Trofis collisa 1000 van Nickey


N

Nickey

Guest
hallooo,
na een heel slechte start te hebben gehad in de aquriumwereld lijk ik nu eindelijk een beetje te begrijpen hoe het werkt :) (met veel hulp van het forum)

ik zelf heb een 60cm, nog een 60cm, een 80cm en nu ook indraaiend een trofis 1000!
de 2 60cm gaan weg door meerdere omstandigheden, maar daar komt de trofis voor terug. de 80cm blijft.

zoals ik al zij is mijn (2e hands) trofis 1000 aan het indraaien met een extern filter van JBL 1501 (beetje overpowerd maar het zat erbij en waarschijnlijk kan ik hem omruilen voor een JBL 900) led verlichting van een merk waar nergens op staat hoeveel licht het eigenlijk geeft :stom: . en verwarming.
hij was enorm vies toen ik hem kreeg:
(De enige keer dat ik op de pc op het AF zit om foto's te upploaden loopt ie natuurlijk vast :D, dan maar zo)


De inrichting is tijdelijk, het visbestand en de gedeeltelijke inrichting van mijn 80cm gaat over na de 1m toe. Dat doe ik tegelijkertijd dat ik de vissen overzet.

Mocht je het nog niet gezien hebben, ja er zitten nu al vissen in. Ik draai in met 5 guppen. Deze guppen komen uit de omstandigheden :
1 keer in de 2 a 3 weken de hele bak (meer een vaas) leeg (zonder filter) grind wassen met zeep, weer vers water erin en klaar!
Het zijn dus enorm sterke vissen die ik wel vaker gebruik voor het indraaien van een aquarium omdat ze dus "nitriet piek proof" zijn :D maar ze zorgen al wel voor vervuiling.
Ik voeg tot nu toe niks toe van plantenvoeding, alleen voedingstabletten voor de Echinodorus ozelot.

Nu lekker wachten en kijken hoe het groeid :)
 
Bak ziet er al leuk uit, het filmpje geeft een goede impressie. Over de vissen zijn de meningen verdeeld, maar ik snap de beweegreden. Al schijnen de guppen van vandaag niet meer zo heel sterk te zijn door de massale nakweek. Of dit ook echt zo is; ik heb hier geen ervaring mee
 
Ik zou gewoon die JBL 1501 er op laten zitten heb ik ook hier op de 100cm zitten
 
Killerfish zei:
Bak ziet er al leuk uit, het filmpje geeft een goede impressie. Over de vissen zijn de meningen verdeeld, maar ik snap de beweegreden. Al schijnen de guppen van vandaag niet meer zo heel sterk te zijn door de massale nakweek. Of dit ook echt zo is; ik heb hier geen ervaring mee

Bedankt! :)
Hier even een beter totaal plaatje:

v4BvdhL7ljYAPNQa5M9SV1FlvPvrtzOz.jpeg
 
Sidewalker zei:
Ik zou gewoon die JBL 1501 er op laten zitten heb ik ook hier op de 100cm zitten

Dat is nog makkelijker :)
 
Mooi aquarium, succes met de verdere start! Let it grow! :thumbs:
 
hoihoi Nickey,
ik volg je al een tijdje op youtube, en kwam je nu hier ook tegen.
Mooie bak heb je gekocht. Veel plezier ermee.
En mooi veel filmpjes maken he...
Altijd gezellig, filmpjes van Nickey.
 
ikbenFrits zei:
hoihoi Nickey,
ik volg je al een tijdje op youtube, en kwam je nu hier ook tegen.
Mooie bak heb je gekocht. Veel plezier ermee.
En mooi veel filmpjes maken he...
Altijd gezellig, filmpjes van Nickey.

Haha, ik ken jouw ook al een tijdje van youtube. De reacties van frits bekijk ik altijd graag :)
Ik hoop ook dat ik er een hoop plezier mee krijg, filmpjes ervan komen er hopelijk binnenkort aan ;)
 
joekel van een bak zeg!! Mooi!

Geen achterwand ?
 
Ik vind je filmpjes erg leuk, je hebt ook een hele vrolijke stem.
Je bak ziet er al heel gezellig uit, dit wordt vast een blikvanger!
 
Niwla zei:
joekel van een bak zeg!! Mooi!

Geen achterwand ?

Bedankt!
Ik heb nog een poster achterwand liggen (de ene kant blauw en de andere kant zwart) maar ik hoop dat hij zo vol groeid dat het niet nodig is, ik vind het gelijk zo'n donkere indruk geven, een achterwand.

