilco wat aan de dure kant :D .. moet alleen nog de soil en spraybar en dan kan ik met de definitieve scape
beginnen! Helaas is alles zo f%^&*ing duur! Nu weer verder met jouw topic :D
Ja helaas duur....maar kwaliteit komt met een dikke prijskaart....
Zie helaas nog steeds overal op social media dat men onderschat hoe belangrijk sommige technische apparatuur is en bij elkaar hoort.
Zoals de hoeveelheid filtratie nodig is....of de hoeveelheid lumen of par nodig bij bepaald planten....of weer juist te veel co2 geven icm te weinig of weer te veel voedingsstoffen etc etc ..maar goed....
Zegt ook niks of mij bak wel zonder problemen door komt...het is wel zo..hoe hoger je gaat zitten met alles de problemen er ook harder en sneller in rammen
Dus het vraagt wel meer aandacht high tech....maar dat maakt het leuk en spannend en geeft extra voldoening als het wel volgens plan gaat:cool:
 
Ja helaas duur....maar kwaliteit komt met een dikke prijskaart....
Zie helaas nog steeds overal op social media dat men onderschat hoe belangrijk sommige technische apparatuur is en bij elkaar hoort.
Zoals de hoeveelheid filtratie nodig is....of de hoeveelheid lumen of par nodig bij bepaald planten....of weer juist te veel co2 geven icm te weinig of weer te veel voedingsstoffen etc etc ..maar goed....
Zegt ook niks of mij bak wel zonder problemen door komt...het is wel zo..hoe hoger je gaat zitten met alles de problemen er ook harder en sneller in rammen
Dus het vraagt wel meer aandacht high tech....maar dat maakt het leuk en spannend en geeft extra voldoening als het wel volgens plan gaat:cool:
Ik zelf probeer licht de limiterende factor te laten zijn door dit goed te kunnen controleren..vandaar niet bespaard op de daylight led verlichting van Wilco. Wanneer je filtratie, circulatie, co2 en voedingstoffen in orde zijn kom je een heel eind zonder al te veel problemen.. ik zag dat je de twinstar gebruikt in je bak.. toffe gadget.. wellicht helpt dit ook wel in een nieuw opgestarte bak aangezien er nog geen aanslag te zien is op je seyru stones!
 
Ik zelf probeer licht de limiterende factor te laten zijn door dit goed te kunnen controleren..vandaar niet bespaard op de daylight led verlichting van Wilco. Wanneer je filtratie, circulatie, co2 en voedingstoffen in orde zijn kom je een heel eind zonder al te veel problemen.. ik zag dat je de twinstar gebruikt in je bak.. toffe gadget.. wellicht helpt dit ook wel in een nieuw opgestarte bak aangezien er nog geen aanslag te zien is op je seyru stones!
Zelfde hier kwam techniek. ...niet op bespaard...zegt nog niet alles hoor :)
Twinstar kan ik vooralsnog weinig over zeggen...maar tot nu toe nog geen groen of bruin plekje te bekennen. ..dus fingers crossed :D
 
Bijna 2 weken veder...alles groeit als een malle..
Verlichting gaat nu op 100%
2017-04-30 11.56.22.jpg
2017-04-30 11.57.15.jpg
2017-04-30 11.58.38.jpg
2017-04-30 11.59.54.jpg
 
Heel erg gaaf! Niet alles gelezen maar wel hele gave foto's! Nu kan ik erover gelezen hebben, maar welke bewoners gaan er in de bak komen?
En waarom de binnenkant van je kastje oranje?
Ben iig heel benieuwd wat je verder gaat doen! Ik blijf je volgen
 
Zeer mooi!
Strak geheel en goed aan het ingroeien precies! :thumbs:

Allemaal vrij indrukwekkend materiaal alleszins!

Wat zijn de klemmetjes aan de rand van je bak? is dat voor een afdekplaat?
En wat ligt er centraal op je lichtbalk? :engel: Sorry, ben beetje nieuwsgierig maar ik zag het op eerdere foto's ook al liggen en vroeg het me toen ook af...
 
Heel erg gaaf! Niet alles gelezen maar wel hele gave foto's! Nu kan ik erover gelezen hebben, maar welke bewoners gaan er in de bak komen?
En waarom de binnenkant van je kastje oranje?
Ben iig heel benieuwd wat je verder gaat doen! Ik blijf je volgen
Thanks,
waarom oranje,,,waarom niet:cool:.
wou gewoon een gek kleurtje,,geen bepaalde redenen voor:)
Bewoners..als eerste dit weekend 15 amano,s garnalen en 15 bleu dream garnalen en 10 tot 15 Dwergmeervallen
1 tot 2 weken later grote groep ( begin met 50 denk ik ) neig naar bleu king tetra,s.....of.....iedergeval een grote groep nano visjes
 
Zeer mooi!
Strak geheel en goed aan het ingroeien precies! :thumbs:

Allemaal vrij indrukwekkend materiaal alleszins!

Wat zijn de klemmetjes aan de rand van je bak? is dat voor een afdekplaat?
En wat ligt er centraal op je lichtbalk? :engel: Sorry, ben beetje nieuwsgierig maar ik zag het op eerdere foto's ook al liggen en vroeg het me toen ook af...
Mijn dank is groot,
Klemmetjes zijn inderdaad voor de afdek plaat die misschien er op komt te liggen al ik de bewoners er in heb,,,,ben daar nog niet zeker van....
Dat centraal op de lichtbalk dingetje is een mini glazen waterpas:)..als ik onderhoud doe of zo iets dan gaat de lichtbalk omhoog,,en ja als ie weer naar beneden gaat dan raad je het al:cool:
 
Ik moest de blue king tetra even googlen, dacht dat je de simulans bedoelde, maar wow, wat een mooie vis! Ik denk dat in dit mooie aquarium die visjes helemaal geweldig zullen staan. Ik ben ze alleen nog nooit tegengekomen in een aquariumwinkel, ik hoop dat je ze kan vinden!
 

Terug
Bovenaan