Tropisch regenwoud van Fozzy


Heel mooi Albert, zo te zien zijn een aantal planten ook al aardig gegroeid.
 
Heel mooi Albert, zo te zien zijn een aantal planten ook al aardig gegroeid.
Ja. Ik heb al een paar keer de schaar in de voorste plant gezet om de uitlopers af te knippen.
Eind volgende week heb ik het toevoegen van kikkertjes in de planning. begin vd week eerst nog een waterschaal erin zetten die ik besteld heb. Onmisbaar voor kikkertjes om evt. Eitjes in af te zetten.
 
Ja. Ik heb al een paar keer de schaar in de voorste plant gezet om de uitlopers af te knippen.
Eind volgende week heb ik het toevoegen van kikkertjes in de planning. begin vd week eerst nog een waterschaal erin zetten die ik besteld heb. Onmisbaar voor kikkertjes om evt. Eitjes in af te zetten.
Van die voorste plant zag ik inderdaad dat die hard gegroeid is :thumbs:

Geweldig dat je nou zover bent dat er iets levends in kan. Geniet van de voorpret :)
 
Ik ga eerst potten kopen, en dan gelijk ook beginnen met een kweek. Waar ik de kikkers haal, in Zwolle, heeft men alles op voorraad wat ik nodig heb. dus dat moet lukken.
 
Ik ga eerst potten kopen, en dan gelijk ook beginnen met een kweek. Waar ik de kikkers haal, in Zwolle, heeft men alles op voorraad wat ik nodig heb. dus dat moet lukken.
Dat is handig inderdaad (y)
 
Waterbakje bijgeplaatst op aanraden vd kweker. Morgen maar eens naar hem toe voor wat benodigdheden en misschien een paar diertjes.
9F1F28C2-2728-471B-8F6C-83D11A9287BE.jpeg
E9BD5BCE-88E9-4530-9E8E-507B2104E3E2.jpeg
 
Welke bewoners zullen dat dan mogelijk worden?
 
Vanmorgen in Zwolle geweest. Grote zak met eikenbladeren meegenomen voor op de bodem. Fruitvliegen en potjes om zelf mee te kweken. Nog een klimplantje voor de achterwand. En 2 Epipedobates Antonii (tricolor) om mee te beginnen. Jonge diertjes nog van een cm of 1,5. Het gaat wat officielee dan met vissen want je moet een overdrachtsverklaring kopen zodat geregistreerd wordt waar de beestjes vandaan komen en naartoe gaan. Heb ze nog niet op de foto gekregen.
356D08DE-BF63-48FC-8325-69BF726F8227.jpeg
A195DBAB-BFD0-48C5-8096-8FE962AE1D00.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er erg leuk uit Albert, succes met ze, komen er nog meer in of net als met vissen rustig opbouwen?
 
Ziet er erg leuk uit Albert, succes met ze, komen er nog meer in of net als met vissen rustig opbouwen?
Als het allemaal lukt met de kweek van voedseldieren komt er nog een ander soort bij.
deze soort Dendrobates Leucomelas, er komen max 2 soorten in.
20DF1654-9713-4387-9303-1C6C5ABEC34B.jpeg
 
Mooie kikkertjes Albert. Ik wens je veel plezier van ze.
 
Wat zijn ze gaaf! Maar wat een zoekplaatjes zeg, dat laat goed zien hoe klein ze zijn :thumbs:
 
Ze komen wat meer tevoorschijn. Maar om ze te filmen moet je geduld hebben... en als ze dan bewegen zijn ze rap. Kwaliteit op YouTube is nog steeds belabberd.



Bekijk bijlage 321799Bekijk bijlage 321800Bekijk bijlage 321801

's Avonds loop, nee liep ik, graag langs de Regge. Dat kan nu even niet want als plichtsgetrouw burger doe ik dat natuurlijk niet tijdens de "avondklok" uren. In bepaalde periodes van het jaar maken de kikkers daar luidkeels kenbaar dat ze er zijn. Maar ook deze beestjes zijn erg snel wanneer je wat dichterbij komt. Door de kleur zie je ze al wat minder snel en vaak merk je pas aan het plonsgeluid waar ze zo ongeveer gezeten hebben. Maar je kan deels een reiger of ooievaar imiteren want door stokstijf te blijven staan komen ze namelijk wel tevoorschijn en kan je ze bewonderen van een gepaste afstand. De meesten, althans die ik zag, zijn groen.
 
Spannend zo met de eerste bewoners! Leuk hoor!

Ziet er erg leuk uit Albert, succes met ze, komen er nog meer in of net als met vissen rustig opbouwen?

Deze soort kweekt als vuurgarnalen dus komen er waarschijnlijk genoeg bij :DD

Als het allemaal lukt met de kweek van voedseldieren komt er nog een ander soort bij
Zo normaal als het in de aquarium wereld is om gezelschapsbakken te hebben is dit in de kikkerwereld eigenlijk not done. Natuurlijk eigen keus om dit wel of niet te doen maar op de diverse fora wordt het toch afgeraden. Nou gaat dat vaak om het feit dat ze geen gekke kruisingen willen, en dit zijn natuurlijk twee verschillende soorten dus ik weet niet of die überhaupt kunnen kruisen onderling.
 
Heel erg mooi Albert.
 
Wat een mooi terrarium zeg en wat mooi, die kikkertjes! Ben benieuwd naar de baby's straks ;)
 
Dan doe je iets heel erg goed :thumbs:
 

Terug
Bovenaan