Tropisch regenwoud van Fozzy


Vandaag eindelijk meubel binnen en de sproei-installatie. Helaas hebben een paar planten de tijd niet doorstaan dus wat nieuwe besteld en vrijdag halen. Dan definitief inrichten. Voor nu ff genoeg gedaan.
1A994622-B4BB-4AC7-91AC-7155C40BCF69.jpeg
3E199317-7173-4E45-8ED5-BC46A5D075B0.jpeg
E4A2E6DE-0C30-47B5-A501-7953E876E6FE.jpeg
 
Leuk, die paar plantjes zijn jammer maar komt goed :thumbs:
 
Verdorie, nou al heel erg mooi! Je hebt hier oog voor.
 
Mooi gedaan Albert en kun je met zo n sproeiinstallatie ook een bepaalde luchtvochtigheid regelen of instellen?
 
Mooi gedaan Albert en kun je met zo n sproeiinstallatie ook een bepaalde luchtvochtigheid regelen of instellen?
Thnx John, je kunt tijdsintervallen instellen, in linker tijdsaanduidingen van om het uur 2u enz zoals aangegeven, rechts kun je instellen (in seconden) hoelang er gespoeit moet worden. vullen met osmosewatwr, zodat wr geen kalk of ongewenste mineralen in het terrarium komt.
552F077F-9086-4BA0-8F27-4EB280BE7EBE.jpeg
 
Kort regenbuitje. Geluid van t Pompje is wel erg versterkt. Valt best mee.


In de tropen is dat lekker verfrissend voor een paar minuten 🙂
 
De planten die erin staan zijn;
4 Bromelia‘s, 2 Orchideesoorten te weten: Pleurothallis grobyi, Bulbofillum Falcatum, 1 Zuidzeepalm, 2x Tilliandsia Ionantha, 2x Tilliandsia Cotton Candy Purple, 1x Pesopteris Crassifoli, Begonia Prismatocarpa en Episcea Reptans.
 
Ben je er al uit welke bewoners erin gaan komen?
 
Ben ookw el benieuwd hoeveel water je zult gebruiken bij regelmatig sproeien. Lijkt geen hele grote bak bij te zitten
 
Erg fraai Albert.
Ik hoop dat de planten goed aanslaan.

Moet je die planten ook nog voeden met iets?
 
Erg fraai Albert.
Ik hoop dat de planten goed aanslaan.

Moet je die planten ook nog voeden met iets?
Volgens een bekende Terrariumbouwer/plantenleverancier zijn de planten geen extra voeding nodig. En voeding voor planten kan giftig zijn voor evt. Bewoners
 
Weinig aan onderhoud te doen denk ik?
 
Weinig aan onderhoud te doen denk ik?
Ja, zorgen dat de luchtvochtigheid wat op peil blijft. En van de plantjes soms een dood blad halen.
planten moeten natuurlijk ook tijd hebben om te wennen, net als in een aquarium.
 
Ja, zorgen dat de luchtvochtigheid wat op peil blijft. En van de plantjes soms een dood blad halen.
planten moeten natuurlijk ook tijd hebben om te wennen, net als in een aquarium.
De planten begrijp ik ja, maar heb je een meter voor de vochtigheid te meten of gaat dat automatisch?
 
Vandaag een glasplaatje gehaald bij de lokale schilder om de bovenzijde deels af te dekken aan de voorzijde. Het vocht verdampt nogal snel. Dit advies kreeg ik van een kweker van kikkertjes. Lijkt erop dat er al lichte mosgroei is op sommige plekken vd achterwand.
E0FDED01-C444-489F-885F-C0415B73C855.jpeg
1BA15EAC-8C7A-49E4-AE7C-43FFDC473ACC.jpeg
28054732-8D66-447D-9833-60D1DFE56874.jpeg
C6292EF7-C747-4F32-A678-28AE9C56521C.jpeg
 
Metamorfose. Hout is eruit. Enkele planten erbij en wat mos. T is ook een terrarium dus veel plantjes
Dit is erbij gekomen. En nog enkele gratis plantjes waar de naam niet van bekend is bij me.

Araflora mini moss starter Moss
Orchidee 'Neofinetia falcata’
Doryopteris pedata (varen). Staat middenvoor
Orchidee 'Oncidium cheirophorum 'S'

79EC913B-2414-476B-9F30-AD341892BDAC.jpeg
41CAF2EC-F775-4057-82F7-2C885AEFC14F.jpeg
B07BDE7A-BD1F-465B-BEE8-1FFA5BBE3D1A.jpeg
DCF6EF01-C54B-416B-B9FB-D98020650013.jpeg
B82149CD-91A5-4B0E-89FD-ACABBAFE2C2C.jpeg
2FD256F8-C001-4735-8FF4-B77D60E35014.jpeg
 
Fraai met de nieuwe planten Albert.
 
Deze had ik ff gemist, is Albert van z'n geloof gepleurd?

Nee erg leuk om te zien! ben benieuwd naar de verdere voortgang.
Nee hoor..nog steeds Christen....;) en mn Manenbak staat nog steeds te shinen.
 
Gaat helemaal de goede kant op Albert, ziet er nu al veel belovend uit :thumbs:
 
Prachtig! Heel erg leuk om de ontwikkelingen te zien.
Neofinetia falcata
Een erge mooie, delicate bloemetjes. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat met de orchideetjes en het misten. Nattigheid in de bladoksels vinden ze niet fijn. Kwestie van evenwicht vinden?
Nog een hele uitdaging dit. Mosje erin vind ik ook erg mooi. Man, je bent goed op weg!
 
Prachtig! Heel erg leuk om de ontwikkelingen te zien.

Een erge mooie, delicate bloemetjes. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat met de orchideetjes en het misten. Nattigheid in de bladoksels vinden ze niet fijn. Kwestie van evenwicht vinden?
Nog een hele uitdaging dit. Mosje erin vind ik ook erg mooi. Man, je bent goed op weg!
Ik heb ze een beetje op de droger plekken hangen voor zover mogelijk en sproei ze af en toe handmatig met een plantenspuit bij, uiteraard ook gevuld met osmosewater.
 
Ik heb ze een beetje op de droger plekken hangen voor zover mogelijk en sproei ze af en toe handmatig met een plantenspuit bij, uiteraard ook gevuld met osmosewater.
Ja slim! Dat ze warmer staan en er neem ik aan ook iets van luchtbeweging (?) is, zal ook meehelpen denk ik zo. Toch best een gepuzzel zo Albert maar dat maakt het natuurlijk wel een erg leuke uitdaging.
 

Terug
Bovenaan