Twijfeltje tussen filter


Als je in het engels zoek komt je wat meer maten ect tegen.
ze hebben het over 20L media totaal en 5,9l plaats voor media.
Zoals ik het interpreteer zou je dan 5,9l plaats moeten hebben voor siporax ect en zijn die overige liters gevuld met schuimmatten... persoonlijk denk ik wel dat die 5,9L wat ruim genomen zijn.

Maar, ben je bang dat 1x FX6 de bak niet mechanisch en biologisch schoon gaat krijgen?
 
Na meer dat ik nu terug ga schroeven van aantal liters in siporax dan wat ik nu heb..
 
Hey bakgenoot! 😁
Heb hetzelfde aquarium, met aan de ene kant een oase 850 en aan de andere kant een FX6...er kan idd wat minder media in, maar dat compenseert het filter imo qua flow. Aan het wateroppervlak gezien komt de deining van de FX6 ongeveer dubbel zo ver als die van de Oase. Met de 1902 heb ik geen ervaring, maar ik heb zelf geen spijt van de FX6 en had er achteraf gezien misschien wel 2 van willen hebben op dit aquarium...
Welke vissen heb je er in? (foto, foto..?😁)
 

Bijlagen

  • 20210708_182315.jpg
    20210708_182315.jpg
    211.5 KB · Weergaven: 53
Ik snap er geen reet meer van.. hoeveel pakken siporax kan ik nu kwijt in een FX6?

durf k zo niet te zeggen, heb het niet geteld toen ik het erin deed...maar in verhouding leunt de FX6 wel wat zwaarder op sponsmateriaal. Maar heb mn bak nog nooit zo helder gehad.
Mooi geheel heb je r van gemaakt (y)
 

Terug
Bovenaan