Vervanger voor Easylife Carbo: Dennerle Carbo Elixier


Sommige planten nemen het koolstof element beter op als de co2 flessen variant is mijn ervaring
Daarnaast is het een probaat middel om algen te bestrijden kijk maar eens in mijn album
Ik gebruik carbo op 200l water 3ml carbo maar zie geen algen weg gaan
 
Algen wennen aan carbo en dan helpt een normale dosis vaak niet meer en zul je moeten verhogen of een stootkuur gebruiken.
 
Denk dat de meeste koolstof toevoegingen anders dan CO2 wel gebruik maken van glutaaraldahyde en is er dus niet echt een verschil tussen de diverse vloeibare koolstof bronnen.

Als je bang bent voor “bijwerkingen” kan je het beter gewoon niet gebruiken of minder dat de aanbevolen dosering geven, minder toevoegingen is altijd beter.
 
Ik voeg naast flessen co2 nog een lichte dosis easy carbo toe.
doe ik ook en soms moet ik even een stoot kuur geven om van de baard alg af te komen.
En voor dat m,en begint te roepen/schrijven dan is er iets niet in orde man de co2 of andere toevoegingen is mij bekend. :D :D
 
doe ik ook en soms moet ik even een stoot kuur geven om van de baard alg af te komen.
En voor dat m,en begint te roepen/schrijven dan is er iets niet in orde man de co2 of andere toevoegingen is mij bekend. :D :D
Wat is een stootkuur? En hoe pas je dat aan?
 
Wellicht had je ergens anders een tekort Peter;)
De all-in-one is plantenvoeding en geen koolstoftoevoeging.

Klopt helemaal, maar als je planten het niet goed doen dan ga je op zoek naar een oplossing. Dan ga ja als leek, zoals ik...:rolleyes:, op zoek via internet en kwam uit bij FloraCarbo. Dat dat dan uiteindelijk niet werkt, kom je na proberen achter. Ben dus blij met de AOI en dan zal ik ongetwijfeld nog iets missen maar ik zie de planten weer "dansen".
 
De all-in-one van PlantedBox gebruik ik ook als plantbemesting. Erg tevreden over. Daarnaast flessen co2 en wat easy carbo, aangezien planten ook koolstof nodig hebben en dit in te getinge mate in leidingwater zit.
 
Oke zal dan even kijken hoe en wat. Thanks

Houd er wel rekening mee dat niet alle vissen hier zomaar tegen kunnen.

er is een verhaal/topic van iemand met Tanganyika's die hetzelfde probeerde.
na dag 1 kon die al een gedeelte van z'n vissen uit de bak scheppen.
als ik goed zoek moet ik m terug kunnen vinden...
 

Terug
Bovenaan