Wat is er nieuw

Triple's aquarium

Zo veel alg is het niet eens vind ik, gaat goed komen:)k

Grof geschut ingezet dus 😀
Heb nog wel wat (veel) manoeuvreerruimte over hoor.
Huidige waterwaardes
Tds +-320
Kh 3
Ph 6,7
No3 +10mg/l
Po4 +-2mg/l
Easy carbo aanbevolen dosis
H2o2 via 3 mini oxidator(gemakkelijker te verstoppen, doe ik toch niet hoor) met iets sterkere oplossing

Hoe werkt zo’n oxidatior? Ik ken waterstofperoxide wel als spot behandeling, maar niet door de hele bak heen.. helpt dat ook? Is dat niet schadelijk voor je dieren?

20241230_201320.jpg
Zo een goed weekje verder en enkele alg pluk sessies + zachte snoeibeurt .

Mooi met die kleuren Rinzo en hoeveel lumen heb je daar overdag ook alweer boven?

Heel mooi :thumbs:

Ook bij de Salifert PO4 druppeltesten zijn hoge waardes lastig aflezen, hoewel deze naast de waarde 2 ook nog een 5 heeft.
Het is vooral een indicatie dat er voldoende po4 aanwezig is voor me , indien ik een betere bepaling van de (hoge)po4 waarde wou zou wensen is er mogelijkheid om 50% aquariumwater te verdunnen met 50% demi water en de dan gemeten waarde te verdubbelen.

Heel mooi!!

Heel mooi!

Daar is de bak weer die wij allemaal kennen, stast er weer prima bij 👍.

Zeer fraai Rinzo 👍.

Mooie foto 💪
Zeer fraai Rinzo 👍.
Schitterend weer Rinzo.
Thanks iedereen.
De planten doen het terug goed en hoef amper nog alg te plukken.

Tijd voor een (oud)volgend probleem aan te pakken .
Na de zomer is mijn garnalen populatie stilaan gekrompen dacht dat de vuurtjes minder werden door predatie van de vissen .
Maar ook de japonica's werden uitgedund misschien mede door leeftijd de jongste waren minimaal 4 jaar oud.

Staat er prachtig bij hoor ! 👍
En ja garnaaltjes de kweek kan soms ff stilvallen en dan ineens weer opkomen.....hier ook een groep Bloody Mary's garnalen welke helemaal stil was gevallen en nu weer vol jongen

Had die vuurtje van bij de start van mijn aquarium avontuur had er op sommige momenten waarschijnlijk +1000 in deze bak en bij introductie van sommige nieuwe vissen kon die groep flink minderen maar kwam ik nooit zonder te zitten.
Ook bleef er altijd voldoende kweek over in mijn potfilters die konden daar opgroeien tot volwassen garnalen die ik bij de jaarlijkse reiniging terug in de bak kon vrijllaten.
Bij de laatste reiniging van beide filters waren er geen garnalen aanwezig.
Als het enkel in deze bak was dat de garnalen het niet goed deden kon ik de oorzaak zoeken omdat er geen waterwisseĺs op deze bak gedaan wordt of overdreven belasting door plantenvoeding.
Maar sluit dit beetje uit omdat in mijn andere bak amper tot nooit bemest wordt en grote waterwissels gedaan worden

Staat er prachtig bij hoor ! 👍
En ja garnaaltjes de kweek kan soms ff stilvallen en dan ineens weer opkomen.....hier ook een groep Bloody Mary's garnalen welke helemaal stil was gevallen en nu weer vol jongen
Zie het hier al jaren en vaak tijdens de winter en na maart komen ze weer opgang. Waarom dat altijd zo is dat is me een raadsein en als ik het vraag krijg ik geen antwoord van ze :DD

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan