L
Lovesome
Guest
Hallo iedereen!
Ik zit nu al enige tijd met een vervelend soort alg in mijn kleine tanganyka bakje..
Weet niet welke soort het is en wat ik hier aan kan doen en hoop dat jullie mij kunnen helpen..
Algjes zijn trouwens wel makkelijk van mijn ramen en stenen af te halen/borstelen met een tandenborstel.. kan ze ook gewoon van mijn anubia's afschrapen met mijn nagels..
Ben nu uit pure wanhoop een groot deel van mijn stenen (op de onderste na) aan het uitkoken in de hoop dat ik het een beetje kan indimmen..
Bakje is een aqua 65
Filter Superfish pro 1 extern (als ik het goed zeg)
Visbestand 6 lamprologus multifaciatus
plant bestand wat anubia's, wat vallisneria en nog 1 soort waarvan ik de naam even kwijt ben 😛
Waarden net gemeten VOOR de schoonmaakbeurt.
NH3/4 0
No3 Tussen de 10 en 25 mg/l
No2 0
Po4 0,25 mg/l
KH 8
GH 10
PH 8
Helemaal vuil..
Raampje schoon
op mijn mooie schelpjes.. snik snik
op mijn stenen..
Alvast bedankt!
Ik zit nu al enige tijd met een vervelend soort alg in mijn kleine tanganyka bakje..
Weet niet welke soort het is en wat ik hier aan kan doen en hoop dat jullie mij kunnen helpen..
Algjes zijn trouwens wel makkelijk van mijn ramen en stenen af te halen/borstelen met een tandenborstel.. kan ze ook gewoon van mijn anubia's afschrapen met mijn nagels..
Ben nu uit pure wanhoop een groot deel van mijn stenen (op de onderste na) aan het uitkoken in de hoop dat ik het een beetje kan indimmen..
Bakje is een aqua 65
Filter Superfish pro 1 extern (als ik het goed zeg)
Visbestand 6 lamprologus multifaciatus
plant bestand wat anubia's, wat vallisneria en nog 1 soort waarvan ik de naam even kwijt ben 😛
Waarden net gemeten VOOR de schoonmaakbeurt.
NH3/4 0
No3 Tussen de 10 en 25 mg/l
No2 0
Po4 0,25 mg/l
KH 8
GH 10
PH 8
Helemaal vuil..
Raampje schoon
op mijn mooie schelpjes.. snik snik

op mijn stenen..
Alvast bedankt!