Erg fraai Rinzo.
Fraai hoor Rinzo😊. Jij wisselt toch weinig water van jou bak? Als ik het goed onthouden heb 😅.Foto nemen voor de snoei
Bekijk bijlage 373793
Heb de laatste weken na een tl lamp te breken boven de bak de voorste helft van de bodem een flinke reinigingsbeurt gegeven.
Heb iedere dag een plantengroep uitgetrokken en met een zelfgemaakt gevelklokje/slang 10jaar oude vuil en verpulverde akadama verwijderd.
Verder blijft dit een zorgeloze bak de planten zijn op kleur groeien traag en algarm.
Vissen en garnalen doen het goed.
Ramen om de 3 a 4 weken eens poetsen.
Idd normaal enkel verdampt of na de snoei bijvullen.Fraai hoor Rinzo😊. Jij wisselt toch weinig water van jou bak? Als ik het goed onthouden heb 😅.
Een oxidator die zorgt voor wat extra zuurstof als de planten het wateroppervlaken toe groeien.Prachtbak! Wat zijn die kleine glazen(?) dingen op de bodem?
Rem erop wil zeggen licht dimmen en minder voeding? Of ook lichtduur inkorten?Bakje gaat stilaan in de zomer modusBekijk bijlage 375044
Zal komende weken nog eens een grote snoeibeurt geven , daarna gaat de rem erop.
Vermoed dat ik net als vorige jaren amper of niets aan de verlichtingsduur of intensiteit zal aanpassen.Rem erop wil zeggen licht dimmen en minder voeding? Of ook lichtduur inkorten?
Goed om te horen met al die stikstofproblemenDe grootste rem gebeurt door de N-stikstof voeding zwaar te remmen
Ik vermoed dat triple van een hoge dosering overschakelt op een leandosing regimeN is nitraat? Krijg je dan geen algen problemen? Hoe pak je zo iets aan?
N is nitraat? Krijg je dan geen algen problemen? Hoe pak je zo iets aan?
Iets in die richting in de winter iets rijker dan leandosingIk vermoed dat triple van een hoge dosering overschakelt op een leandosing regime
Vanaf foto 26april tot nu is er amper iets gebeurt van onderhoud of snoei in de bak.Erg mooi zo’n plantenbak. Petje af👌🏼
Vooral ook het bijhouden van al die planten is toch ook wel een klusje.
Euh , dacht dat ik opmerkingen ging krijgen dat er werk aan was om aquarium terug mooi te krijgen.Heel mooi weer Rinzo.
Ik ben zeker tevreden hoe de plantjes de verwaarloosde zomerperiode door gekomen zijn .Wat jou lukt krijg ik dus niet voor elkaar. Een mooie plantenbak. Ziet er supergeweldig uit!
Complimenten voor jouw mooie bak.Bundel Pogostemon erectius
Zowel de japonica's als de neocardina's eten hier niet van den Pogostemon erectius toch hebben ze wel al eens andere planten (kaal) geeten.Complimenten voor jouw mooie bak.
Ik heb ook een aantal van deze “Pogostemon erectius” maar wel op lagere lichtsterkte 22lm/L
Geen mooie bos zoals jij maar plaats her en der losse stengels voor contrast.
Helaas zijn mijn mini-japonica garnalen hier dol op, ze beginnen onderaan de stengel de blaadjes te eten maar laten “gelukkig” de jonge bladeren aan bovenzijde met rust zodat deze wel verder kan groeien.
Moet wel toegeven dat ik mijn vissen zeer weinig voer en garnalen krijgen geen “garnalen” voer.
Heb jij ook garnalen en/of herken jij of misschien andere forumleden dit?
Ik was in een coulante bui maar nu je het zegt 😉Euh , dacht dat ik opmerkingen ging krijgen dat er werk aan was om aquarium terug mooi te krijgen.
Wellicht is Andre bereid te verhuizen? Je moet wat voor de hobby over hebben 🙂André indien je dichter in de buurt van me zou wonen zou ik je zeker wat snoei/stek materiaal van de planten geven en je op goeie weg sturen om een zorgenloos bakje te krijgen.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.