Ik moet eigelijk zeggen dat ik de inrichting wel leuk vind zo :D niet te ingewikkeld enzo, misschien dat ik hem een beetje aanpas maar dat hetgeen wat ik wou niet meer gaat gebeuren.
Ik zal straks even een foto maken van een soort gelijk iets wat ik eigelijk erin wou. (Dat zit nu in mijn 80cm en wou ik overzetten )
 
astrid j zei:
Ik vind je filmpjes erg leuk, je hebt ook een hele vrolijke stem.
Je bak ziet er al heel gezellig uit, dit wordt vast een blikvanger!

Haha bedankt :)
 
Nickey zei:
Ik heb nog een poster achterwand liggen (de ene kant blauw en de andere kant zwart) maar ik hoop dat hij zo vol groeid dat het niet nodig is, ik vind het gelijk zo'n donkere indruk geven, een achterwand.

Helemaal prima dan! Dat is iets persoonlijks natuurlijk ;)

Heb me ook geabonneerd op je youtube-kanaal
 
De planten zijn al aan het groeien!
ik ga waarschijnlijk de EI methode toe passen op deze bak met 25% verversing elke week.

Ik zit nu een beetje te twijfelen over de inrichting, het was de bedoeling dat het een beetje dit zo worden :

LiBFIfGMrpYbeSbshyLcHt_nMVNmhL_-.jpeg

Met wat planten een wat stukjes hout erbij.

De inrichting die ik nu heb vind ik eigelijk ook heel erg leuk, ik denk dat ik dan nog een wat rodere plant toevoeg (ludwigia mullerti ), een crypto uit mijn andere bakken en 2 stukjes hout met javavaren. Dat begint het hier op te lijken: (geweldige fotoshop van mij :D )

LiBFIfGMrpYbeSbshyLcHt_nMVNmhL_-.jpeg

Dan links voor in de hoek Cryptocoryne nevellii.

Wat vinden jullie het mooist?
 
Je kan altijd een stukje hout met anubias erop binden en een beetje links in de bak neerzetten, is leuk hoor in jou bak, en dan heb je zoals je wil dat het ongeveer gaat worden.
Een hele leuke bak!!!!
 
Leuk! Een mooie bak!
 
astrid j zei:
Je kan altijd een stukje hout met anubias erop binden en een beetje links in de bak neerzetten, is leuk hoor in jou bak, en dan heb je zoals je wil dat het ongeveer gaat worden.
Een hele leuke bak!!!!

Wat een super leuk idee! Ga ik zeker doen!
 
Gaat een mooie bak worden. Laat de achtergrond planten maar lekker groeien. Misschien is een achterwand dan niet nodig.

Al zou een zwarte plakfolie er wel voor zorgen dat alles beter uit komt.
 
biljoenblik zei:
Gaat een mooie bak worden. Laat de achtergrond planten maar lekker groeien. Misschien is een achterwand dan niet nodig.

Al zou een zwarte plakfolie er wel voor zorgen dat alles beter uit komt.

Een zwarte achtergrond poster heb ik wel, ik zal eens kijken of dat iets is.
 
Wauw! Wat een enorme bak zeg!
Echt heel gaaf!
 
Even een update,
Ik heb voor het eerst een verversing gedaan en daarna ook de eerste dosis plantenvoeding toegevoegd voor de EI methode.
De planten lijken het goed te doen en de guppen ook.
Ik heb er even een zwarte poster achter gedaan wat Marcel me aanbeveelde, ben ik heel erg blij mee, ziet er mooi uit ;)
Even een foto:
jXN4If3tHmVij7bjAMqb6usamdpqXsgu.jpeg
 
Ziet er mooi uit hoor en de planten moeten ook even aan de EI wennen. Ik zie zo geen co2 maar neem aan dat je dat ook hebt.
 
Idd een stuk mooier zo! Nu de planten nog even flink laten groeien
 
jessicapilon zei:
Ziet er mooi uit hoor en de planten moeten ook even aan de EI wennen. Ik zie zo geen co2 maar neem aan dat je dat ook hebt.

Co2 zit er niet in, dat was toch niet bij de EI verplicht? :stom: :deal:
 
Killerfish zei:
Idd een stuk mooier zo! Nu de planten nog even flink laten groeien

Bedankt!
Het moet inderdaad allemaal goed groeien maar dat is het al aan het doen :Dhet moet straks wat voller (snoeien en terugplanten ) en wat neer 1 geheel worden. Maar dat komt wel.
Ik moest wel lachen toen ik de foto bekeek toen het net geplant was :D dat is het like van een fotoalbum.
 
