Visbestand bij varanen


Nee, dat snap ik.
Je kan je vrije tijd beter spenderen door een beetje na te denken over "ethisch verantwoord dieren houden" of iets vergelijkbaars, wie weet kom je tot inzichten waar je zelf van staat te kijken. Succes! :thumbs:

Nergens voor nodig.
Mijn dieren hebben t hier goed en ik laat me niet door een keyboard warrior met issues hieraan twijfelen.
T is dat je geen prettig persoon bent anders was je vrij om hier eens te komen kijken.
 
keyboard warrior

Rofl!

T is dat je geen prettig persoon bent anders was je vrij om hier eens te komen kijken.

Je moet anders maar eens echt lezen wat ik schreef dan zou je weten dat dat zelfs niet aan de orde is.
Jouw "terrarium" (tenminste jouw versie van het gegeven) is zo duidelijk ontoereikend om die dieren een kwaliteitsvol leven te geven, ik moet dat absoluut niet in het echt zien, de foto's zeggen helaas meer dan genoeg en ik heb al vaak staaltjes van dierenmishandeling gezien dus laat maar zo.
Het risico is groot dat ik de dierenbescherming meebreng trouwens. :thumbs:
 
Geniet jij maar een beetje van je trofeeënkastje ondertussen.
 
Die (ernstig) bedreigd is.
Mag ik vragen waar je deze info hebt gevonden?
Ernstig bedreigd zijn ze niet anders hadden ze een andere cites classificatie.
Ze worden niet als bedreigd geclassificeerd maar in de praktijk zijn ze dit wel.
Doordat er alleen een zeer plaatstelijke populatie is en ze worden gevangen door de plaatselijke bevolking als voedsel en voor illegale export zijn ze dus wel bedreigd.
 
Rofl!



Je moet anders maar eens echt lezen wat ik schreef dan zou je weten dat dat zelfs niet aan de orde is.
Jouw "terrarium" (tenminste jouw versie van het gegeven) is zo duidelijk ontoereikend om die dieren een kwaliteitsvol leven te geven, ik moet dat absoluut niet in het echt zien, de foto's zeggen helaas meer dan genoeg en ik heb al vaak staaltjes van dierenmishandeling gezien dus laat maar zo.
Het risico is groot dat ik de dierenbescherming meebreng trouwens. :thumbs:
Dierenbescherming is meer dan welkom! Jij niet 😂
Ik weet dat je een expert bent omdat je een keer in het wild varanen hebt gezien maar door m’n terrarium als ongeschikt te benoemen laat je duidelijk merken dat je niet weet waar je t over hebt.
 
Ik weet dat je een expert bent omdat je een keer in het wild varanen hebt gezien

Hehe, nee hoor, ik vind mezelf helemaal geen expert.
Het enige verschil met jou is dat ik ze in volle snelheid zag lopen en zwemmen. Iets waar jij geen getuige van kan zijn want bij jou gaat ze dat niet lukken! :thumbs: :DD
 
Hehe, nee hoor, ik vind mezelf helemaal geen expert.
Het enige verschil met jou is dat ik ze in volle snelheid zag lopen en zwemmen. Iets waar jij geen getuige van kan zijn want bij jou gaat ze dat niet lukken! :thumbs: :DD
Mag ik aannemen dat je geen melinus hebt gezien in het wild maar een andere soort? Mag ik dan ook vragen waar je bent geweest?
Zelf heb ik ook verschillende soorten in het wild gezien maar goed. En zelfs hier thuis heb ik ze ook in volle snelheid zien rennen en zwemmen.
 
Beste leden,
Dit topic is al eerder opgeschoond en weer merken wij op dat er niet altijd respect wordt getoond.
We weten dat er op sommige topics voor en tegenstanders zijn op het houden van dieren en prima dat daar op gewezen word, maar we hebben niet altijd invloed op het handelen van de TS., wel roepen we jullie voor de laatste keer op om respect te hebben en anders zien wij ons genoodzaakt om dit topic van een slotje te voorzien.
 
