J
Jeroen_S
Guest
Hallo allemaal,
het staat vast; ik ga binnenkort over op een 100cm bak; momenteel ben ik bezig zelf het meubel te maken.
Toch nog enige twijfel over welk aquarium het gaat worden:
Eheim Scubaline 200 (100x40x50)
- 2x T5 verlichting
- zwarte kitnaden
- Kap met grote vakken om in het aquarium te komen
- Prijs: € 200,-
Het nadeel van dit aquarium vind ik toch enigszins de zwarte kitnaden. De prijs is zeker mooi en ik betaal niet voor onnodige apparatuur. Ik heb nu ook TL verlichting en ik vind dat daar niks mis mee is; ik heb wel een blauwe LEDstrip om enigszins avondlicht te creëren.
Ciano Emotions Pro 100 (100x40x60)
- LED verlichting
- "transparante" kitnaden, veel minder opvallend dan zwart in ieder geval
- Kap die eenvoudig omhoog kan dmv scharnieren
- Prijs: € 300,- (plus +/- 30 euro verzenden of ophalen, 45 euro voor dimmer)
Het enige nadeel vind ik in dit geval de prijs en dat het inclusief een (heel groot) intern filter is. Ik wil dit keer echt met een extern filter (Eheim Classic 250) gaan werken, ik betaal dus wel voor dat interne filter die ik niet wil. Kan ik uiteraard verkopen, maar zal niet veel opleveren. LED vind ik zeker interessant; vooral vanwege het dimmen om zo de tijden na te bootsen.
Wat raden jullie aan, de Ciano voor iets meer geld, of toch de Eheim? Ik ben van plan om de bak grotendeels als Zuid Amerika in te richten en het vissenbestand ook grotendeels Zuid Amerikaans (hier ben ik nog niet helemaal over uit).
Alle tips zijn welkom! 🙂
het staat vast; ik ga binnenkort over op een 100cm bak; momenteel ben ik bezig zelf het meubel te maken.
Toch nog enige twijfel over welk aquarium het gaat worden:
Eheim Scubaline 200 (100x40x50)
- 2x T5 verlichting
- zwarte kitnaden
- Kap met grote vakken om in het aquarium te komen
- Prijs: € 200,-
Het nadeel van dit aquarium vind ik toch enigszins de zwarte kitnaden. De prijs is zeker mooi en ik betaal niet voor onnodige apparatuur. Ik heb nu ook TL verlichting en ik vind dat daar niks mis mee is; ik heb wel een blauwe LEDstrip om enigszins avondlicht te creëren.
Ciano Emotions Pro 100 (100x40x60)
- LED verlichting
- "transparante" kitnaden, veel minder opvallend dan zwart in ieder geval
- Kap die eenvoudig omhoog kan dmv scharnieren
- Prijs: € 300,- (plus +/- 30 euro verzenden of ophalen, 45 euro voor dimmer)
Het enige nadeel vind ik in dit geval de prijs en dat het inclusief een (heel groot) intern filter is. Ik wil dit keer echt met een extern filter (Eheim Classic 250) gaan werken, ik betaal dus wel voor dat interne filter die ik niet wil. Kan ik uiteraard verkopen, maar zal niet veel opleveren. LED vind ik zeker interessant; vooral vanwege het dimmen om zo de tijden na te bootsen.
Wat raden jullie aan, de Ciano voor iets meer geld, of toch de Eheim? Ik ben van plan om de bak grotendeels als Zuid Amerika in te richten en het vissenbestand ook grotendeels Zuid Amerikaans (hier ben ik nog niet helemaal over uit).
Alle tips zijn welkom! 🙂
Laatst bewerkt door een moderator: