Gisteren de schrik van mijn leven gehad toen ik de filterpomp ging schoonmaken. bij het openen ervan kwam er vrolijk zwemmend een corydoras panda naar boven . deze was al zeker een cm groot. moet er al eitje of net geboren ingegaan zijn. het was inmiddels 5 weken later dat ik de pomp verschoonde. hij zat niet eens in het voorfilter maar echt in de emmer zelf bij de 2de filterlaag de watten. en toen i nog een verdieping verder naar onder ging 2 molly's. en bovenin in de voorfilterbak nog 3 molly's. in mijn bak zitten nu al zoveel vissen. ik had al een apart kweek bakje in het aquarium met 2 jonge molly's die ik daar groot laat worden anders hebben de rouw tetras ze te pakken. maar wist even niet wat ik nu in godsnaam met zoveel jonge visjes moest. ik heb van de molly's er nog eentje gehouden en de rest in de bak uitgezet. de rouw tetras sloegen toe maar kregen ze niet allemaal te pakken. de panda heb ik sowieso gehouden .maar de mollys blijven maar kweken en weet echt niet wat ik daarmee moet. vind het trouwens wel knap dat visjes wekenlang in een donkere filter zitten . er zullen uiteraard best veel voedingstoffen te vinden zijn in zo'n filter maar ik heb geen zin om straks steeds jonge mollys aan de rouwtetras te gaan voeren. dat maakt de hobby minder leuk. heb er eerlijk gezegd slecht van geslapen de jonge visjes los te laten bij de rouw tetras. ze eten ze wel graag op. kan het ze niet kwalijk nemen maar ik beslis dan wel over leven en dood. en dat staat mij tegen. wat kan ik nog doen dit te voorkomen? ik weet ook niemand die jonge mollys zou willen. de meeste mensen nemen geen mollys omdat die veel gaan kweken juist.