Vivarium 2022


Ik ga dit jaar de eerste keer naar de zoetwaterkant ;)

Het zal een nieuwe beleving zijn en ik heb nog wel wat spullen nodig voor mijn aqua. En zoals al gezegd, wss kom ik ook met dingen buiten waar ik geen flauw benul van had dat ik ze "nodig" heb :p.
 
Wij hebben vorig jaar vanaf Station Rosmalen een NS taxi genomen naar de camping, dat duurde 7 minuten ofzo. Ik gok dat naar autotron iets minder duurt. Ik weet alleen even niet meer hoe het zit met kosten, wij hebben het toen met z'n 5en de kosten verdeeld en dan is het zeker wel te doen.
Ik reis denk ik alleen, dan wordt een taxi wel erg prijzig. Misschien gaat nog wel iemand hier uit de buurt, dan is samen reizen met OV of auto wellicht een optie en met de auto zijn kosten voor vervoer natuurlijk ook te delen.
 
Hier iets om een indruk te krijgen:
 
Ik had aangegeven wel mee te willen helpen, maar aangezien de Vivariumbeurs alleen per auto te bereiken is als je wat verder weg woont zal ik helaas niet eens aanwezig kunnen zijnšŸ™. Fiets meenemen de trein in kan nog, maar dan ben je ook lang onderwegā€¦
 
Ik reis denk ik alleen, dan wordt een taxi wel erg prijzig. Misschien gaat nog wel iemand hier uit de buurt, dan is samen reizen met OV of auto wellicht een optie en met de auto zijn kosten voor vervoer natuurlijk ook te delen.
Soms, heeeeeel soms, is het jammer dat ik hier woon en niet daar...:):);) Maar niettemin wens ik je een genoeglijk dagje toe!
 
Ik had aangegeven wel mee te willen helpen, maar aangezien de Vivariumbeurs alleen per auto te bereiken is als je wat verder weg woont zal ik helaas niet eens aanwezig kunnen zijnšŸ™. Fiets meenemen de trein in kan nog, maar dan ben je ook lang onderwegā€¦
Ik zit n.a.v. jouw bericht even naar 9292.nl te kijken....

HĆØ??! Ten eerste rijden er vanuit mijn regio al geen treinen (weet niet wat ze nĆŗ weer aan het doen zijn) ... = snelbus nemen, maar dan kan je fiets niet mee... en vervolgens wordt er zowel vanuit 's-Hertogenbosch als Oss (dichtstbijzijnde grotere steden) geen enkele buslijn aangegeven die die kant op rijdt. :-/ Lekker handig inderdaad voor de mensen zonder auto.

Zelf heb ik nog geluk: ik heb familie wonen in de regio Utrecht waar ik de dag ervoor wel heen kan. Dan maar met de fiets die kant op, en de volgende ochtend vanuit 's-Hertogenbosch het laatste stuk fietsen. Is 11 km zie ik; voor mij met de racefiets goed te doen. Maar ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen geldt...
 
Lekker handig inderdaad voor de mensen zonder auto.
Eigenlijk te gek dat die locatie niet met OV bereikbaar is. (Wat zijn we verwend.) Die OV fiets, als dat 11 km is, zie ik echt niet zitten in combinatie met een lange reis met OV en een dagje 'slenteren' over de beurs.

Maar met het onbetrouwbare OV van de afgelopen weken bekruipt me het gevoel dat ik beter niet kan gaan. Ik zit er niet op te wachten ergens te stranden.
 
Ik ben nog nooit op de Vivarium beurs geweest. Is het interessant of heb je met een uur alles wel gezien? Ik ging destijds naar enkele reptielenbeurzen, maar de laatst jaren valt daar ook steeds minder te beleven terwijl de entreeprijs omhoog gegaan is.
 
Ach je kan je er best een dagje vermaken maar elk jaar vindt ik zelf niet zinvol want de meeste stands staan er elk jaar.
 
Ik ben zaterdag van de partij, word mijn eerste keer. Mega zin in, niks nodig, en eigenlijk ook geen plek meer in de bak.........
Maar gewoon lekker de beurs afstruinen is ook wel leuk hoor... En je kan mensen aantreffen die je enkel van het internet kent. Altijd leuk om dan ff met elkaar in conclaaf te gaan.
Ik ben nog nooit op de Vivarium beurs geweest. Is het interessant of heb je met een uur alles wel gezien? Ik ging destijds naar enkele reptielenbeurzen, maar de laatst jaren valt daar ook steeds minder te beleven terwijl de entreeprijs omhoog gegaan is.
Het is de grootste vivaristieke beurs van west-europa. Er valt genoeg te zien t.o.v. een kleine beurs uiteraard. Ja, dat klopt... terraristieke beurzen worden steeds minder. Helaas!
 
Moest er een AF stand zijn, dan kom ik zaterdag wel eens dag zeggen (y).
 
Kan er iemand met zekerheid zeggen of er wat te doen is voor kinderen?
Kan er niks over vinden.
 

Misschien handig om aan te geven over welke leeftijd jij het hebt?
In mijn geval 3 en 5 jaar.

Op de website staat wel dat ze diverse leuke activiteiten hebben voor de jonge bezoekers, maar daar vind ik een ruim begrip.

Mijn vriendin kan niet mee, dus als ik ga dan gaan de kinderen ook mee.
Maar dan moet er dus wel wat meer te doen zijn voor ze dan alleen maar achter hun vader aanlopen...
 
Wordt het op zondag weer aangevuld of is zaterdag de dag om zoiets te gaan halen?
Veelal wordt alles wel aangevuld tenzij ze door de voorraad heen zijn.

Maar dan moet er dus wel wat meer te doen zijn voor ze dan alleen maar achter hun vader aanlopen...
Tot 2017 weet ik dat er een plek was waar ze wat konden kleuren en knutselen maar ja of ze zich daar uren kunnen vermaken dat weet ik niet. Mijn dochter niet en die was er snel flauw van om daar te zitten en wilde weer mee aan de wandel.
 
Veelal wordt alles wel aangevuld tenzij ze door de voorraad heen zijn.


Tot 2017 weet ik dat er een plek was waar ze wat konden kleuren en knutselen maar ja of ze zich daar uren kunnen vermaken dat weet ik niet. Mijn dochter niet en die was er snel flauw van om daar te zitten en wilde weer mee aan de wandel.
Ik zal ze daar niet alleen achterlaten.
Vissen en reptielen vinden ze hartstikke interessant, maar niet heel de dag.
Dus als er verder voor hun ook wat leuks is dan hebben we allemaal een leuke dag.
 
Is het interessant of heb je met een uur alles wel gezien?
Zeer zekers is het interessant.
Hier wat videos van de laatste keer. Dan kun je vast een indruk krijgen van deze beurs.



Kan er iemand met zekerheid zeggen of er wat te doen is voor kinderen?
Kan er niks over vinden.
Er zijn plekken die bedoeld zijn om de kleintjes te gaan vermaken. Waaronder een schminkgebeuren.
 
Nog twee dagen te gaan en dan gaan we los op het Vivarium...
Moet wel om 5 uur s'ochtends wegrijden om er rond de klok van 7 uur te zijn. En dan snel alles voor elkaar krijgen voordat om 10 uur de deuren voor het publiek open gaan. Maar alles opzetten is voor mij gewoon routinewerk. Moet binnen een uur tot anderhalf uur klaar kunnen staan.
 
het lijkt erop dat ik zondag naar vivarium ga. Vandaag naar Eindhoven naar de dochter en dan een hotelletje voor een nachtje en dan....
 

Terug
Bovenaan