"(Very) low light, no CO2" plantenadvies?


Ik heb zelf ook een low-tech bakje, 1 T8 buis en geen CO2 (wel goede plantenvoeding). Plantjes die het bij mij goed doen is Belgisch groen, javavaren, Buces, Crypto's grote groene echino, Bolbitus heudelotti (als ik dat goed geschreven heb), Tijgerlotus (die groeit bij mij als drijfplant) en nog een plantje waar ik alleen de naam niet van weet.
De tijgerlotus, dat is volgens mij een nymphoides, zoals quistero ook al zei. Heb je die dus niet met de wortels in de grond, maar gewoon drijvend?
 
De tijgerlotus, dat is volgens mij een nymphoides, zoals quistero ook al zei. Heb je die dus niet met de wortels in de grond, maar gewoon drijvend?
Knolletje wel half in de bodem, alleen ik laat de bladeren helemaal tot de oppervlakte groeien. Sommige houden hem laag door de te lange stelen af te knippen, maar het is bij mij de enige drijver die niet verbrand door de lamp.
 
  • Leuk
Waarderingen: Miro
Ik ga het als volgt doen:
- poging vallisneria spiralis of nana lang te laten worden, dan naar juiste plek zetten.
- nymphoides lotus green lang laten groeien

Geen crinum, aponogetum of bolbitis, worden te groot.
 
Ik ga het als volgt doen:
- poging vallisneria spiralis of nana lang te laten worden, dan naar juiste plek zetten.
- nymphoides lotus green lang laten groeien

Geen crinum, aponogetum of bolbitis, worden te groot.
De bolbitis blijft hier relatief klein hoor. Groeit ook heel traag. Sinds januari staat die bij mij in de bak en is nu zo'n 20/25 cm hoog
 

Terug
Bovenaan