Updates van mijn obsessie (Bobbysh)


Ook nog een nieuwe lamp binnen gekregen. Is wel wat veel 15 watt op een bakje zonder co2, denk ik. Even kijken wat ik daar op ga verzinnen. Veel drijfplanten denk ik en ik kan ze buigen naar waar ik wil.

20190105_163809.jpg


20190105_164040.jpg


Nog een foto van de gezelligheid

20190107_133208.png
 
Hele gave man! Maar 1 dame en 1 heer in dezelfde bak? Wordt vaak aangeraden voor een harem te gaan ivm bepaalde driften van de man :juggle:
 
Super mooie betta! Schitterende tekening op de vinnen! Spectaculair bijna...
En leuke bak!

Ook nog een nieuwe lamp binnen gekregen. Is wel wat veel 15 watt op een bakje zonder co2, denk ik. Even kijken wat ik daar op ga verzinnen

Leuk lampje precies! Heb je er een link van toevallig?

Het is niet dimbaar als ik het goed begrijp? Lijkt me ook wel vrij veel namelijk. Misschien kan je een deel van de ledjes afplakken met bakpapier om wat te dimmen?
 
Super mooie betta! Schitterende tekening op de vinnen! Spectaculair bijna...
En leuke bak!



Leuk lampje precies! Heb je er een link van toevallig?

Het is niet dimbaar als ik het goed begrijp? Lijkt me ook wel vrij veel namelijk. Misschien kan je een deel van de ledjes afplakken met bakpapier om wat te dimmen?

Dankje!

Is inderdaad niet dimbaar, zit een knopje op thats it. Het is van aliexpress, spotgoedkoop.
Hier een link (hoop dat ie het doet, heb hem van de app)

€ 5,38 48%OFF | Aquarium Led Verlichting 220 V Waterdicht Clip-on Lamp 15 W LED Aquarium Licht Planten Groeien Wit Kleur Verlichting
https://s.click.aliexpress.com/e/bLjJcHoG

Bedankt voor de tip van het bakpapier! Dat is wel een goed idee. Mijn drijfplanten vinden dit felle licht wel heel fijn trouwens, zo hard heb ik de worteltjes nog nooit zien groeien. Of veel afvalstoffen in het water?
 
Dat is inderdaad wel een erg mooie betta!



Wat gaat er dan minder goed met de bak?

Heel vervuild water, overal bruine vuile aanslag op. Zelfs op mijn arm hele bruine laag toen ik wat planten plaatste. Makkelijke planten die het slecht doen. Hele erge waas. (bacteriebloei oid)
Inmiddels de boel al wat opgeschoond en nu maar hopen dat de waardes stabiel blijven.
 
Wauw, dat is echt een mooie Betta, wat is de specifieke naam van die variatie?

Het led lampje zou je evt, wat donkerder kunnen maken met tint folie, wat ze ook op ruiten plakken.
De schakelaar is denk ik ook een 12 volt voeding, als dat zo is kun je er een (led) dimmer tussen plaatsen (tussen schakelaar en Led)
 
Wauw, dat is echt een mooie Betta, wat is de specifieke naam van die variatie?

Het led lampje zou je evt, wat donkerder kunnen maken met tint folie, wat ze ook op ruiten plakken.
De schakelaar is denk ik ook een 12 volt voeding, als dat zo is kun je er een (led) dimmer tussen plaatsen (tussen schakelaar en Led)

Het is een betta splendens delta.

Ook een goede oplossing dankjewel! Volgensmij is het 220v wat er bij stond kan dat?
 
Het is een betta splendens delta.
Erg mooi!

De aansluiting is idd 220v, maar de uitgang van schakelaar naar de led (dunne draad) zou hoogstwaarschijnlijk 12 volt zijn, tussen die draad zou dan een dimmertje kunnen
Alleen zeker weten doe ik dat niet, kan het ook niet vinden in de omschrijving of de werkspanning van de Led 12 volt is.
Het zou ook 5 of 24 volt kunnen zijn, maar dan alsnog dimbaar, met deze dimmer bv.
https://nl.aliexpress.com/item/1-st...erheid-Dimmer-voor-SMD-5050/32920566226.html?

Je kan ook de middelste rij afplakken met tape evt. dan heb je al één derde minder licht.
 
Laatst bewerkt:
Het led lampje zou je evt, wat donkerder kunnen maken met tint folie, wat ze ook op ruiten plakken.

Zo heb ik dat hier ook gedaan, werkt perfect. Mogelijk zit er een bedrijf of persoon in de buurt en heeft die een stuk restfolie over. Dan hoeft het ook niet zoveel te kosten, ik had toevallig nog wat over van mijn auto maar snap dat dit niet iets is wat je zo thuis hebt liggen
 
Soms hebben ze het ook voor een prikkie bij de Action, rot spul om te plakken, maar voor dat lampje voldoende.
 
Tijd voor een update!

De 80 cm:

20190206_162049.jpg


20190206_161955.jpg

Gezellig met zn tweetjes

20190123_205204.png



Mijn dennerle scapers tank plaats ik nog even geen foto's van want dat is nog niet wat het moet zijn en ik heb nog heeel erg veel last van vuil.

Betta gaat wel goed, erg actief, wil heel veel eten en zijn vinnen worden langer.
Als ik de vuurneons uit de 80 cm weet te vangen krijgt de betta nieuwe maatjes.

20190204_184528.jpg


Ik ververs eens in de week momenteel maar dat ga ik wat vaker doen om zo hopelijk snel zo veel mogelijk vuil eruit te zuigen. Ook vreselijk veel draadalg ineens op bepaalde plekken (denk ik)
 
Erg leuke bak, plan je om de stukken zichtbare aquasoil nog te beplanten?
En die kempvis blijf ik ontzettend mooi vinden! :smitten:
 
Erg leuke bak, plan je om de stukken zichtbare aquasoil nog te beplanten?
En die kempvis blijf ik ontzettend mooi vinden! :smitten:

Dank! Ja dat is wel de bedoeling inderdaad. Ik ben nog een beetje aan het zoeken naar leuke kleine plantjes en ik ga steentjes maken vol mos zodat ik alles uiteindelijk bedekt krijg.
 

Terug
Bovenaan