Beste leden,
Dit topic is al eerder opgeschoond en weer merken wij op dat er niet altijd respect wordt getoond.
We weten dat er op sommige topics voor en tegenstanders zijn op het houden van dieren en prima dat daar op gewezen word, maar we hebben niet altijd invloed op het handelen van de TS., wel roepen we jullie voor de laatste keer op om respect te hebben en anders zien wij ons genoodzaakt om dit topic van een slotje te voorzien.
Duidelijk! Misschien is het voor mensen die kritiek hebben op het houden van de reptielen handiger om de verschillende groepen op Facebook te bezoeken en informatie in te winnen of te discussiëren. Dit maakt het makkelijker voor de mensen die hier goed advies willen geven om het over het onderwerp te hebben waar advies nodig is!
 
kan hem nie zien op die foto hahah. zit paar minuten naar die foto te staren maar ne
 
kan hem nie zien op die foto hahah. zit paar minuten naar die foto te staren maar ne
Ze zijn ook nog heel klein en verstoppen zich makkelijk. Foto 1 zaten ze er niet in. Er zitten er 2 in op de 2e foto maar zitten verstopt in de plant rechtsboven!
 
kan hem nie zien op die foto hahah. zit paar minuten naar die foto te staren maar ne
Ander moment maar dit was hun favoriete verstopplek
 

Bijlagen

  • 2CD387F2-9BB7-44C9-A835-A9B983899D96.jpeg
    2CD387F2-9BB7-44C9-A835-A9B983899D96.jpeg
    276.1 KB · Weergaven: 104
Ik weet eigenlijk weinig van reptielen maar een nieuwsgierige vraag: Zijn dit soort Varanen giftig? Op TV zag ik eens heel grote exemplaren die een prooidier, een rund bijvoorbeeld, bijten. Daarna sjokken ze er geduldig achteraan totdat zo'n prooidier, soms veel later, bezwijkt onder het toegediende gif. Geldt dit ook voor de kennelijk kleinere neefjes?
 
Ik weet eigenlijk weinig van reptielen maar een nieuwsgierige vraag: Zijn dit soort Varanen giftig? Op TV zag ik eens heel grote exemplaren die een prooidier, een rund bijvoorbeeld, bijten. Daarna sjokken ze er geduldig achteraan totdat zo'n prooidier, soms veel later, bezwijkt onder het toegediende gif. Geldt dit ook voor de kennelijk kleinere neefjes?
Waarschijnlijk heb je het over de Komodovaraan.
 
Ik weet eigenlijk weinig van reptielen maar een nieuwsgierige vraag: Zijn dit soort Varanen giftig? Op TV zag ik eens heel grote exemplaren die een prooidier, een rund bijvoorbeeld, bijten. Daarna sjokken ze er geduldig achteraan totdat zo'n prooidier, soms veel later, bezwijkt onder het toegediende gif. Geldt dit ook voor de kennelijk kleinere neefjes?
Goede vraag!
Heel actueel onderwerp trouwens!
De dieren die jij gezien hebt waren komodo varanen. Maar er zijn nu studies naar en al enkele bevindingen dat er meer varanen toch enigzins gif kunnen toe dienen.
 
Goede vraag!
Heel actueel onderwerp trouwens!
De dieren die jij gezien hebt waren komodo varanen. Maar er zijn nu studies naar en al enkele bevindingen dat er meer varanen toch enigzins gif kunnen toe dienen.
Maar was het niet zo bij de komodovaraan dat ze door de massa's bacterien die in zijn bek huizen, overlijden na een beet want die theorie staat mij bij
 
Ik heb volgens mij eens ergens op zo'n natuurfilm gezien/gehoord dat het niet zo zeer gif betreft als wel heel gemene bacteriën.
(Weet het niet zeker)
 
Maar was het niet zo bij de komodovaraan dat ze door de massa's bacterien die in zijn bek huizen, overlijden na een beet want die theorie staat mij bij
Dat dachten we heel lang inderdaad, nu staat op wiki pedia dat het toch gif is.