Mooie bak gozer! Let it grow, let it grow!
 
Het aquarium doet het nog steeds goed, de planten groeien goed en de vissen doen het ook goed. Als de bak 2 weken draait (aanstaande zaterdag ) komen er nog guppen bij en die week daarna ga ik beginnen met het bestand opbouwen, ik denk als eerst de corydoras panda indien doe heel erg sterk zijn (of de neon tetras? )

Op dit moment is dit het bestand wat ik al heb;
13 neon tetra
5 Trigonostigma espei
3 otocinclus
1 betta
1 ancistrus
14 corydoras panda
� vuurgarnalen

Nu laat ik de neon tetras "uitsterven" dus die vul ik niet meer bij.
Natuurlijk wil de Trigonostigma espei uitbreiden, maar ik weet niet zo goed naar hoe veel, ik zat te denken aan een stuk of 25? Wat vinden jullie?
Ook is het mischien een idee om de oto's (Hisonotus leucofrenatus) ook aan te vullen als de ifs die heeft... hoeveel zou ik daarvan moeten bijvoegen?
 
Heel mooi!
 
Sander-fish zei:
Mooie bak gozer! Let it grow, let it grow!
Profiel zeker niet gelezen. :oops:

Maar de bak is zeker heel erg mooi aan het worden. De planten komen heel mooi uit tov die zwarte achtergrond.

Het leuke van een fotoalbum, is dat je de ontwikkeling van je bak heel goed kunt zien.
Zelf zie je hem iedere dag live, en vallen dingen niet zo snel op.
Totdat je de fotos terugkijkt.
 
biljoenblik zei:
Sander-fish zei:
Mooie bak gozer! Let it grow, let it grow!
Profiel zeker niet gelezen. :oops:

Maar de bak is zeker heel erg mooi aan het worden. De planten komen heel mooi uit tov die zwarte achtergrond.

Het leuke van een fotoalbum, is dat je de ontwikkeling van je bak heel goed kunt zien.
Zelf zie je hem iedere dag live, en vallen dingen niet zo snel op.
Totdat je de fotos terugkijkt.

Haha ja dat dacht ik ook al :D
Bedankt, ik zal straks nog even een foto erop zetten net een update, ik vind het zelf ook zo leuk om die veranderingen te zien. :)
 
Ik heb net afscheid moeten nemen van mijn hoogbejaarde betta ;( ;( ;( ;(
Ze werd steeds zwakker door haar leeftijd en vandaag kon ze niet meer eten en zag je aan haar dat het tijd was ;(
Ik ben nog aan het ;( ze herkende me, sprong door een hoepeltje, de laatste week wist ze ook dat ze ergens anders voer kreeg zodat ze niet in de stroming hoefde. Ze had een geweldig karakter.
Ik denk alleen dat de espeis te druk zijn voor een betta om een nieuwe te nemen?
Ik ga haar echt enorm missen...
 
Weer even een update van de bak.
Dit weekend komen de eerste bewoners erin (14 corydoras panda) dus heb ik de laatste puntjes op de I gezet, ik heb wat stukjes hout erbij gedaan en wat mos hier en daar erop gevonden.
Dit word trouwens het uiteindelijke bestand:
2 blauwoogjes
25 Trigonostigma espei
10 neon tetra
14 corydoras panda
3 otocinclus - Hisonotus leucofrenatus
1 ancistrus
Groepje jonge mollie mannen
X vuurgarnaal

Een fotoalbum moet natuurlijk wel :foto: hebben dus hier een aantal :foto:

Totaal:
clKdMNOGazSf0YV5pOHtRwDJQpqw-5KE.jpeg

Links:
clKdMNOGazSf0YV5pOHtRwDJQpqw-5KE.jpeg

Midden:
clKdMNOGazSf0YV5pOHtRwDJQpqw-5KE.jpeg

Rechts:
clKdMNOGazSf0YV5pOHtRwDJQpqw-5KE.jpeg

Vanaf links:
clKdMNOGazSf0YV5pOHtRwDJQpqw-5KE.jpeg

Vanaf rechts:
clKdMNOGazSf0YV5pOHtRwDJQpqw-5KE.jpeg

Pogostemon helferi:
clKdMNOGazSf0YV5pOHtRwDJQpqw-5KE.jpeg

Blije gup tussen de Rotala rotundifolia:
clKdMNOGazSf0YV5pOHtRwDJQpqw-5KE.jpeg


Dat was het voor nu :)
 

Terug
Bovenaan