Jaren 90??? Dan kon jij ze daarvoor natuurlijk niet. Dat ze zonder thermostaat waren. Moest je apart in steken.
Lul toch niet man. Jij was het met 30 jaar ervaring?
Klopt, de mijne 300 watters hangen ook aan een processor.
Nostalgie moet je in ere houden. voor lui zoals jij.
En voor de rest ,kan je de bout haggelen/
Ik heb hier 15 bakken met allemaal een verwarming maar zo rood als op de eerste foto heb ik nog nooit gezien. Ik ga met John mee en zou deze niet gebruiken en bericht afwachten.
Kijk ik heb op al mn 60 liter bakjes er een van 50W en dan kun je makkelijk 25 graden halen. Wat over kan nooit geen kwaad dus een 75 of 100W is ook prima. Ze slaan toch wel af als de temp is bereikt.
Qua merk zou ik voor een goed merk gaan dan zoals bv de Sera of Tetra.
Nu wil ik wel nog kwijt dat ik diverse SF hier heb en dit probleem nog nooit heb ervaren. Wel dat je de kleine nano s veel hoger moet zetten om de gwenste temp te bereiken. Daarom zou ik ook voor een merk als Sera of tetra gaan.
Weg mikken 😉Gooi ik hem beter weg, of bewaar ik hem?
Ik zou hem ook wegdoen en de nieuwe heeft toch weer garantie en die komt uit de buurt dus mocht er ooit wat zijn binnen de garantie dan kun je daar zelf snel actie op ondernemen.
Goed besluit om een andere aan te schaffen, elektrische componenten van 230volt en een aquarium nooit risico's nemen en ga voor kwaliteit.
Kijk eens naar een straalkacheltje. Dat is in principe een lange weerstandsdraad. Zie jij die alleen in het midden heet worden en gloeien? Een kort draadje kan inderdaad alleen in het midden gloeien, maar dat is omdat aan de zijkanten warmte wegvloeit naar de klemmen die de draad van stroom voorzien.
In principe gloeien gelijkmatig gemaakte draden over hun hele lengte even sterk, tenzij er iets plaatselijk de draad koelt.
Voor de denkers.
Mooi dat het zo is opgelost in ieder geval. Als je de upload bestand knop onder het typveld gebruikt dan moet je eenvoudig een foto hier kunnen plaatsen hoor.
Je kan ze snel met elkaar vergelijken😉
Die twee aansluitpunten staan gelijk aan de kant waar het LED lampje ook zit.
Deze worden als eerst rood.
De rest volgt later.
Ben benieuwd wat de nieuwe heater doet.
Wat nou als deze het ook doet?
Dan koop ik denk ik alsnog een nieuwe en hou deze als reserve ( en de andere dan ook).
Bekijk bijlage 263989
Zo ziet het wel uit ed! Die veren staan niet allemaal even strak gespannen in ieder geval.
Die twee aansluitpunten staan gelijk aan de kant waar het LED lampje ook zit.
De rest volgt later.
Dan koop ik denk ik alsnog een nieuwe en hou deze als reserve ( en de andere dan ook).
Bekijk bijlage 263989
Duidelijk goedkope slechte constructie met een los gloeispiraal zonder keramische blok of rooster om de warmte te verspreiden, als je schud dan komt gloeispiraal tegen het glas aan ?
En die twee soldeerpunten mag helemaal niet bij dit soort componenten die heet worden maar moet verankert zitten door uiteinden van het gloeispiraal in die twee contactbuisjes te klemmen.
Soldeer kan namelijk te warm worden en dan los laten.
Echt goedkope Chinese makelij, ze kunnen beter een Restaurant houden en lekah eten maken daar zijn Chinezen tenminste wel goed in.
Opvallend vind ik dat de gloeidraden kennelijk los liggen. Normaal, ik heb geen Superfish verwarming als voorbeeld, zitten de gloeidraden of om een keramisch blokje gewikkeld of ze liggen in de lengte in zo'n blok.Die twee aansluitpunten staan gelijk aan de kant waar het LED lampje ook zit.
De rest volgt later.
Bekijk bijlage 263989
Dat klopt wel, dat is een keramisch hulsje.Klopt.
Ze rammelen behoorlijk als ik schud.
Wel zit ieder veertje weer apart in een hulsje.
Soldeer? Daar wordt 75 % tin en 25 % lood voor gebruikt.
Los spiraal? zit bij de anderen ook vrij los.
Dat smelt niet.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.