Regelmatig worden nieuwe ontdekkingen gedaan, zo bleek pas in 2009 dat de komodovaraan goed ontwikkelde gifklieren bezit, die een complex gif produceren. Lange tijd werd gedacht dat de giftige beet te wijten was aan de bacteriën in de bek.[4]
 
Zo leren we nog eens wat!(y)
(Al ben ik altijd wat terughoudend betreffende de informatie op Wikipedia. Als ik het nu weer verander in bacteriën is dat weer de "waarheid".)
 
Maar was het niet zo bij de komodovaraan dat ze door de massa's bacterien die in zijn bek huizen, overlijden na een beet want die theorie staat mij bij
Dit was eerst de theorie maar vrij recent hebben ze ontdekt dat de komodovaranen toch gifklieren hebben en gif toedienen met een beet.
De hoeveelheid bacteriën alleen zorgt wel ook al voor een dodelijke infectie na een beet.
 
Zo leren we nog eens wat!(y)
(Al ben ik altijd wat terughoudend betreffende de informatie op Wikipedia. Als ik het nu weer verander in bacteriën is dat weer de "waarheid".)
Deze keer klopt t wel.. alleen was t in 2019.. niet 2009 als ik me niet vergis
 
Heb dit stukje nog eens goed doorgespit en het blijkt een mega oude aanvraag te zijn. Stamt nog uit de tijd van de Duitse Mark..
De actuele status is cites II. Wat betekend dat ze niet als bedreigd worden gezien.
Wist niet dat het zo oud was, mijn fout.
Ze vallen nog steeds onder Appendix II idd. Voor wie het interesseert even gekopieërd: Appendix II includes species not necessarily threatened with extinction, but in which trade must be controlled in order to avoid utilization incompatible with their survival.

Maar deze info is voor jou en je vraag verder niet relevant.
 
Wist niet dat het zo oud was, mijn fout.
Ze vallen nog steeds onder Appendix II idd. Voor wie het interesseert even gekopieërd: Appendix II includes species not necessarily threatened with extinction, but in which trade must be controlled in order to avoid utilization incompatible with their survival.

Maar deze info is voor jou en je vraag verder niet relevant.
Geen probleem! Ik vond t wel een interessant stukje. Het is jammer dat er niet zo’n data beschikbaar is van de actuele situatie.
 
Goed, weer terug dus naar de adviesvraag :D. Ik blijf erbij dat jouw bak niet geschikt is voor vissen, zeker voor de voorkeur die jij hebt opgegeven. Te klein en een stressoverload voor cichliden. Je kunt best de waterwaardes meten maar de grootste doodsoorzaak voor cichliden is toch echt stress. Die vissen kunnen geen kant op met die waterdiepte van 25 cm. vooral als er een varaan van nu 50 cm invalt. Waarom niet die roodschaargarnalen waar je in je eerste post over begon? Of ben je echt aan het shoppen tot je het advies krijgt wat je bevalt, linksom of rechtsom?
 
Goed, weer terug dus naar de adviesvraag :D. Ik blijf erbij dat jouw bak niet geschikt is voor vissen, zeker voor de voorkeur die jij hebt opgegeven. Te klein en een stressoverload voor cichliden. Je kunt best de waterwaardes meten maar de grootste doodsoorzaak voor cichliden is toch echt stress. Die vissen kunnen geen kant op met die waterdiepte van 25 cm. vooral als er een varaan van nu 50 cm invalt. Waarom niet die roodschaargarnalen waar je in je eerste post over begon? Of ben je echt aan het shoppen tot je het advies krijgt wat je bevalt, linksom of rechtsom?
Nee zeker niet, het was ook geen voorkeur. Meer een indicatie van vissen die ik leuk en interessant vind. Misschien was er wel een stress bestendige mini versie van een van die vissen waar ik nog nooit van had gehoord. 😉
maar ik sta volledig open voor mogelijkheden. De garnaaltjes zou ik er graag in houden ja.. heb me laten vertellen dat deze erg snel kweken. Overschot hiervan kan ik goed kwijt.
 

Terug
Bovenaan