Uitstroom te hard?


Ik had te vaak regelmatig uitval van een Sumatraan die zich afgezonderd gedroeg.
Dat heb ik in inderdaad meegekregen. En frustrerend als je de vinger niet op de zere plek kunt leggen.

Ik wens je veel plezier met je nieuwe bestand.
 
Ik heb de sumatraantjes inmiddels een nieuwe naam gegeven die ze al hadden. :) Echte rotzakken. :D
Ik zag ze al voorbij komen in de winkel eerder en ze hebben veel van de 5steep barbeel weg. Daar heb ik mn mening al over, alleen die sumatraantjes zien er nog baziger uit. Denk dat je er goed aan deed ja ik geef je groot gelijk 😄 vind ze maar eng kijken. Als of ze me iets aan wilde doen. Schorriemorrie
 
Het lijkt toch een combinatie van factoren te zijn die spelen. Gisteren dr. Bassleer voer gegeven. Ik had meer 4 mm gaatjes.
Nu een witte laag weer en de gaatjes nu naar 5 stuks terug gebracht. Maar dr. Bassleer lijkt vooral zwaar te zijn en zinkt erg snel.
Ik denk toch dat daar veel eiwitten inzitten Andre en dat idee hebben meer leden.
Dr zit geen rotzooi in om de eiwitten goed te binden dus het komt makkelijker vrij uit het voedsel waardoor het sneller in het water terrecht komt 😜 (ik zeg maar wat hoor, hersenspinsel)

Dr bassleer is een erg krachtig voer. Vooral bedoeld om vissen weer op kracht te laten komen na ziekte.
Daarom ook de verschillende versies ivm weerstand.

Maar het voer is eigenlijk te zwaar om als dagelijks voer te geven. Na enkele dagen zie je een kaamlaag komen.
 
Dr bassleer is een erg krachtig voer. Vooral bedoeld om vissen weer op kracht te laten komen na ziekte.
Daarom ook de verschillende versies ivm weerstand.

Maar het voer is eigenlijk te zwaar om als dagelijks voer te geven. Na enkele dagen zie je een kaamlaag komen.
Dat had ik inderdaad ook in de Fusion als ik de manen 1x dat per dag voerde. Vreemde is wel dat Jes voor de 3 Sluiers alles van Bassleer heeft zo n beetje en 2x voert en geen kaamlaag heeft en dat vindt ik dan weer raar. Maar ja.........................
En de hoeveelheid voer voor de 3 Sluiers is zeker net zoveel als wat de Manen van mij kregen.
 
Dan lijkt er toch veel verschil te zijn. Met granulaat van JBL nooit problemen gehad.
 
Laatst bewerkt:
Dat had ik inderdaad ook in de Fusion als ik de manen 1x dat per dag voerde. Vreemde is wel dat Jes voor de 3 Sluiers alles van Bassleer heeft zo n beetje en 2x voert en geen kaamlaag heeft en dat vindt ik dan weer raar. Maar ja.........................
En de hoeveelheid voer voor de 3 Sluiers is zeker net zoveel als wat de Manen van mij kregen.
Ja, dat blijven toch andere vissen, en ander biotoop.

Ik meen dat je die ook doperwten kan voeren?

Nou denk dat je manen niet erg blij maakt met een potje doperwten……
 
Ligt eraan welke je hebt want Jessica heeft potjes waarop staat drijvend en dat zinkt niet snel.
 
Ja, dat blijven toch andere vissen, en ander biotoop.

Ik meen dat je die ook doperwten kan voeren?

Nou denk dat je manen niet erg blij maakt met een potje doperwten……
Ja dat klopt en dat krijgen ze ook af en toe hoor. En nee de Manen jagen liever achter een duur zakje Artemia aan:DD
 
Dat had ik inderdaad ook in de Fusion als ik de manen 1x dat per dag voerde. Vreemde is wel dat Jes voor de 3 Sluiers alles van Bassleer heeft zo n beetje en 2x voert en geen kaamlaag heeft en dat vindt ik dan weer raar. Maar ja.........................
En de hoeveelheid voer voor de 3 Sluiers is zeker net zoveel als wat de Manen van mij kregen.
Hypothese: Misschien omdat sluiers alles opeten wat ze tegen komen en in hun bek past. Ze grondelen zoveel dat er geen granulaat deeltje op de bodem achterblijft.
 
Klopt Nathalie maar ze poepen alles heel snel uit ivm andere vissen dus dan zou je denken dat het ook weer in het water terechtkomt.
 
IMG20230625195705.jpg
 

Terug
Bovenaan