Rubz
Well-known member
- Lid geworden
- 23 januari 2016
- Leeftijd
- 36
Dag aquarianen,
24-2-2016 waarde opmerkingen
No3 (nitraat) 0/5 tussen de 0 en de 25mg/l
No2 (nitriet) 0 Moet nul zijn
GH (hardheid) 4 (tussen de 6 en de 16)
KH (carbonaat) 20 (tussen de 4 en de 10, prima)
Ph (zuurgraad) 8 (tussen de 6.5 en de 7.5, het liefst aan de lage kant)
Chloor (moet nul zijn) 0 Moet nul zijn
Afgelopen 2 weken waardes stabiel met 10 tot 15% verversing
60 liter aquarium (schat zo'n 45 liter zwemwater)
Temp: 25 graden
Vissen: 3 guppen man en 15 neon tetras
probleem:
Gister ontdekte ik dat ��n van mijn guppen (de grootste) iedere keer met zijn kont naar beneden zakt, hij heeft een grote staart maar die kan naar mijn idee niet van de ��n op de andere dag te zwaar zijn. Als hij zakt blijft hij even zo hangen waar na hij zichzelf weer hersteld, om dan weer verticaal te gaan hangen.
Hij oogt verder gezond en kan qua uiterlijk geen verschil ontdekken bij de andere 2. Ik heb s'nachts een luchtpomp aan en heb nu de klep van de bak open om misschien een overschot aan co2 uit te sluiten die ik toevoeg middels een diffusor (24/7). Het gaat om een gup maar goed ik wil op alle visjes goed passen. Ik zie al dat zo'n soort topic eerder is aangemaakt maar die vissen die ik zag, zagen er ook echt ongezond uit.
Het aquarium draait sinds half december. Ohja, de KH is erg hoog en de GH best laag. Iemand idee�n waarom KH zo hoog kan zijn, zijn uiteraard ook welkom.
Ik hoor graag van jullie, want ik zal uiteraard niet de eerste zijn die dit overkomt!
Groetjes Ruben,
24-2-2016 waarde opmerkingen
No3 (nitraat) 0/5 tussen de 0 en de 25mg/l
No2 (nitriet) 0 Moet nul zijn
GH (hardheid) 4 (tussen de 6 en de 16)
KH (carbonaat) 20 (tussen de 4 en de 10, prima)
Ph (zuurgraad) 8 (tussen de 6.5 en de 7.5, het liefst aan de lage kant)
Chloor (moet nul zijn) 0 Moet nul zijn
Afgelopen 2 weken waardes stabiel met 10 tot 15% verversing
60 liter aquarium (schat zo'n 45 liter zwemwater)
Temp: 25 graden
Vissen: 3 guppen man en 15 neon tetras
probleem:
Gister ontdekte ik dat ��n van mijn guppen (de grootste) iedere keer met zijn kont naar beneden zakt, hij heeft een grote staart maar die kan naar mijn idee niet van de ��n op de andere dag te zwaar zijn. Als hij zakt blijft hij even zo hangen waar na hij zichzelf weer hersteld, om dan weer verticaal te gaan hangen.
Hij oogt verder gezond en kan qua uiterlijk geen verschil ontdekken bij de andere 2. Ik heb s'nachts een luchtpomp aan en heb nu de klep van de bak open om misschien een overschot aan co2 uit te sluiten die ik toevoeg middels een diffusor (24/7). Het gaat om een gup maar goed ik wil op alle visjes goed passen. Ik zie al dat zo'n soort topic eerder is aangemaakt maar die vissen die ik zag, zagen er ook echt ongezond uit.
Het aquarium draait sinds half december. Ohja, de KH is erg hoog en de GH best laag. Iemand idee�n waarom KH zo hoog kan zijn, zijn uiteraard ook welkom.
Ik hoor graag van jullie, want ik zal uiteraard niet de eerste zijn die dit overkomt!
Groetjes Ruben,