verschil in voer?


Nicolientje-W

Well-known member
Lid geworden
30 januari 2018
Berichten
12,323
Locatie
Hellevoetsluis
N.A.V. dit topic https://aquaforum.nl/threads/dode-cory.175602/

Vroeg ik mij af of er meer mensen mijn ervaring hebben aangaande de tetra en sera algentabletten waar algeneters verkeerd op reageren met ziekte (bloat ) en andere ellende tot gevolg, ik schat dat ik inmiddels zo'n 10 mensen ken die die ervaring hebben en als ze dan over stappen naar algentabletten van voervoorvis.nl (of in ons geval van vivani) dat ze dan de problemen niet hebben
 
Heb in het verleden wel Corydoras panda's gehad die ik bijvoerde met de grote algentabletten van Vivani of voervoorvis.nl (zijn/waren dezelfde namelijk), die zijn allemaal een voor een gestorven op veel te jonge leeftijd. Andere cory's heb ik geen ervaring mee nog. Ze kregen verder wel regelmatig bodemtabletjes op dierlijke basis en deden eten wat de pot schaft.
 
Het is overigens niet om mijn gelijk te halen ofzo, vraag me gewoon af hoe zoiets kan (die ervaringen over tetra en seravoer)
 
Heb even me potten etc erbij gepakt om te kijken wat er zoal in zit. Vele longfinslobbertjes en in mijn carriere als slobberhouder 2 kleintjes dood maar geen idee waar aan. Niet heel opgeblazen.

Ik heb tetra tabimin, vivani stick on green en spirulina 36%, vitalis plec pellets die ik in verpakking heb waar je kunt lezen wat erin zit. Hadden ze denk ik liever niet gezien de grote van de letters. Vergrootglas erbij :rolleyes:

In alle zit vis en vis bijproducten. In de vivani zie ik zelfs vlees en dierlijke bijproducten.

Van voer van vis heb ik die grote dunnen platen spirulina maar zit in een zak geen idee wat erin zit en kleine spirulina korreltjes en de grotere wafers? tabletten. De laatste vreten ze niet. Die liggen dagen, verpulveren ook niet erg.

Ze krijgen hier ook vivani sluierkorrels wat zwaar favoriet is. Hiervoor komen ze onder het hout vandaan om ze van de sluiers te jatten. In de veronderstelling het is plantaardig maar op pot zo te zien ook niet :oops:
 

Terug
Bovenaan